Az oldal cookiekat használ. Szabályzat

Maximalista

- Interjú Csapó Bélával

Beszélgetés a bevásárlóközpontok takarításáról

Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/1443/perm

Tagek: csapó béla interjú bevásárlóközpont takarítása takarítás takarítás a kereskedelemben 2001 december

Share

Mióta foglalkozol takarítással?
27 éves vagyok, 1993-ban, Hurákné Klárinál kezdtem el szakmai utamat. Egyéni vállalkozó lettem, 1995-ben Bt-vé, majd később Kft-vé átalakulva folytattuk tevékenységünket. Letettem a KonfirMATISZ vizsgámat, majd utána a mester kurzusra jelentkeztem, jelen pillanatban az oktatási bizottság tagja vagyok. Remélhetőleg sokat tudok majd én is a többiekkel együtt hozzátenni ahhoz, hogy ez a szakma jobb legyen, és megbecsültebb.
Milyen területeken dolgoztok jelenleg?
Fő profilunk a bevásárlóközpontok és nagyobb szuper/hipermarketek takarítása. A kezdeti 3-4 évben szinte kizárólag irodaházakat takarítottunk (nekem nagy kedvenceim az irodaházak), de az elmúlt időkben ilyen nagyobb munkák jöttek. Több Tesco hipermarketet takarítunk, a Campona bevásárlóközpontot, a Vegyépszer Rt., Dunapack Rt, Tesco, C.C. Credit Rt. irodaházait, az RTL Klub stúdióját, és még sok más épületet, irodát. Az alpin technikától a speciális szőnyegtisztítástól márványápolásig, társasházak takarításáig nagyon széles a skálánk. A Ster-Century mindkét moziját takarítjuk, és igyekszünk minden olyan igényt kielégíteni, ami takarítással kapcsolatos lehet.
Hány emberrel dolgoztok most?
Körülbelül 80 ember dolgozik a cégnél, úgy, hogy még nem számoltam hozzá az alvállalkozókat, és az ő embereiket.
Az oktatást te mennyire tartod fontosnak a cégednél?
Arra törekszünk, hogy minél több embert tudjunk kiképezni, hiszen nálunk is sajnos van fluktuáció. Az ember előbb-utóbb belefárad abba, hogyha valakit betanít egy technológiára, munkafolyamatra, elképzelhető, hogy 1-2 hét, vagy hónap után már nincs az illető a cégnél, és ez kezdődik elölről, örök körforgás. A takarítók nagy része úgy érkezik hozzánk, hogy már vagy dolgozott valahol, vagy ő a legjobb takarító a világon, és aztán hamar kiderül, hogy nem biztos, hogy így van. Nagyon nehéz bizonyos beidegződéseken változtatni, vagy más elvárásokat kérni takarítóktól. Fontos az, hogy egy megfelelő vezetés, ellenőrzés mellett a takarító önmagától is tudja, hogy mit kell végeznie, hogy az ellenőrző személynek már csak a munkával kelljen foglalkoznia, és ne azzal, hogy újra kelljen képeznie az embert, mert esetleg valamit elrontott. Meg van kötve a kezünk. Megpróbáljuk egyénileg képezni az embereket. Sajnos nem tudok mindenkit azonnal taníttatni, de nagyon bízom benne, hogy a következő fél év, egy év során az embereink nagy része rendelkezni fog KonfirMATISZ oklevéllel.
Milyen tapasztalataid vannak a mesterképzésen?[/bold]linebreak] Csak nagyon pozitív tapasztalataim vannak. Egy évvel ez előtt nem hittem volna, hogy olyan cégvezetőkkel, emberekkel leszek majdnem baráti viszonyban, akiket az előtt nem ismertem, vagy csak konkurenciaként hallottam róluk. Nagyon jó kapcsolatom alakult ki 1-2 mesterhallgatóval, sokat segítettek nekem 1-1 munkánál, ahol problémáim voltak. A mester kurzust úgy éltem meg, hogy a KonfirMATISZ elvégzése után döbbentem rá, valójában az elmúlt 8 év tapasztalata mellett elméleti szinten mennyi minden hiányzik a tudásomból, (és ebből következik, hogy a takarítók tudásából is). Rájöttem, hogy az oktatásra nagy szükség van, pontosan azért, hogy ezt mi is tovább tudjuk adni a végrehajtók felé. Nagyon rövid volt a 40 óra, úgyhogy gondolkodás nélkül jelentkeztem a mester kurzusra, ahol már most nagyon fontos tapasztalatokra tettem szert.
Szereted a szakmád?
Nagyon szeretem. Amikor kevesebb munkánk és jóval kevesebb emberünk volt, akkor valóban élveztem. Vegyünk egy példát: Elmentünk egy adott területre, és a nagytakarítás után, (mikor befejeződött minden munkafolyamat az ablaktisztítástól az alaptisztításig, bevonatoltuk az adott felületeket,stb.) ha megjött a megrendelő, jó érzés volt látni a szemében a megelégedettséget, hogy pontosan ezt várta. Ebből az élményből az utóbbi időben egyre kevesebb van, hiszen a nagy bevásárlóközpontok, és a nagy létszámú takarító személyzet mellett az időm nagy része szervezéssel, és utazással telik, a gyakorlati tapasztalat egyre kevesebb. Szeretnék részt venni az oktatásban, hogy fel tudjunk nőni olyan feladatokhoz, mint amilyenekkel minden nap találkozunk, de ösztönösen oldjuk meg, nem tudás szerint.
Hogyan tudod átültetni a szakmaszeretetet a dolgozóidba? Gondolom, azért nem mindenki érzi annyira kitüntetésnek azt, hogy takaríthat. Foglalkozol-e a lelkük ápolásával?
Nagyon sok időt próbálok erre fordítani. Ennek több oka van. Van olyan ember, aki átmenetileg jön hozzánk, vagy akár más takarító céghez dolgozni, hogy ideiglenesen meg legyen a munkája. Ezzel az embertípussal nagyon nehéz bármit kezdeni, mert nem is érdekli, hogy milyen jövője lehetne ebben a szakmában, és hogy a munkáját hogyan végzi el. Ugyanakkor van rengeteg olyan takarító, aki hosszú távon gondolkozik, nyitott arra, hogy bizonyos dolgokat tanuljon, és megkapjon. A gyakorlati része az, hogy végigsétál a folyosón, megcsinál egy adott területet, és ahogy megfordul, látja, hogy harmincan mászkálták össze azt, amin ő dolgozott 10 percig. Ilyen tapasztalatokkal nagyon könnyen elvész a kedvük és úgy érzik, hogy nincs megbecsülve a munkájuk. Meg kell értetnem velük, mennyire fontos higiéniailag, esztétikailag az, amit ők csinálnak, akkor is, ha nincs megbecsülve a személyük, és a munkájuk. Jelzem feléjük, mindig gondoljanak bele abba, milyen érzés bemenni egy olyan épületbe, ahol vastagon áll a por, nagyon koszos, és ott hogy érzik magukat, akik bent vannak – hasonlítsák össze azzal, amikor egy olyan épületbe mennek be, ami olyan tiszta, mint amikor „hazamennek", és úgy gondolják, hogy itt jól érzem magam. Nehéz nekik, mert vissza kell menniük dolgozni, és ugyanazokat a rossz tapasztalatokat kapják. Nagyon bízom benne, hogy aki hosszú távon tud gondolkodni, és aki valójában szeretne elérni valamit ezen a szakmán belül, erőt merít, és tovább folytatja azt a küzdelmet, amit minden nap meg kell élnie a területén.
A mellékhelyiségeket is kell valakinek takarítania, és ez gondolom nem tartozik a legkedveltebb munkák közé. Ilyenkor hogyan tudod meggyőzni az emberedet?
Amikor a munkáinkat egy adott területen megszervezzük (mint pl. a Camponában), megpróbáljuk felmérni a takarítók közötti különbségeket. Van olyan takarító, aki esetleg nem olyan aprólékosan, de nagyon gyorsan tud dolgozni, és egy 4-500 méteres folyosót percek alatt képes átlátni, bejárni. Ugyanakkor, ha veszünk egy mellékhelyiséget, ami 40-50 négyzetméter, itt jóval kevesebb mozgásra van szükség, de higiéniai szempontokat figyelembe véve nagyon fontos, hogy milyen minőségű munkát végez a takarító.
Hogyan tanítjátok be a dolgozókat?
Az emberek oktatása úgy zajlik, hogy a szolgálatvezető az új belépővel elmegy az adott területre, és átadja dokumentumokban, hogy milyen munkát kell végezni. Arra törekszünk a cégnél, hogy minden munkafolyamatról felvételeket készítsünk, amit átadunk a takarítónak, hogy lássa fényképen, mi az, amit elvárnak tőle, milyen problémák adódhatnak, ezeket a problémákat hogyan tudja megoldani. A bemutatás után az első napokban úgy végzi a munkáját, hogy fokozott ellenőrzést kap, és ha úgy ítéljük meg, hogy a munkára megfelelő, akkor lehet az ellenőrzést ritkítani. Természetesen nem mindenki szereti a WC takarítást, de erről beszéltem, amikor azt mondtam, hogy elosztjuk a területet. Figyelünk arra, hogy a takarító hogyan érzi magát. Ha valaki azt mondja, hogy semmiféleképpen nem szeretne az étteremben, vagy a WC-ben dolgozni, de látjuk rajta, hogy a folyosón, vagy az irodában, az üvegajtók tisztításában rendkívül hatékony, és gyors – természetesen őt erre a területre rakjuk. Ugyanez működik a másik irányban azokkal az emberekkel, akik a kritikus területekre vannak rakva. Törekszünk az oktatásukra, mert ők látják el azokat a feladatokat, amik alapján a bevásárló közönség, vagy esetleg a megrendelőnk fontos következtetést von le a takarítási tevékenységünkről.
Fontosnak tartod-e a tisztaság mellett azt, hogy milyen az embereid megjelenése ?
Természetesen igen, most váltunk munkaruhát a cégnél. Logikusnak tartom, hogy ha bárki megérkezik az áruházba, akkor az első kép, amit a takarításból látni fog, a takarító megjelenése, illetve a takarítókocsi és az eszközök állapota. Ha látni fog egy koszos takarítót, aki trehány módon hordja az eszközeit, és tiszta a ház, akkor sem biztos, hogy ezt veszi észre, hanem a takarítóról fog véleményt alkotni, és ez által a cégről is. Nagyon sokat sulykoljuk ezt az emberekbe. A gépekre külön hangsúlyt fektetek, hiszen amíg egy takarítókocsi kerül x-ezer forintba, addig egy professzionális takarítógép ennek sokszorosa. Ezeknek a napi karbantartása, tisztítása minden takarítónak fontos feladata a munka végeztével, és nagyon komoly szankciók vannak abban az esetben, ha nem hajlandók megcsinálni, (a csoportvezetőjük feladata, hogy ellenőrizze).
Anyagi oldalról megvan a kellő motiváció a dolgozóid felé?
Úgy gondolom, hogy igen. Cégünknél történt már olyan, hogy az adott területen egy takarítóból félvezető lett, és a volt kollegái el is fogadták az új statusát. Úgy gondolom, hogy mindig van előrelépés. Megpróbálom átültetni az emberek fejébe azt a gondolatot, (amit én a magaménak érzek): ha az ember becsületesen teszi a dolgát, és megpróbál mindig egy kicsit többet tenni, mint amit valójában kellene, ezt előbb-utóbb valaki értékelni fogja. Abban a másodpercben, ha ezt valaki értékeli, ott van a lehetőség, hogy az ember lépjen egyet előre. Ha a dolgozó folyamatosan egy színvonal fölött tudja tartani a munkáját, akkor várhatóan ki lesz emelve, vagy át lesz csoportosítva egy olyan területre, ahol számítunk az ő munkájára, és jobb anyagi feltételekkel tud dolgozni.
Járjuk körbe az áruházat gondolatban, mint ahogy tettük gyakorlatban is.
Mielőtt az épületről, illetve ennek a takarításáról beszélnénk, akár kívül, akár belül, el kell mondanom, hogy a Campona-ban elég nagy szerencsénk volt, hiszen amikor a szerződést megkötöttük 1999-ben, a ház megvásárolt minden olyan takarítógépet és eszközt, ami szükséges a tevékenység ellátásához. (Ez ma már sehol nincs így, mindenhol a vállalkozónak kell a gépeket biztosítania.) A külső területre, nagy felülete miatt, egy professzionális söprőgépet vettek, így a külső rész 80%-a egy géppel meg van oldva. A gépen kívül csak két ember szükséges, akik kézi eszközökkel próbálják megoldani a járdák, illetve a díszburkolatok tisztítását. Takarítási szempontból – mind a házon belül, mind a házon kívül – van egy alapcsomag (én így szoktam nevezni), ami olyan tevékenységeket tartalmaz, amelyek mindenféleképpen fontosak, ha ezt teljesítjük, akkor fizikailag, és higiéniailag is megfelelünk annak a követelménynek, amit a szerződésben rögzítettünk. Az alapcsomagon kívül vannak olyan opcióink, amiket egy beosztás szerint heti, havi, vagy fél éves rendszerességgel végzünk. (Olyan munkafolyamatok, amiket nem kell minden nap elvégezni, de ha hagynánk elkoszolódni a területet, akkor egy idő után biztosan nagyon komoly problémáink lennének, mert ezeket fel kellene újítani.) Általában bizonyos rendszerességgel foglalkozunk például a bejárat előtti díszburkolatok tisztításával, ami egytárcsás súrolóval, betonkefével, és egy vízfelszedővel valósul meg. Kéthetente szinte minden bejárati ajtó előtti díszburkolat meg van tisztítva, így megpróbáljuk azt a hatást elérni, hogy ne csak a bejárati ajtónál lévő üvegfelület, hanem a közvetlen környezete is olyan állapotban legyen, ami megközelíti az újszerű állapotot. A parkolók takarítása is a külső területen dolgozók feladata.
Az áruházon belül mely területek tartoznak hozzátok, és mi az a szolgáltatás, ami ehhez az úgynevezett alapcsomaghoz tartozik?
Csak a közös területeket kell takarítanunk, a bérleményekhez takarítási szempontból semmi közünk nincs. (Ettől függetlenül a házban sok boltban végzünk takarítást, külön megrendelésre.) Az alapcsomagban a frekventáltabbak területek (mozi, WC, az étterem, a folyosó, a mozgólépcsők, az üvegfelületek) takarítása van. Onnan próbálom megközelíteni, hogy ha én, mint magánember bemegyek valahova, akkor melyek azok a területek, amiket elsőként észreveszek. Alapelvárásom az, hogy a WC higiénikus, és tiszta legyen. Ha elmegyek az étterembe, és leülök, akkor az asztal, és a szék legyen tiszta, a kövezeten se legyen kiborulva semmi. A folyosón rendet kell tartani, a mozgólépcső, és az üvegfelületek is tiszták kell, hogy legyenek. Ami szem előtt van, esztétikailag, higiéniailag nagyon fontos, és frekventált terület, ezek napi rendszerességgel, minden éjszaka takarítva vannak. Vannak magasan lévő tárgyak, vagy esetleg fém oszlopok, korlátok, a lift vasszerkezete, amire nincs időnk minden egyes nap, ezeket beosztjuk. Az alapcsomagon kívül itt jönnek azok az opciók, melyeknek az egyeztetéséhez a Campona managementjével le kell ülnünk, előre (általában heti, havi rendszerességgel) beütemezzük őket.
Az ellenőrzési rendszer hogyan épül fel cégen belül és kívül?
Én maximalista vagyok. Az elmúlt években mindig törekedtem arra, hogy minden területen a lehető legtöbbször megjelenjek, érezzék az emberek azt, hogy nekem fontos, amit csinálnak. Sajnos egyre kevesebb időm van, hiszen rengeteg munkát vállaltunk, a vidéki Tesco áruházak nagy része szétszórva van az országban, és mivel mindenhová el kell mennem időközönként, ezért egy bizonyos területen nagyon nehéz minden nap ott lennem, valahova csak hetente, vagy kéthetente jutok el. Éppen ezért nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogyan oldjuk meg a területek ellenőrzését még akkor is, ha én nem vagyok ott. Nagy segítség lesz, hogy napokon, heteken belül elindul az ISO minősítési biztosításunk, amivel rengeteg tapasztalatot gyűjthetünk, illetve biztosítani tudunk egy minőségi szolgáltatást, ami független attól, hogy én ott legyek. A takarítónak tudnia kell, hogy mit csinál, és a hibát (amit elkövet, vagy akaratán kívül keletkezik) tudja a lehető leggyorsabban megoldani. A cégnél dolgozik több területi vezető, alájuk tartoznak a csoportvezetők, akik folyamatosan az adott házban vannak. A Camponanál pl., éjjel-nappal van egy csoportvezető, a műszak elejétől a végéig, és elkészíti a dokumentációkat azokról a munkákról, amiket az adott műszakban végeztek. Az előző nap észrevételezett dolgokat (elmaradás) bepótolják, szintén dokumentálják és az összeset átadás-átvétel formájában a következő műszak csoportvezetőjének átadják. Így biztosítva van az, hogy a korrekció lehetőleg aznap megtörténjen. Ha nem tudjuk azonnal megoldani, mert valamilyen plusz gép, eszköz szükségeltetik hozzá, akkor is 24 órán belül elrendezzük. A csoportvezetők napi szinten tartják a kapcsolatot a területi vezetőkkel, akik nekem általában egy héten egyszer referálnak. Természetesen én is igyekszem minden területen hetente egyszer megjelenni.
A Campona részéről is van ellenőrzés?
Természetesen. Külön szeretnék köszönetet mondani a Campona-nak, hiszen az elmúlt két év során sokat segítettek. Korim Károly úrral, (aki a Campona részéről a „főnököm") sok tematikát dolgoztunk ki. Megbeszéltük pl., hogy a speciális üveg-kupolák takarítását milyen sűrűn, hány emberrel oldjuk meg, amellett, hogy a napi takarítás normál kerékvágásban folyjon. Helyettese a biztonsági őrzés és a takarítás ellenőrzése céljából folyamatosan járja a házat, jegyzetel, észrevételeket vet föl, melyeket én aznap, vagy másnap írásban megkapok. Ezeket az irodában átdolgozzuk, visszaküldjük a területi vezetőknek. 12 vagy 24 órán belül észrevételezése van a problémának. Nekem nagy segítség, hogy a Campona törekszik arra, hogy megelőzze a problémákat. Nem mindenhol teszik meg ezt, magára hagyják a takarító cégeket, pedig nagyon jó az, ha a megrendelő észrevételez bizonyos dolgokat, hiszen emberek vagyunk, mindenki hibázhat. Ettől függetlenül a csoportvezetők azért vannak, hogy a hibákat feltárják.
Hogyan dolgoztátok ki a munkaidő beosztást?
Amikor nyitottunk, akkor irreálisan magas létszámmal álltunk fel, ezt nekem is be kellett látnom. Egy idő után leültünk a Camponával, megbeszélni a változtatásokat. Ekkor már voltak statisztikai adatok a hétköznapi, hétvégi, ünnepek alatti látogatottságról, és felépítettünk egy olyan norma szerinti takarítást, amiben prioritásokat képeztünk. Régen megtörtént az, hogy a hajnali órákban sok takarító volt a házban. Jogos volt az észrevétel, hogyha éjszaka egy profi takarítás történt, és a ház úgy néz ki reggel 6-kor, ahogy kell, akkor mért van rá szükség, hogy negyed hétkor sok takarító legyen a házban. Felépítettünk egy lépcsőzetes beosztást. A hajnali órákban úgy jönnek be a takarítók, ahogy ezt a tevékenység megkívánja. A reggeli órákban történik az üvegfelületek tisztítása, hiszen az éjszakai órákban ez problémás lenne. A management irodáit is reggel takarítjuk. Az étteremben is vannak olyan feladatok, amiket csak a reggeli órákban tudunk elvégezni. Természetesen a WC-k mellé is rendelünk ügyeletes takarítót, de egyébként reggel 5-6 órától lépcsőzetesen jönnek be a takarítók. A hétköznaphoz képest a hétvégi létszám természetesen nagyobb, illetve ha bármilyen rendezvény van az épületben, kapunk róla írásos dokumentációt, hogy fel tudjunk készülni az elvégzendő folyamatokra. Így tudjuk szervezni az emberek létszámát, illetve be tudjuk hívni azokat, akik alkalmasak az adott feladat elvégzésére.
Tegnap este nagy rendezvény volt, ma reggel pedig mikor jöttünk, mindent rendben találtam. Mennyi időtök volt a takarításra?
Ez egy szélsőséges rendezvény volt, hiszen hajnali 4 óráig tartott a Halloween parti a házban, diszkóval egybekötve, és nagyon féltem, hogy mikor idejövünk, lesznek problémák. Örültem, hogy a ház úgy néz ki, ahogy ez a megrendelő részéről, valamint részemről is elvárás. Nagyon kevés idejük volt ma éjszaka a takarítóknak… Megvan az a "mag", aki pontosan tudja, hogy akár nekem, akár a megrendelőnek, akár a területi vezetőjének milyen igényei vannak, és ezeket ki tudják elégíteni akkor is, ha bizonyos munkafolyamatokat áttesznek egy másik napra, mert az aznap nem készül el. Ha nagyon szőrös szívvel végigmennék az áruházon, biztos lennének észrevételeim, hogy bizonyos dolgok nem úgy néznek ki, ahogy én szeretném (a tegnap este miatt). Azért azt az alapvető takarítást el tudták végezni, ami az átlagos higiénés, és esztétikai elvárásnak megfelel.
Az éttermi részen hogyan tudjátok megoldani, hogy az asztalok mindig szép tiszták legyenek?
Amikor idejöttünk dolgozni, az ÁNTSZ-szel egyeztettünk a vegyszerekről, és a technológiákról is beszélgettünk a főorvossal. Az is elvárás felénk, (ami természetes is), hogy az éttermi takarítók nem öltözhetnek együtt az áruházban dolgozó takarítókkal. Minden eszköz, a takarítókocsi, a vegyszerek, amiket megkapnak, el vannak különítve. Nem fordulhat elő, hogy esetleg a kendő, amivel az asztalt törlik, a folyosóra jusson, és fordítva sem. A törlőket személy szerint kapják meg az emberek, ki sem adhatják a kezükből, ezért felelősséget vállalnak. Bizonyos számú asztal után a kendőket cserélni kell, fertőtlenítés után újra lehet őket használni. Az eszközigényünk így természetesen jóval nagyobb. Igyekszünk, hogy minden dolgozónak elismételjük azokat a fontos tudnivalókat, melyek a technológiák betartásához szükségesek. Vannak olyan dolgok, amelyeket a vendég nem feltétlenül vesz észre, (pl. rágógumi az asztal alatt) mégis rendben kell tartani. Pontos információt kapnak arról, hogy melyik törlővel kell az asztalt letörölni. A száraz áttörlés is megtörténik, mert esztétikailag nincs annál rosszabb, ha nedves egy asztal (akkor csak azt tudom, hogy volt ott egy takarító, de a munkája nem érte el a kellő hatást, mert ott maradt a nyoma). Majdnem minden szerződésünkben benne van, hogy a takarítási nyomokat el kell tüntetni.
Mutattál nekem egy helyet, ahol találkozik az étteremhez vezető út a mosdókhoz, illetve az irodákhoz vezető úttal. Jelezted, hogy ez egy elég kritikus pont.
Igen, minden áruházban, ahol dolgozunk és a moziban is, van fontossági sorrend. Az áruház kevésbé látogatott részén, ahol a vásárlók, vagy a nézők jóval kevesebbszer fordulnak meg, kevesebb takarításra van szükség. Amiről beszélgettünk, egy nagyon kritikus rész, hiszen a managementhez rengeteg vendég érkezik, illetve a management ha kilép az irodából, ezt a területet látja először. Erről alkot véleményt, hogy a ház milyen tiszta, (hiszen nem biztos, hogy átsétál az áruház másik végébe). Úgy oldjuk meg a takarítást, hogy külön emberek dolgoznak az éttermen belül, és külön takarító van, aki az éttermen kívüli körben folyamatosan megy, és próbálja ellátni a feladatát. Attól is függ, hogy mennyi ember van a házban, mert például a Camponában nem megengedett a takarítógépek napközbeni használata. Ha nagyon sokan vannak, akkor nehéz megoldani egy vizes technológiával történő felmosást. Ilyenkor úgy szervezzük át az embereket, hogy azokon a helyeken, ahol nincsenek problémák, vagy kevés a látogató, onnan átcsoportosítjuk őket a nehéz területekre.
Ha sokan vannak, és mégis szükséges vizesen felmosni, hogyan oldjátok meg?
Jelzőtáblával lezárjuk a területet; az egyik takarító vizes felmosást végez, és szorosan mögötte halad egy másik, aki szárazra törli. Fontos, hogy a száraz mop tényleg száraz legyen. Pár négyzetméter után megnedvesedik a száraz mop, ilyenkor cserélni kell. Lassan tudunk haladni, és kevés négyzetmétert tudunk megművelni (itt most 20-30 négyzetméterről van szó). Minden feladatot 15-20 perc alatt meg lehet oldani a legnagyobb tömegben is.
Milyen felkészülést igényel tőletek a várható karácsonyi nagy forgalom?
Október közepe óta gondolkodunk rajta, hogy milyen elvárásokat támasszunk az ellenőrző személyek, illetve a végrehajtók felé. Ki vagyunk téve az időjárás viszontagságainak – bár az elmúlt években szerencsére gyenge telünk volt, nem volt sok hóesés. A csapadéktól nagyon könnyen elszennyeződhet bármelyik áruház. Természetesen nagyobb létszámmal fogunk részt venni minden területünkön a karácsony előtti időszakban, hiszen a karácsonyra való tekintettel jóval több látogató, vásárló várható. Megpróbáljuk úgy szervezni, hogy a bérköltségre ráhagyunk bizonyos százalékot, így meg tudjuk oldani a takarítók létszámának növelését. Tisztázni kell a csoportvezetők, és a takarítók felé azokat a fontossági sorrendeket, amiket nekik mindenféleképpen el kell látni, még akkor is, hogyha egyéb takarítási felületet esetleg átmenetileg elhanyagolunk. Ezeket az éjszaka során, vagy a hétvégén plusz emberrel be tudjuk pótolni. Mielőtt beindulna az óriási vásárlási láz, minden területi vezetőt összehívunk, és megpróbáljuk őket elméletben felkészíteni arra, hogy mi fog történni. A december mindig nagyon sok munkát hozó hónap. Minden területi vezető és én is igyekszünk minden egyes területre majdnem minden nap elmenni, és ellenőrizni azt, hogy amiben megállapodtunk a vezetőkkel, tényleg úgy történik-e.
Az áruházak általában elfogadják-e azt, hogy ilyenkor nektek is nagyobb energia befektetésre van szükségetek?
Természetesen. Megfelelő türelem van a megrendelő részéről. Ha az ember felfektet egy olyan szervezést, tematikát, ami alapján a megrendelő biztosítékot lát arra, hogy a problémákat meg fogja tudni oldani a takarító, akkor képesek toleranciára. Ha látják, hogy minden szervezetten történik, mindenki teszi a dolgát, akkor türelmesek. Abból indulunk ki, hogy az éjszakai takarítás után 100%-os áruházat kell kapni. Gép nélkül ezt az állapotot napközben nagyon nehéz fenntartani. Az épület állapota romlik napközben, de mi mindent megteszünk annak érdekében, hogy a romlás ne legyen jelentős, és a következő éjszaka vissza tudjuk tornászni száz százalékra a ház megjelenését. Ha a megrendelő látja, hogy mindenki az előírtaknak megfelelően teszi a dolgát, akkor nagy a bizalom, és a türelem, hiszen másnap reggel ugyanazt a tiszta házat kapja, amit látni szeretne.
Nehéz számodra elfogadtatni, egy-egy megrendelővel, hogy a takarítás mért kerül annyiba, amennyibe és mért jó, ha olyan szinten végzitek, mint most?
Igen, de most már könnyebb, mint régebben. Ez rajtunk kívül még sok takarító cég problémája. Nyílt titok, hogy minden költségvetés készítésénél a legegyszerűbb lefaragni a takarításból és a biztonsági őrzésből. Megértem, hiszen a megrendelőnek is van költségkerete, amitől nem térhet el. Régen sok olyan területen dolgoztunk, ahol nem volt nyitott a megrendelő, és nem foglalkozott a takarítással, (csak olyan alaptakarítást várt el, ami az adott területen nem volt megfelelő, de ő jónak találta, és nem is volt nagyobb költsége). Már beszélgettünk a Ster Century moziról, (ami itt is van a házban, illetve a Westendben is), ő volt az első olyan megrendelő, akivel meg tudtam értetni a takarítás jelentőségét. A bejárati részek márványból vannak a moziban, nagyon drága szőnyegeket fektettek le. Meg tudtam értetni, hogy nem elég, ha a márványt minden nap egyszer felmosom, hanem vannak bizonyos ápolási technológiák, amiket folyamatosan használni kell. Ez pénzbe kerül. Fel tudtam neki vázolni, hogy a megelőzés, ápolás hosszú távon kb. milyen költséggel jár – és ezzel szemben az évek során az elhasználódás miatt (ha nincs ápolás) egy csere mennyivel több pénzbe kerülne. Ez a megrendelő elfogadta az érveimet, és az előző takarító céghez képest jóval magasabb havi díjat fizet a takarításért. A tevékenység is ehhez igazodik, jóval többet kell tennünk, foglalkoznunk kell az állagmegóvással, minden napos a szőnyeg-, kárpittisztítás, heti, havi rendszerességgel folyik a márványfelújítás. Az elmúlt év igazolt minket, hiszen nagy a megelégedettség a munkánkra nézve. A terület önmagáért beszél.
Általában jó a kapcsolatod a megrendelőiddel?
Ezt a kérdést külön köszönöm, mert szeretnék köszönetet mondani a Camponának, a vidéki Tesco áruházak igazgatóinak, a Ster Century képviselőjének, higiénikusoknak, ugyanis ők minden területen arra törekszenek, hogy megfelelő időben próbáljanak minket értesíteni azokról a problémákról, amik előfordulhatnak, és így ezeket gyorsan meg tudjuk előzni. Jól lehet dolgozni ilyen megrendelőkkel, sokat köszönhetünk nekik. Szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyon pozitív megrendelőink hozzáállása, és türelmesen hagyják, hogy végigcsináljuk a feladatunkat. Tudják: arra törekszünk, hogy meg legyenek elégedve cégünk munkájával.
Mik a terveid a jövőre nézve? Oktatás, cégvezetés, fejlődés?
Amikor takarításra adtam a fejem, akkor nekem is az volt a tervem, hogy minél több területen minél több emberrel, minél nagyobb céget hozzak létre. A mostani referenciamunkáink, és az adott munkáink mellett nem elsősorban az a legfontosabb, hogy területeket szerezzünk, hisz közel 100.000 négyzetméteren takarítunk elég nagy létszámmal és a tevékenységünk a takarítás egész skáláját érinti. Eljött az idő, amikor nem a piacszerzés a fontos, hanem az, hogy a nálunk dolgozó emberek oktatása megtörténjen. Sokat szeretnék foglalkozni a takarítással. Arra a munkára, amit most elvégzek, több területi vezetőnk is képes lenne. Sokkal nagyobb értelmét látom annak, hogy központilag, iskolákban, több száz, ezer, tízezer embert próbáljunk meg képezni elméletben és gyakorlatban, hogy felkészítsük őket erre a szakmára: hogyha jelentkeznek dolgozni, akkor ne nagy szemekkel bámuljanak, hogy mit kérnek tőlük, és azt se tudják, hogy hogyan, milyen vegyszerrel kezdjenek dolgozni. Fontos az oktatás, és a következő években szeretném, ha efelé tudnék inkább fordulni, mintsem a cégen belüli ellenőrzéshez.
A cégen belül hogyan oldjátok meg az oktatást?
A gyakorlati, és az elméleti képzésre is hangsúlyt fektetünk. Nagyon odafigyelünk arra, hogy a gépkezelők külön oktatásban részesüljenek, hisz ők egy előretolt bástyái a cégnek, nagyon fontos, hogy milyen munkát végeznek. Megpróbálunk tesztlapokat biztosítani a végrehajtóinknak, mindenkinek el szoktuk mondani, hogy semmilyen következtetést ne vonjon le ebből, nem keletkezik se előnye, se hátránya, ha válaszol a feltett kérdésekre. Emellett az emberekről sok információt kapunk, hogy a takarítási tevékenységek közül mi az, amihez igazán értenek, és miben vannak egy kicsit elmaradva. Ebből jó statisztikákat tudunk készíteni. Ha arról beszélgetünk, hogy elkezdünk oktatni embereket, akkor pontosan tudjuk, hogy kik azok, akiket különböző területeken oktatni kell, hogy hol tudjuk őket a legjobban használni. Ha az oktatás úgy halad, ahogy elképzeltem, akkor elérhetjük, hogy minden takarítónk olyan ismeretekre tesz szert, hogy akár egy speciális területen, akár általános területen megállja a helyét.
A tesztrendszer hasonló az ICCI-hez?
Próbálunk ahhoz is igazodni, de annál egyszerűbb. Nagyon sok olyan kérdésre térünk ki, ami az ICCI-nél annyira nincs előtérbe helyezve a prioritásoknál, nálunk viszont nagyon fontos, hogy egy takarító hogyan kommunikál akár a megrendelővel, akár a vásárlóval ha problémája van, valamint az, hogy valójában megértette-e az ő saját területi feladatát. Remélem az, hogy a mester kurzusra járok biztosíték lesz arra, hogy ez az oktatás hasonló lesz, mint ahogy én tanultam. Amit ott tanulok, megpróbálom gyorsan átadni itt a cégnél is.
Ez volt az elméleti rész. Mi a gyakorlati?
A gyakorlati rész egy kicsit nehezebb, hiszen az elmondottak mellett a takarítónak dolgoznia is kell. Nehezen kivitelezhető, kis létszámban tudunk oktatást végezni, hiszen nem engedhetem meg, hogy mind a 15-20 ember bevonuljon egy terembe, és senki ne tartózkodjon a területen. A területi vezetőknek ugyan sok dokumentációjuk van, de nagyon sokat mennek a takarítók után ellenőrizni, nekik erre kevés az idejük. Elméletben pár hónap alatt ki tudnék képezni mindenkit, de a gyakorlatban ez sokkal több időt vesz majd igénybe. Remélem, hogy minden ember, akiből egy kicsit többet tudunk kihozni, úgy áll hozzá, hogy a tudást fel tudja használni és akkor már megérte a fáradtságot.
Mennyire vagy megelégedve a dolgozóiddal?
Nagyon köszönöm ezt a kérdést. Remélem sokan fogják olvasni közülük ezt a lapot és így tudni fogják, hogy nagyon hálás vagyok. Köszönet az összes dolgozómnak! Külön az irodai dolgozóknak, a területi vezetőknek, mert tőlük kapom a legtöbb segítséget a munkáinkhoz. Persze ne felejtsük el a végrehajtókat, hiszen a munkát valójában ők végzik el.


Megjelent: 2001-12-05

Szerző: Tamásné Szabó Zsuzsanna

Tagek: csapó béla interjú bevásárlóközpont takarítása takarítás takarítás a kereskedelemben 2001 december

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2018-as téli TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin téli számát!



Tovább

Tartalomjegyzék 2018 téli

– A TTT magazin 2018 téli számának tartalma – megjelent november 26-án!

Kedves Olvasó! Tisztelt Takarítószakma!

Egészségügyi intézmények, szociális otthonok takarításért felelős vezetői, létesítménygazdák!



Mozgalmas időszak van mögöttünk, hiszen lezajlott október elején a Budapest Cleaning Show (BCS), lehetőséget adva arra a szakmának, hogy bemutassa legújabb megoldásait, találkozzon meglévő és potenciális partnereivel, és felvillantsa, milyen jövőbe mutató alternatívák léteznek már a takarítás, tisztítás, higiénia területén. Azt hiszem, aki ott volt, az számos pozitív élménnyel gazdagabban távozhatott, munícióval az elkövetkezendő időszakra. Minket is megragadott a kiállítás légköre, hangulata, programjai, lüktető, pulzáló dinamizmusa.


Tovább

A TTT magazin korábbi számai

– Itt megnézheti, mi jelent meg eddig. Lapozzon bele!

Mit tud az online TTT?
A/4-es méretű, minden oldala színes, lehet zenés, videós, animált a megjelenő tartalom, a hirdetésekben ott vannak a linkek, élő a tartalomjegyzék (oda lapoz, ahova kattint).
Okostelefonon is kiválóan olvasható.
És mivel a papírt és a szállítást kiiktattuk, környezetbarát is.

A slusszpoén, hogy minden cégvezető, takarító, vagy épületüzemeltető asztalán ott lehet, hiszen bárki megtalálhatja az oldalon, és elolvashatja. És aki ragaszkodik a papírhoz, az ki is nyomtathatja! :-)

Fizessen elő és máris olvashatja lejjebb a TTT korábbi számait!

Tovább

A tisztaság különösen fontos az egészségügyi és szociális intézményekben (X)

Megújítják a brit egészségügy üzemelési gyakorlatát

– Változik a takarítási szabvány is.

A brit egészségbiztosítási szolgáltatási rendszer (NHS) nagy fába vágta a fejszéjét: arra törekszenek, hogy felfrissítsék az épületüzemeltetéssel, higiéniával és takarítással, tisztasággal kapcsolatos nemzeti előírásokat.

A brit egészségbiztosítási rendszerről számos pozitív és negatív véleményt hallani. Az épületüzemeltetés területén például jelentős különbségeket látni más, nem állami intézményekhez képest.




Tovább

A kiállítók zöme elégedett volt

– Vannak azért megszívlelendő javaslatok is a jövőre nézve.

A Tiszta Tér Technológia magazin is kint volt az október 5-6-i Budapest Cleanin Show-n (BCS), amit sokkal oldottabbnak, közvetlenebbnek éreztünk, mint az előző évi kiállítást. Részünkről sikeresnek ítéljük a bemutatkozásunkat, de most is kíváncsiak voltunk, hogy mit gondol, hogyan érez a többi kiállító. Akiket elértünk szombaton, a két órával megrövidített nap vége előtt, azok véleményeit gyűjtöttük csokorba. Kritika és dicséret is elhangzott a cégek képviselőitől.



Tovább

Eláruljuk, mi lesz a VERMOP következő nagy dobása (X)

– Ahol az ügyfél igénye áll a fejlesztések központjában.

A VERMOP Hungária Kft. kereskedelmi vezetőjét, Banyár Károlyt a Budapest Cleaning Show-n kérdeztem többek között arról, milyennek látják a magyar tisztítástechnológiai piacot, milyen fejlesztéseik hogyan segíthetik a magyar takarítópiacot. A TTT-magazinnak elárulta azt is, milyen új megoldáson dolgoznak éppen.



Tovább

440-en haltak meg tavaly kórházi fertőzéstől Magyarországon

– — Összesen 15 389 nosocomiális fertőzés történt 2017-ben.

A kórházban szerzett ún. nosocomiális fertőzés az intézmények legnagyobb mumusa. Évről évre jelentésben rögzítik, hány ilyen fertőzés volt.

Összesen 15 389 kórházi fertőzés történt tavaly a magyar kórházakban, számolt be az RTL Klub Híradójának még október végén Böröcz Karolnia epidemiológus.




Tovább

„Félelmetes” – mondta a kórház egyik vezetője

– Megdöbbentő, milyen sok múlik a kézhigiénián.

Aggályok merültek fel a gyenge kézhigiénia miatt néhány brit sürgősségi kórházban. A kézhigiéniai hiányosságok hozzájárulhattak a fertőzésszám növekedéséhez.

Egy nemrég megtartott higiéniai ellenőrzésen a brit nemzeti egészségbiztosítási tröszt (NHS Foundation Trust) oxfordi egyetemi kórházaiban (OUH) öt kórterem gyenge minősítést kapott. A tröszt emellett összesen 72 esetet jelentett a Clostridium difficile fertőzésből az elmúlt év során – 19-cel többet, mint az előző évben, és hárommal többet, mint amit a helyi klinikai bizottság (Oxfordshire Clinical Commissioning Group) által megállapított limit megenged.




Tovább

A jó kézhigiénia csökkentheti a halálozási arányt

– 30 százalék elég jó érvnek tűnik.

Egy új tanulmány azt vizsgálta, van-e összefüggés az idősotthonok kézhigiéniai gyakorlata és az ottani halálozási arány között. Azt tapasztalták, hogy ha javítanak a kézhigiénián, azzal drasztikus csökkenthető a halálozási arány.





Tovább

Életmentés vagy kézhigiénia?

– Van aki szerint van értelme ennek a kérdésnek?

A kézhigiénia létfontosságú a betegségek terjedésének megfékezésében, ez különösen igaz az élelmiszerszektorban és az egészségügyben. A szakemberek véleménye szerint pedig egy hatékony rendszerrel mindössze 20 és 60 másodperc közötti időráfordítást igényel. De életszerű ez?

Mindannyian tudjuk, hogyan kell kezet mosni, és a legtöbben minden nap többször is gyakoroljuk e műveletet. Ez a hétköznapi ténykedésünk azonban sokszor a mosdóhelyiség privát zugában történik, ahol senki sem lát bennünket… és néha eléggé elkapkodott ügylet lehet.




Tovább

A kórháziak csak addig mosnak kezet, amíg valaki a sarkukban áll

– Ha nincs ellenőr, ellazáskodják a protokollt.

Az ausztráliai új-délwalesi egyetem (University of New South Wales; UNSW,) kutatói meglepő felfedezést tettek: a kézhigiéniai szabályok betartását jellemző viszonylag magas arányszám azonnal rohamosan elkezd csökkenni, amint a kórházi személyzet felügyeletét emberek helyett gépekre bízzák. Az ausztrál tanulmány szerint a kézhigiénia betartásáról közzétett adatok valószínűleg túlzóak. Korántsem olyan jó a helyzet, mint eddig gondolták.



Tovább

Mosogatógép-javítás és -karbantartás

– Szállodáknak és vendéglátóhelyeknek lehet érdekes.

Új szolgáltatással bővítette kínálatát az Assist-Trend Kft., jelentette be Bodrogai Ferenc a társaság alapító tulajdonosa, ügyvezetője a Budapest Cleaning Show-n tartott sajtótájékoztatón.

Magyarországon több mint 50 ezer vendéglátóipari egység és mintegy 3500 szálláshely működik, amelyek döntő részében ipari mosogatógépet használnak, többségükben nem is egyet. Az ipari mosogatógépek azonban nemcsak megkönnyítik, de néha meg is keserítik a HoReCa szektorban dolgozók életét, hiszen a karbantartás hiánya miatt gyakoriak a meghibásodások.




Tovább

Zseniális magyar ötlet csaptisztításra

– Bosszantó problémára talált megoldást egy háziasszony.

Nagy Erika feltalálóval, az Aktív Média Bt. egyik alapítójával, a Nada kifejlesztőjével beszélgettem a Budapest Cleaning Show-n arról, hogyan jutott el odáig, hogy saját termékével megjelenjen a tisztítástechnológiai piacon.



Tovább

A takarítási csekklistában ne legyenek lukak

– A kórházban rizikós a tisztításból kihagyni valamit.

Az amerikai járványügyi és epidemiológiai szakemberek szövetségének (APIC) legutóbbi éves konferenciáján az egyik előadó arra világított rá, milyen fontosak azok a takarítási ellenőrzőlisták, amelyeket a kórházi takarítószemélyzet kap kézhez.

A betegváltásnál végrehajtott tisztítási művelet (végső tisztítás) kulcsfontosságú a szennyeződések eltávolításában. A pennsylvaniai Chambersburg városban található Summit Health kórházban a környezetvédelmi szolgáltatások teamje egy 175-tételes ellenőrzőlistát kap mindig kézhez a kórterem végső tisztításakor. A jegyzék már 2012 óta van használatban.




Tovább

Egy anyag, amely forradalmasíthatja a fertőtlenítést

– Hatékony, olcsó és környezetbarát újdonság.

Olyan új vegyszerformulát dolgoztak ki Rómában, amely a jövő kórházi fertőtlenítőszere lehet. Számos előnyös tulajdonságával forradalmasíthatja a kórházhigiéniát.

A római Szent Szív Katolikus Egyetem a Nemzeti Kutatási Tanáccsal (CNR) együttműködve végzett kutatásokat, és olyan megoldásokat fedeztek fel, amelyek új lehetőségeket jelentenek a kórházak számára az antibiotikum-rezisztencia leküzdésénél. Egy teljesen innovatív formula gyakorlati felhasználásáról lenne szó.




Tovább

<< 0 1 2 3 4 >>

Aladdin Nagy Kft. - TAKARÍTÓCÉG

Cím: 2800 Tatabánya Akácfa u. 31. (Komárom-Esztergom)

Telefon: +36 34 425-413

Fax: +36 34 511-639

E-mail: aladdin2@t-online.hu

-Napi piperetakarítás irodákban;
- ipari területeken;
-általános nagytakarítás;
-építõipari átadás elõtti nagytakarítás;
-ablaktisztítás;
-szõnyegtisztítás;
-kárpit-, autókárpit-tisztítás.
Az Aladdin Nagy Kft weboldala

Future FM Létesítménygazdálkodási Zrt. - TAKARÍTÓCÉG és LÉTESÍTMÉNYÜZEMELTETŐ

Cím: 1148 Budapest Fogarasi út 5. (Pest megye)

Telefon: +36 1 468-4080

Fax: +36 1 468-4088

E-mail: mail@future-fm.hu

-Teljes körû facilty management szolgáltatás:
-létesítménygazdálkodás,
-üzemeltetés,
-takarítás,
-kertészet,
-étkeztetés,
-gépjármûflotta kezelés, iratkezelés,
-biztonsági szolgáltatások
A Future FM weboldala

Hocz és Medvegy Kft - TAKARÍTÓCÉG és KÖLTÖZTETŐ

Cím: Békéscsaba Kazincy u. 31/b. (Békés megye)

Telefon: 66/442-380

Fax: 66/442-380

E-mail: hmkft@hoczesmedvegy.hu

Takarítás, költöztetés!!!!!!!
Ingyenes árajánlat és csomagolódobozok biztosítása.
Raktározási lehetőség, rövid időre is.
Hocz & Medvegy Kft weboldala

Nilfisk Kereskedelmi Kft. - TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI FORGALMAZÓ

Cím: Szigetszentmiklós-Lakihegy 2310 II.Rákóczi F. út 10. (Pest megye)

Telefon: +36 (24) 507-450

Fax: +36 (24) 507-451

E-mail: info.hu@nilfisk.com

Nilfisk padlótisztító automaták, seprő-szívó gépek, kommunális tisztítógépek, háztartási- és ipari porszívók, egytárcsás súrolók, polírozógépek, szőnyegtisztítók, gőztisztítók; Nilfisk magasnyomású mosók, gőztisztítók, ipari porszívók, központi és önkiszolgáló tisztítórendszerek, központi porszívók; Nilfisk CarWash önkiszolgáló autómosók; Nilfisk és JYSK tisztítószerek.
A Nilfisk weboldala

Vermop Hungária Kft. - TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI FORGALMAZÓ

Cím: Törökbálint DEPO I. ép. Hrsz. 062/66. (Pest megye)

Telefon: 23/336-086

Fax: 23/334-196

E-mail: info@vermop.hu

Professzionális takarító rendszerek.
A Vermop Kft weboldala

ablaktisztítás

ablaktisztító eszközök

autókárpit-tisztítás

biztonsági szolgáltatások

csomagolódobozok

egytárcsás súrolók

előkészített moprendszer

építőipari átadás előtti takarítás

épületüzemeltetés

étkeztetés

facility management

gépjárműflotta-kezelés

gőzborotvák

gőztisztítók

háztartási- és ipari porszívók

ipari porszívók

ipari területek takarítása

iratkezelés

irodatakarítás

kárpittisztítás

kefék

kertészet

költöztetés

kommunális tisztítógépek

központi és önkiszolgáló tisztítórendszerek

központi porszívók

létesítménygazdálkodás

magasnyomású mosók

mikrobiológiai laboratóriumok takarítása

mikroszálas törlőkendők

mopok

nagytakarítás

napi pipere takarítás

nilfisk

nilfisk carwash önkiszolgáló autómosók

nilfisk és jysk tisztítószerek

nilfisk padlótisztító automaták

padlótisztító eszközök

polírozógépek

porszívó

raktározás

seprő-szívó gépek

seprűk

szaktanácsadás

szállodai takarítókocsik

szőnyegtisztítás

szőnyegtisztítók

takarítás

takarítókocsik

tisztaterek takarítása

törlőkendők

vermop profi takarítóeszközök

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

PuccParádé Tudományos takarítás c. könyv

Ár: 1999 Ft

Leírás:

Jeff Campbell: PuccParádé
Tudományos takarítás
Fordította: Zalán Magda

A PUCCPARÁDÉ nem más, mint útmutatás a heti takarításhoz. Végiggondolt, egyszerű módszer, amely lépésről lépésre halad: fürdőszoba, konyha, portörlés, porszívózás. A módszert egy CLEAN TEAM nevű, San Franciscó-i takarítóvállalat dolgozta ki. Valamennyi elképzelhető műveletet, technológiát és tisztítószert kipróbáltak, s közben mérték az időt és ellenőrizték a minőséget is. Módszerük segítségével eljutottak odáig, hogy háromszemélyes csapatuk 42 perc alatt takarít ki egy átlagos házat. Tetőtől talpig. 131 oldal.
Illusztrációk: Kelemen István
ISBN 963 9365 14 4
TTT előfizetőknek csak 999 forint
Postázási költség: 241 forint

Összesen KÉT darab van!

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Hajnali műhelytakarítás az Őrs vezér térnél

Megbízható, józan életű, leinformálható, erkölcsivel rendelkező takarításban jártas 50 év körüli férfi munkatársat keresünk hajnali műhelytakarításra és külső területek rendben tartására. A munkahely az Örs vezér tere közelében található autószerelő műhely. A jelentkezést fényképes önéletrajz formájában várjuk a következő címre : info@porminus.hu

Email-cím: info@porminus.hu

Feladva: 2015-09-16 06:00:00

Feladó: Kovács Béla

Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább