Az oldal cookiekat használ. Szabályzat

Talán elõbbre lennénk...

Mesterkurzusról, a szakmáról, normákról, és arról, hogy mi a legsürgősebb

Interjú Seffer Istvánnal

Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/1366/perm

Tagek: interjú seffer istván takarítóképzés mesterkurzus vállalási árak takarítási norma 2001 november

Share

T.Sz.Zs.: Bemutatom a Seri Kft ügyvezető igazgatóját.

S.I.: Seffer István vagyok, 36 éves, gépészmérnöki végzettségem van. A Budapesti Műszaki Egyetemen szereztem a közlekedés karon, már jó régen. Ezen kívül van még KonfirMATISZ végzettségem, és ha minden jól megy, akkor lesz egy mester vizsgám is.

Mióta vagy a szakmában, milyen út vezetett idáig, mit csinálsz most?

A szakmában szerintem 8-9 éve lehetek. Elég érdekesen alakult ez a dolog, nem tudatosan választottam. Annak idején egy olyan cégnél dolgoztam üzletkötőként, amely szőnyegeket is árult. Egyszer adódott egy olyan garanciális problémánk, amiért kijött a gyár képviselője. Megállt az ajtóban és azt mondta, hogy amíg ilyen komoly takarítási probléma van a szőnyeggel, addig nem beszélhetünk garanciáról. Ezzel megfordult és hazarepült (külföldi volt). Értetlenül álltunk, nem tudtuk, hogy mit kezdjünk ezzel a dologgal. Elkezdtünk foglalkozni azzal, hogy vajon mit tudnánk nyújtani a vevőinknek annak érdekében, hogy többet ilyen ne forduljon elő, és gyakorlatilag így kerültünk kapcsolatba a takarítással. A többi már féligmeddig tudatosnak nevezhető, hiszen célul tűztük ki azt, hogy szőnyegvásárlóink ki legyenek szolgálva megfelelő tanácsadással, illetve megfelelő szolgáltatásokkal. Eleinte csak gépeket kínáltunk nekik eladásra, elsősorban a napi takarításhoz, a porszívózáshoz. Később, miután egyre többször akadtunk olyan lehetséges, megrendelőre, aki azt mondta, hogy nem igazán akar a tisztítás problémájával foglalkozni, neki egy komplett szolgáltatásra volna szüksége, szőnyegek tisztításával is foglalkozni kezdtünk. Így csöppentünk bele a takarító szakmába.

Mit csinálsz most, hány emberrel?

Most a Seri Kft ügyvezető igazgatója vagyok, körülbelül hatvanan vagyunk. A dolgozók java része teljes munkaidőben van foglalkoztatva, kb. a 15%-uk részmunkaidős. Elmondható még a foglalkoztatásról, hogy gyakorlatilag a dolgozók egyharmada csak nekünk, rendes bejelentett dolgozóként dolgozik. A többiek általában azt a formát választották, hogy alvállalkozóként dolgoznak. Ebben az esetben természetesen azt számlázzák, amibe a bejelentett munkabérük kerülne, kiegészítve az egyéb járulékos adóterhekkel, azaz a teljes bérfedezetet.

Milyen területeken dolgoztok?

Jelen pillanatban szinte már nincsenek irodai területeink, pedig az első munkáink irodákban voltak. Talán 50 m2-nyi az iroda, amit még takarítunk, és van egy 800 m2-es bankfiókunk. Elmondható a cégre inkább az, hogy a bevételünk 80%-a kapcsolódik a vendéglátáshoz. Gondolok itt a szállodai munkákra, illetve a Hollywood Multiplex mozilánc takarítására Magyarországon. Ez összesen 8 mozit jelent. Tavaly építőipari munkáink is voltak, az éves forgalom 25 %-át ezek adták. Az idén ez nem lesz így, mert sajnos ezek a munkák nem jártak haszonnal, csak sok idegeskedéssel, törődéssel, ezért az ilyen irányú vállalásainkat a minimálisra redukáltuk.

Az építőiparin mit értesz? Építőipari, átadás utáni nagytakarítást?

Igen. Építőipari, átadás utáni takarítást elsősorban, illetve nagy ritkán előfordul, hogy építőipari munkák alatti takarítást is. Az idén ezeket visszafogtam. Csak néhány ilyen munkát végeztünk el, ezeket már jól megválogattuk, rentábilisak voltak. Ami igény beérkezett hozzánk az idén, annak körülbelül csak a 10%-ára mondtunk igent, de tisztességes nyereség volt rajtuk.

Forgalmazással mióta foglalkozol?

A forgalmazás valójában nem fő profilunk. Félig-meddig kényszerből foglalkozunk vele.

Ez a kényszer mit is jelent?

Azt jelenti, hogy valami miatt nagyon sokan fordulnak hozzánk tanácsért, és a tanácsadásnak sokszor az a vége, hogy valami eszköz, anyag, gép beszerzésére kerül sor. A felmerülő igényeket kiszolgáljuk. Ez az egyik része a dolognak. A másik része pedig az, hogy évekkel ezelőtt egy termékcsaládot segítettünk kifejleszteni. Eldöntöttük, hogy milyen termékekre lenne szükség, azok mit kellene, hogy tudjanak, megnéztük, hogy a piacon milyen hasonlók vannak, és azok mit tudnak. Folyamatosan teszteltük az előállított termékeket, és úgy gondolom, hogy sikerült egy olyan termékpalettát kialakítani, ami megfelel a legmagasabb elvárásoknak is, nem csak magyar szinten, hanem nemzetközileg is. A magunk részéről úgy gondoljuk, hogy annak ellenére, hogy nem is foglalkozunk komolyan forgalmazással, mégis fogynak a dolgok. Ha valaki megkérdezi tőlünk, hogy különböző feladatokhoz mit használjon, akkor annak tudunk megfelelő megoldást a problémájára. A forgalmazás inkább csak tanácsadáshoz szervesen kapcsolódó szolgáltatás. Nem is reklámozunk sehol. Ügynököket sem alkalmazunk, nem telefonálunk, nem írunk levelet, nem hirdetünk. Információt is csak annak adunk a termékekről, aki nálunk érdeklődik, és ha kereslet mutatkozik, akkor kielégítjük. Ennyiről szól a forgalmazás.

A mesterkurzusról mi a véleményed az eddig eltelt idő alatt?

A mesterkurzust pozitívan értékelem, bár kétségtelen, hogy vannak olyan jelenségek, amelyekre a legnagyobb jóindulattal sem lehet azt mondani, hogy pozitív. A legfontosabb dolognak azt tartom a mesterkurzussal kapcsolatban, hogy összejött néhány ember itt a szakmán belül, akik ugyan kezdetben nem teljesen egyformán gondolkodtak, vagy nem mindenről gondolkodtak a legmegfelelőbben, de ezek most már egy csapatba tartoznak. Nagyon sok mindenről ugyanazt gondoljuk, és adott helyzetekben ugyanúgy reagálunk. Én úgy gondolom, hogy ez a fajta szakmai összerázódás fontos dolog. Ez ahhoz hasonlítható, amilyen alapon annak idején a MATISZ elindult, de a MATISZ-nál nagyon nehéz több száz emberre odafigyelni. Sok mindent tanultunk egymástól is. Az egymással megosztott tapasztalatok mindenki épülését szolgálták, és sokszor abból többet lehetett kapni, mint magából a "száraz tananyagból". Ilyen szempontból jól van megalkotva a mesterkurzus, mert interaktív az oktatás, nem csak az a cél, hogy az előre meghatározott anyagot egy előre meghatározott módon elsajátítsuk. Lehetőségünk van arra is, hogy rugalmas keretek között hozzátehessük a saját tapasztalatainkat is. Ebből a szempontból kétségtelenül pozitív a mester kurzus.

Jól tudom, hogy te az Ariadne-s szakoktatói képzésre nem jársz?

Igen. Ez az egyik negatív oldala a dolognak, bár szerintem erről idáig még nem nagyon mert beszélni senki. Annak idején, amikor a mesterkurzus elindult, a Seri Kft azt mondta, támogatja azzal, hogy a saját irodájában kialakít egy oktatótermet, a lehető legjobban. Mi erre igen sokat szántunk. Az ezzel kapcsolatos beruházásaink jóval 2.500.000 Ft fölött voltak. Ehhez képest, amit ott kaptunk a mesterkurzuson, az messze alulmúlta ezt.

Mármint az Ariadne?

Igen. Én azt mondom, hogy egy olyan környéken nem lehet cégvezetőket oktatni, ahol 5 percenként fölállnak, és körülnéznek, hogy megvan-e még az autójuk, állandóan azon idegeskednek, hogy mikor fogják feltörni. Zsúfolt, nem megfelelően szellőztethető teremben ülni, ahol állandóan csörög a telefon. Ilyen körülmények között nagyon nehéz színvonalas oktatást biztosítani. Nem is értettem, hogy miért kell 16 embernek alkalmazkodnia egyhez. Az indoklás az volt, hogy az oktató nem jön ki hozzánk. Kit érdekelnek az oktató személyes problémái, mikor nem keveset fizetünk ezért az oktatásért. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy mi, mint házigazdák a kávézást, teázást, ebédrendelést is megoldottuk. Úgy gondolom, hogy optimálisak voltak a körülmények arra, hogy mindenki tényleg csak azzal foglalkozzon, ami a kurzuson a téma. Én nem azt mondom, hogy az Ariadne-s oktatást nem akarom végighallgatni, én azt mondom, hogy én és az embereim nem fogunk oda elmenni, az oktató jöjjön ide, és a legutolsó információm az, hogy ide is fog jönni.

A te cégedtől végezték el a legtöbben a KonfirMATISZ tanfolyamot és te iskoláztad be a legtöbb emberedet mesterkurzusra. Ez gondolom azért van így, mert fontosnak tartod, hogy képzettek legyenek a dolgozóid.

Igen, ez valóban így van, bár ez nem csak az én személyes döntésem, hiszen a cégnek több tulajdonosa is van. Stratégiai jellegű döntéseket közösen hozunk. Úgy gondolom, hogy hosszú távon a versenyképességünket csak úgy tudjuk megőrizni, hogyha megfelelő színvonalú szolgáltatásokat tudunk nyújtani. Ennek jelen pillanatban egyetlenegy zálogát látom, ha dolgozóink megfelelően ki lesznek képezve. Úgy döntöttünk, hogy lehetőség szerint ez év végéig (bár ez valószínűleg már nem fog sikerülni) dolgozóink legtöbbje vegyen részt KonfirMATISZ-on. Hosszú távon csak alapvégzettséggel rendelkezőket kívánunk foglalkoztatni. Biztos, hogy 2002-ben ezt meg fogjuk valósítani, illetve azt is, hogy csak az lehessen munkavezető és munkavezető helyettes, akik mesterkurzust végzett, vagy legalább mesterhallgató. Ez nagyon nehezen kivitelezhető, viszont szó volt már arról, hogy OKJ-s képzés is el fog indulni 200 órában, amit mindenféleképpen kötelezővé fogok tenni a munka- vezetők és munkavezető helyettesek számára. Aki nem képes ezen tanfolyamok elvégzésére, az vissza lesz minősítve. Akik úgy gondolják, hogy az ISO minősítés a minőség záloga, azok tévednek. (Ha visszagondolunk például a kórházas esetre, amikor miniszter kijelentette, hogy a történések után elgondolkoztató, hogy mit ér az ISO minősítés). Én úgy gondolom, hogy az ISO minősítést sajnos adják-veszik a piacon, és valójában semmi köze a minőséghez.

Nektek van ISO-tok?

Nekünk nincs, és amíg ezen a rendszeren nem változtatnak, addig nem is lesz, mert én ezzel nem akarok semmiféle közösséget vállalni. Nekünk van saját minőségbiztosítási rendszerünk, ami egészen biztos, hogy többet nyújt a gyakorlatban, mint amennyit jelen pillanatban az ISO nyújt bármelyik ISO-val rendelkező cégnek. A legnagyobb probléma az (és erről is keveset beszélnek,), hogy minden szakmában az ISO minősítés alapja a szakmásítás, ha a szakmának van rendes oktatási rendszere, vizsgáztatási rendszere. Tudják, hogy mit jelent az, hogy valaki betanított munkás, vagy szakmunkás, vagy üzemmérnök. Ma Magyarországon ebben a szakmában ez még nem történt meg. Ugyan sok mindent tettünk annak érdekében, hogy ez meglegyen, de azért ez még nem teljes. Miután nincsenek meg a szakmai alapjai, ezért egy ISO minősítő cég valójában nem is tudja azt eldönteni, hogy a minősített cég valóban megfelel-e a standardoknak, vagy sem. Az a gyakorlati tapasztalatom (és ez sajnos a KonfirMATISZ vizsgákon is látszik néha), hogy nincs meg a megfelelő szakmai alap a legtöbb helyen. Olyan cégeknél sem, ahol büszkén verik a mellüket, hogy már ISO minősítettek. Ezért nincs, és amíg nem következnek be pozitív változások ezen a téren, addig nem is lesz ISO minősítésünk. Majd akkor, hogyha a takarítás valóban szakma lesz, ha a MATISZ a minősítés szakmai részében részt tud venni.

Visszakanyarodva az oktatáshoz, hogyan állnak a dolgozóid ahhoz a kérdéshez, hogy oktatáson kell részt venniük?

Vegyes a hozzáállás. Az utóbbi időben enyhe javulást tapasztalok. Egyre többen vannak, akik azt mondják, hogy szeretnék, ha beíratnám őket az alaptanfolyamra vagy a mesterkurzusra. Kétségtelen, hogy eleinte negatívan reagáltak ezzel kapcsolatban. Különösen a mesterkurzussal szemben voltak ellenérzések.

Mi volt az oka?

Hogy ennek mik lehetnek az okai?
Egyrészt elég sok időt vesz el a mesterkurzus, és ezt nagyon nehéz összeegyeztetni a munkával. Nálunk az oktatást a cég finanszírozza, de az oktatáson eltöltött időt mindenki a szabadidejéből kell, hogy áldozza. Ez egy olyan befektetés, amit szerintem nem csak a cégnek kell megtennie, hanem az adott dolgozónak is. Ez azért fontos, mert a dolgozó legalább érezni fogja a súlyát, hogy mennyit ér ez a dolog. Nem mindenki képes átlátni azt, hogy mennyivel lesz több, vagy mit kap az oktatástól. Valószínűleg ebből adódtak az ellenérzések. Fontosnak tartottam az oktatást, de ha hozzátenném még a kieső munkaidőt, akkor valójában egy mesterkurzus költsége nem 600.000 Ft lenne, mert hogyha a járulékos költségeket összeadjuk, akkor 1.000.000 Ft-ba kerül körülbelül. A 600.000 Ft sem kevés, az 1.000.000 rengeteg. Ezt több ember esetében nehéz finanszírozni, úgyhogy ezt a köztes megoldást választottam. Elfogadták és belátták, hogy ez nekik is jó. Ezért a cég sokat áldoz. Valamennyit a dolgozóknak is kell áldozni.

Hány olyan embered volt, aki képzés után elment?

Most hirtelen nem tudom megmondani, kb. öt. Senki sem önszántából ment el, ezektől a dolgozóktól meg kellett hogy váljak, mert a hozzáállásuk nem volt megfelelő. Ilyen esetekben a cégnél rendszeresített tanulmányi szerződésnek megfelelően járunk el. Az oktatásokhoz kapcsolódik valamennyi kötelezően eltöltendő idő, és időarányosan vissza szoktam tartani azt a pénzt, ami az oktatásból jár a cég felé. Jelen pillanatban van ebből egy peres ügyünk. Nem tudom, hogy mi lesz a vége. Úgy gondolom, hogy igazam van. Pályafutásom alatt ez a második munkaügyi per. Ez nem sok. Az elsőt megnyertem.

Egy kicsit a szakmáról, a MATISZ tevékenységéről beszéljünk. Bizottságok alakultak mostanában, amit én jónak tartok. Amit kevésbé jónak, az az információáramlás. Szakszervezetről mit gondolsz?

A szakszervezetet hosszú távon fontosnak tartom, bár mint munkaadó biztos, hogy nem mindig fogok örülni a tevékenységének, de úgy gondolom, hogy kell. Több országban voltam tanulmányúton az elmúlt 4-5 évben, és mindenhol nagyon erősen működött a szakszervezet. Ha úgy működne nálunk a szakszervezet most, mint Svédországban vagy Németországban, akkor nekem, mint cégvezetőnek is egy sor dologban sokkal jobb lenne. Biztos, hogy lennének pozitív vonzatai is, bár úgy gondolom, hogy a mi cégünk tudatosan kialakított szociálpolitikája olyan, hogy kevés hasonló van. Nekünk van szociálpolitikánk. Boncolgassuk még akkor egy kicsit tovább ezt a témát, mert ez egy nagyon összetett kérdés volt.

MATISZ, bizottságok.

Bizottságok: jelen pillanatban ha jól emlékszem, két bizottsága van a MATISZ-nak, az oktatási bizottság, és a norma bizottság.

Van egy etikai is.

Igen, van egy etikai bizottság is. Az etikai bizottság a közgyűlésen lett megválasztva. A norma bizottság, illetve az oktatási bizottság félig-meddig önszerveződő módon jött létre, és ezt majd a következő közgyűlésen el is kell fogadtatni, ill. rendesen be kell mutatni a tagságnak. A bizottságok létrejötte fontos dolog. Előremutató. Ha a tagjai átérzik a felelősséget, amit magukra vállaltak, és valóban tenni is fognak az ügy érdekében valamit, akkor haladni fogunk. Végre a tagság egy része belátta, hogy nem lehet elvárni mindent a vezetőségtől, mert egyszerűen fizikai képtelenség, hogy néhány ember végezze el az előttünk álló feladatokat belátható időn belül. Ezért alakultak a bizottságok a vezetőség és a tagság aktívabb részének kezdeményezésére. Az oktatási bizottságba szerettek volna beválasztani, de amikor a választás történt, személyes viták robbantak ki, ezért az oktatási bizottságban nem kívántam részt venni. A normabizottságba történő jelölésemet elvállaltam, illetve a norma bizottsági tagok engem javasoltak a bizottság vezetőjének, és ezt is elvállaltam. Nem tudom, hogy a többi bizottság hogy ülésezik, illetve milyen munkát végez, hogyan dokumentálja ezt a munkát. Azt viszont elmondhatom, hogy nekünk már volt egy ülésünk, aminek a jegyzőkönyvét pont most készítem. A következő gyűlésünkön pedig már ki fogunk dolgozni egy egyéves programot. Szeretném, ha a MATISZ vezetése hozzájárulna majd ahhoz, hogy a normabizottsági ülésekről készült jegyzőkönyveket az újságban megjelentethessük. Úgy gondolom, hogy ez fontos a szakmának, illetve a tagságnak kommunikáció szempontjából, ugyanakkor szerintem nem várható el az újságtól, hogy ezt ingyen végezze.

Mit szólsz a mai vállalási árakhoz, az aláígérésekhez?

Nagyon izgalmas a kérdés. Vajon mi lehet az oka?
Jelen pillanatban így piaci szereplőként azt mondom, hogy nap, mint nap ütközök olyan konkurensekbe, akik olyan ajánlatot adnak be bizonyos munkákra, hogy egy hozzáértő számára teljesen nyilvánvalóan látszik, hogy azért a pénzért azt a munkát legálisan nem lehet elvégezni. Tehát vagy fekete foglalkoztatás áll a háttérben, de igen komolyan, vagy ha nem, akkor az elvállalt munkáknak csak a töredékét fogják elvégezni. Úgy gondolom, hogy egyik részről saját magunkat, a társadalmat csapjuk be, más részről pedig a megrendelőt. Semelyiket nem tartom üdvözítőnek. Az uniós csatlakozás küszöbén állunk. Nyugaton vannak olyan törvények, amelyek felelőssé teszik a megrendelőt azért, hogyha az alvállalkozója, szolgáltatója fekete munkát végez az ő területén belül. Ilyen esetekben a megrendelőt is megbüntetik, mert azt mondják, hogy nem fizetett eleget ahhoz, hogy a szolgáltató legális munkaerőt tudjon foglalkoztatni. Ez nálunk még nincs így, de várhatóan rövid időn belül így lesz majd, és akkor fognak majd a fejükhöz kapni a megrendelők, hogy végül is mi a reális. Időben mi a reális pl. egy munka elvégzésénél, ill. milyen reális bérekkel lehet számolni. Béreket mi nem határozhatunk meg, mint normabizottság. Itt vissza lehetne térni arra, hogy hol van a szakszervezet jelentősége, hiszen egy szakszervezet kiharcolhat ágazati szinten minimál béreket. A normabizottság viszont meg tudja határozni azt, hogy adott munkáknak, adott géptípusoknak, vagy gépnagyságoknak milyen normaidők felelnek meg egy adott területen. Ez történhet beépítettség, vagy zsúfoltság, berendezettség szempontjából, forgalom, terhelés szempontjából, szennyeződések fajtái szempontjából is. Tehát meg fogjuk határozni, hogy egy adott munka elvégzésénél milyen normaidővel lehet számolni. A kettő együtt már adhat egy olyan minimális vállalási árat, aminek a figyelembevételével a megrendelő majd el tudja dönteni azt, hogy itt valóban legális munkavégzésről van-e szó, vagy pedig valamilyen törvénytelenség áll az alacsony vállalási ár háta mögött. Ez egy nagy segítség lesz majd a megrendelőknek és segít majd kiszűrni a szerencselovagokat a piacról.

Hogyan fognak az üzemeltetők, megrendelők tudomást szerezni a normákról?

Nem véletlenül beszéltem arról, hogy szeretném azt, ha a MATISZ vezetősége biztosítaná az anyagiakat ahhoz, hogy a normabizottság az eredményeit ismertetni tudja a széles szakmai közvéleménnyel, ill. az üzemeltetőkkel is. Bízom abban, hogy egyre többen lesznek az üzemeltetők között is azok, akik előfizetnek az újságra, vagy keresik a kapcsolatot a MATISZ-al. Ez fontos. Sajnos, ez az utóbbi években nem nagyon volt így. Tudom, hogy az általános közvélemény nem a legjobb a takarításról, bár talán ez változik. Én viszont ki merem jelenteni, hogy a takarítási piacon belül, vagy annak környékén nem a takarítók a legképzetlenebbek, hanem az üzemeltetők, és ez igen szomorú. Bár nekik is van már megfelelő képzésük, de szerintem szintén még nagyon az elején járnak a dolognak.

Mi a legsürgősebb jelenleg?

Sok problémáról beszéltünk. Lehet, hogy több problémáról is azt lehet mondani, hogy a legsürgősebb. Én a legsürgősebbnek azt tartanám, hogy a mostani MATISZ vezetőségnek ki kellene alakítania azt a kommunikációs rendszert, amelyben megfelelően tudja tájékoztatni a saját tagságát, ill. a takarító piac többi résztvevőjét is. Úgy gondolom, hogy a MATISZ-nak nem csak az a feladata, hogy a saját tagságát tájékoztassa megfelelően. Ezen túl kell mennie, és ehhez valamilyen módon a forrásokat elő kell teremteni, illetve a megfelelő eszközöket meg kell választani hozzá. Ehhez nagyon jó eszköz lenne maga az újság is, bár kétségtelen, hogy az újság a példányszáma miatt nem biztos, hogy mindenhová eljut. Azon el kellene gondolkozni, hogy hogyan lehetne eljuttatni az újságot a piac minden szereplőjéhez, legalább a takarító cégekhez. Ez az egyik dolog. A másik pedig az, hogy meg kellene már vizsgálni tényleg azt, hogy valójában mi is az elnökség feladata. Biztos vagyok abban, hogy most sokaknak a lelki világába bele fogok taposni. A múltkor részt vettem egy elnökségi ülésen, és nagyon szomorú dolgokat tapasztaltam. Olyannyira vérlázítónak tartottam és tartom most is az elnökség egyes tagjainak a magatartását és a gondolkodásmódját, hogy teljesen kivetkőztem magamból. Ezek az emberek nem alkalmasak arra, hogy abban a pozícióban legyenek, amiben vannak. Név szerint is meg tudom nevezni őket. Olyan problémákat hoztak föl elnökségi ülésen, hogy a kérdésben már benne volt a válasz. Egészen egyszerűen csökkent képességűnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ne jöjjön rá, hogy a föltett kérdést valójában neki kellett volna megoldania, mert ez az ő feladata lenne. Egészen konkrétan arra gondolok, hogy miután a kommunikációs csatornák a MATISZ részéről még nem lettek megfelelően kialakítva, ezért az információáramlás többnyire szájhagyomány útján történik jelen pillanatban a piacon. De hol vannak azok a pontok, ahol információt cserélnek, ahol összejönnek az egyes takarító cégek?
Klubok nincsenek még, ahová járhatnánk, mint cégvezetők, és esetleg egy kis diskurzust tudnánk folytatni. Forgalmazóknál összefutunk, és aztán ott cserélődnek az információk. De ami ott cserélődik, azt már nem is biztos, hogy információnak lehet nevezni, hanem inkább dezinformációnak. Ehhez még vélt, vagy valós sérelmet elszenvedett forgalmazók a maguk negatívumait is hozzáteszik, és olyan álinformációk kezdenek el áramolni a szakmán belül, amelyeknek szinte semmilyen valóságtartalmuk nincs. A szóban forgó elnökségi tagok ezt fölvetették, hogy mert ők ezt hallották, azt hallották, és hogy itt fújnak a MATISZ vezetésére, meg ott fújnak a MATISZ vezetésére. Felmerül bennem az a kérdés tényleg, hogy ezek az emberek alkalmasak-e erre a pozícióra, hiszen nekik, mint régióvezetőknek pont az lenne a dolguk, hogy az adott területen a régión belül az információáramlást megszervezzék, a kezükben tartsák, hogy tőlük kapják meg a valós, hiteles információkat. Az, hogy az adott területen dolgozó vállalkozók téves információval rendelkeznek, és ez az ő fejükben nincs rendesen helyre rakva adott esetben, az igenis a régióvezetők hibája, illetve az ő felelősségük. Ezért, mondom én azt, hogy ezek az emberek erre a pozícióra sajnos nem alkalmasak (nem mind!). Vannak olyan régiók például, ahol egyes területeken dolgozó szolgáltatók nem is fogadják el személy szerint a régióvezetőt, akit megválasztottunk. Nagyon nehéz dolga van ilyen szempontból a MATISZ-nak, mert önszerveződő módon indult, de az önszerveződés nem régiónként történt meg, hanem elsősorban budapesti központtal. Részt vettek ugyan vidékiek is, de nem úgy, hogy először régión belül volt szervezkedés, és aztán már a régió képviselt valamit, és úgy ment volna tovább a fejlődés. A régiók, ill. a régióvezetés is félig-meddig központilag irányítottan lett kialakítva, és ahol esetleg elindult valamilyen önszerveződés, az ezzel ellentétes irányú lehet. Úgy gondolom, hogy ennek utat kell engedni. Ott, ahol az adott területen dolgozó szolgáltatók nem fogadják el a régióvezetőt, ott fejet kell hajtani, a megfelelő konzekvenciákat levonni, és a személycserét végre kell hajtani.

Pécsre gondolsz?

Igen, egészen konkrétan Pécsre gondolok. Ez most egy adott konkrét eset. Máshol is előfordulhat ilyen. Itt nem feltétlenül arról van szó, hogy az adott területen dolgozó régióvezető nem alkalmas, de ha egyszer nem fogadják el a személyét, akkor úgy gondolom, hogy meg kell tenni a megfelelő változtatásokat, és lehet, hogy ennek a régióvezetőnek ez egy béka, de ezt adott esetben le kell nyelnie a közös ügy érdekében. Úgy gondolom, van elég feladat a MATISZ-on belül ahhoz, hogy találjon magának valami mást helyette, és aztán tényleg a közösség javát tudja szolgálni. El kell gondolkodni azon, hogy a következő közgyűlésen milyen személyi változtatásokat eszközöljünk. Én az elnökségen belül több embert nem tartok arra alkalmasnak, hogy betöltse a pozícióját. Ezt a Vígszínház projekt alatt is bizonyították néhányan, akik kijelentették, hogy: én előre megmondtam, hogy ez lesz! De eszükbe nem jutott volna, hogy bármiben is segítsenek, hogy egy szalmaszálat keresztbe rakjanak. Egyikük bejött a színházba, mint báró Csekonics, és meg volt sértődve, hogy a piros szőnyeg nincs a lába elé terítve, és senki nem kíséri végig őt az épületen. Tette ezt akkor, amikor ott voltak a hozzá hasonló cégvezetők, és saját maguk is dolgoztak, nyakig koszosan. Elég szomorú egyébként, hogy nem vette észre magát az illető. Az a szerencséje, hogy én nem voltam ott. Ezzel az úrral kapcsolatban szeretném többek emlékezetébe idézni azt a nemzetközi konferenciát, melyet tavaly tartottak a Lurdy-Házban az egyik KonfirMATISZ tanfolyam végén. Akkor ő háromszor is feltette a kérdést a nemzetközi szövetségek képviselőinek, hogy milyen önkorlátozó intézkedéseket terveznek a közelgő uniós csatlakozásunk kapcsán a magyar takarító piacon tevékenykedő, magyar takarító és forgalmazó cégek érdekeinek védelmében. Akkor úgy meg voltam döbbenve, hogy szóhoz sem jutottam. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a MATISZ közgyűlésen sem hívtam fel erre a tagság figyelmét. Így történhetett, hogy ő elnökségi taggá lett választva. Remélem, több ilyen hibát nem fogunk véteni.

Más. Hogyan tudod az áraidban érvényesíteni az újabb minimálbér emelést?

Ez egy érdekes kérdés. Hogy ebből mit lehet áthárítani a megrendelőre és mit nem, ez egy nehéz dolog. Itt mindent latba kell majd vetni. Biztos, hogy lesznek olyan helyek, ahol valamilyen mértékben vissza kell venni a szolgáltatások mennyiségéből. Lesznek olyan megrendelőink, ahol teljes mértékben tudom ezt érvényesíteni a szolgáltatási árban, illetve lesznek olyan helyek, ahol egyeztetés után legalább annyit sikerül kicsikarni, hogy amennyi valós plusz költséget ez jelent, annyival legalább emelkedjen a vállalási ár. Gyakorlatilag a cég haszna értéktelenedik el ezáltal valamennyire, kevesebb jut majd az amortizációra a beszerzésére. Úgy gondolom, hogy ezt túl fogjuk élni. Nem is a mostanit tartom kritikusnak, mert egészen biztos vagyok benne, hogy rá egy évre ennél sokkal durvább mértékben fog emelkedni a minimálbér.

A választások előttre gondolsz?

Nem, a választások utánra. Ahogy közeledik az uniós csatlakozás, úgy fog a minimálbér növekedési üteme gyorsulni, ugyanis a csatlakozásnak előfeltétele, hogy az uniós átlag bér bizonyos százalékát kell hogy elérjük, már pedig attól még igen jelentősen el vagyunk maradva, és ez másképp nem fog menni. Úgy gondolom, hogy a mostani kormány ezt nagyon pozitívan rendezi. Kétségtelen, hogy ez drasztikus változásokat hoz a cégek életében, de ezért nem ez a kormány felel, hanem az előző kettő, aki ebben az ügyben semmit nem tett, választási megfontolásokból. A mostani kényszerhelyzetben van, fölvállalták legalább, ha tetszik, ha nem, ezt most végrehajtják. De már nincs is más választásunk. Utolsó pillanatban vagyunk ilyen szempontból. Úgy gondolom, hogy ott, ahol vagy jól képzett, vagy tehetséges üzemeltetővel van dolgunk, aki magát képzi, ha nem is hivatalos iskolában, ott ez kevesebb problémát okoz. Lehet, hogy ott se tudunk mindent érvényesíteni az árban, de ott legalább normális keretek között folyik a tárgyalás, ott valós tárgyalás van egyenrangú ügyfelek között. Sajnos ott, ahol nem megfelelő az üzemeltetés, ott vannak és lesznek problémák. Úgy gondolom, hogy túl leszünk ezen is, és aztán majd meglátjuk, hogy hogyan tovább. Biztos, hogy még a jövő évet is ezen a piacon fogjuk eltölteni és remélem, hogy még sokat. Sokak szerint én egy kicsit sarkos vagyok, de szerintem ilyenre is szükség van, főleg olyan körülmények között, mint amilyenek ma tapasztalhatók a magyar piacon. Talán előbbre lennénk, hogyha mindenki ilyen sarkosan fogalmazná meg a véleményét.


Megjelent: 2001-11-05

Szerző: Tamásné Szabó Zsuzsanna

Tagek: interjú seffer istván takarítóképzés mesterkurzus vállalási árak takarítási norma 2001 november

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2021-es nyári TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin legújabb számát!



Tovább

Takarítási Forradalom

– Tény vagy fikció?

Az Egyesült Királyságban dolgozó tudósító szerint itt az ideje megkérdőjelezni a világjárvány előtti időkben alkalmazott takarítási rendszereket. Mert itt a nagy betűs Takarítási Forradalom.

Nem volt olyan ember bő egy évvel ezelőtt, aki elhitte volna, hogy egy olyan év fog következni, amit mindannyian megtapasztaltunk. Nemigen volt senki, aki előre látta volna, hogy lezárásokra, fázisokra osztott újranyitásra lesz majd szükség.




Tovább

Újranyitás biztonságosan a Covid-19 pandémiát követően

– Tippek fürdőknek, kulturális- és sportintézményeknek

A Covid-19 pandémiát követően az üzemeltetőket nagyobb felelősség terheli az szolgáltatások széles körű újraindításánál. A közegészségügyi/járványügyi előírásokat az intézményeknek még szigorúbban kell követni, hogy tevékenységük biztonságosabb legyen, de maguknak a szolgáltatás igénybevevőinek is nagyobb óvatossággal érdemes eljárni.



Tovább

Fertőtlenítési tippek

– Kemikáliákkal, vagy azok nélkül

A háztartásunkba számos helyről kerülhetnek baktériumok: bevihetjük azokat a kezünkön a megérintett felületekről, a bőrünkön, a ruháinkon, vagy akár a használati tárgyainkon is. Ezért fontos, hogy otthonunkat a rendszeres takarítás mellett fertőtlenítsük is, különös tekintettel azokra a tárgyakra, eszközökre, amikkel gyakran érintkezünk. Tegyük hozzá, főleg ezekben a vírusos időkben.

Az LG szakértői összegyűjtötték, a lakás mely pontjaira érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk és milyen módszerekkel fertőtleníthetjük ezeket a helyeket hatékonyan.




Tovább

Mi kell a nyilvános mosdók biztonságos használatához koronavírus-járvány idején?

– Higiéniai szakemberek tippjei

Hat higiéniai ajánlás, amelyre érdemes figyelmet fordítani a járvány idején, a nagyobb biztonság érdekében, a nyilvános WC-k használatakor.

A koronavírus miatt fennálló korlátozó intézkedések ideje alatt is számos üzlet, bevásárlóközpont és szolgáltató működik. A pandémia miatt a nyilvános mosdók használata is fokozottabb kockázatokat jelenthet. A globális higiéniai termékekre és megoldásokra szakosodott Essity vállalatcsoport Tork üzletágának most megjelent tanulmánya sorra veszi azokat a szempontokat, amelyeket érdemes betartani saját higiénés biztonságunk érdekében a nyilvános mosdók használatakor.




Tovább

Így fertőtlenítünk a járványügyi helyzet hatására

– Nem vagyunk elég tudatosak

Tízből kilenc ember gyakrabban mos kezet a járványügyi helyzet hatására, a ruhákat azonban csak a megkérdezettek egyharmada mossa és fertőtleníti az eddigieknél körültekintőbben.

Bár az egészségügyi szakembereknek hisznek leginkább higiéniás kérdésben a magyarok, sokan hallgatnak a család és a barátok tanácsaira, illetve szívesen tájékozódnak az internetről is a témában, derül ki a Lysol fertőtlenítő termékcsaládot forgalmazó Reckitt Benckiser által tavaly augusztusban készített reprezentatív kutatásból, amelynek keretében 16 országban, köztük Magyarországon vizsgálták az emberek higiéniai és fertőtlenítési szokásait.




Tovább

A Kökinél első a biztonság

– Védelmet kapott a bevásárlóközpont

A magyarországi bevásárlóközpontok között elsőként a Kökiben használták decemberben a Resysten nanotechológiás higiéniai védőbevonatot, hogy a lehető legbiztonságosabb feltételeket nyújthassák vásárlóiknak a járvány alatt már a karácsonyi szezonban is. A magyar fejlesztésű eljárásnak köszönhetően, a laboratóriumi vizsgálatok alapján több mint 90 százalékkal csökken a baktériumok és vírusok jelenléte a kezelt felületek öntisztulási képessége miatt.



Tovább

Újratervezés, Ritz Tibor módra

– Új ötletek megvalósítására kiválóan alkalmas volt az elmúlt bő egy év

A járvány időszaka nem feltétlenül csak a bezárkózásról kell, hogy szóljon. Ritz Tibor takarító-szakembert például számos új ötlet megvalósítására sarkallta a kényszerű bezártság. Legelőször is csapatával kidolgozta a covid-protokollt, online butikba szállt be, elindította az önképző klubot, értelmező szótárt készített, szakmai egyesület alapítását tervezi. És ez még nem minden.



Tovább

Az oviban és bölcsiben non-stop takarítás megy

– Higiénia irányelv alapján dolgoznak

A német tudósító betekintést ad a bölcsődékben és óvodákban érvényes takarítási protokollokba.

Együtt játszani, együtt tanulni, együtt étkezni: az óvoda sokféle változatos tevékenység helyszíne, vállalkozói közösség, ahol van konyha, étkező, játékszoba és vannak szaniterlétesítmények. Ha pedig ebédet is adnak, az óvoda – a német törvények értelmében – élelmiszeripari üzemnek is tekintendő.




Tovább

Ajánlás az újranyitó iskoláknak

– A mélytisztításon túl

A koronavírusos kényszerű bezárása után a családok, tanárok és tanulók is nagyon várták már Olaszországban az újranyitást. Amikor azonban végre elérkezett a napja, az örömbe egy kis aggódás is vegyült. Egy megoldás van, még jobban kell ügyelni a higiéniára.

A professzionális takarítószektor termékeit és gépeit gyártó és forgalmazó cégeket képviselő olasz szövetség, az Afidamp adott néhány megszívlelendő újranyitási tanácsot, amelyek segíthetnek megóvni a közösség tagjainak egészségét, és megfékezni a koronavírus ismételt terjedését. Egyszerű, alapvető szabályokat rögzítettek, melyek segítségével az oktatási intézményekben is jobb lehet a higiénia és a biztonság.




Tovább

Biztonságot és tisztaságot az iskolákba

– Újranyitás előtti teendők

Ahogy megtesszük első óvatos lépéseket kifelé a lezárás állapotából, fel kell készülnünk arra, hogyan fogadjuk vissza az ifjúságot az iskolába.

A higiénia, a dekontamináció és a biztonság garantálása kell hogy legyen a legfőbb prioritásunk, hogy meg tudjuk óvni gyermekeinket, valamint a tanárokat és a személyzet többi tagját is, akik gondjukat viselik tanulmányaik ideje alatt.




Tovább

Hogyan tarthatjuk biztonságban az iskolákat a COVID-19 alatt?

– Más országokban így nyitottak

Csokorban a többi országban elfogadott sikeres iskolai újranyitási modellek. A kézhigiénia is fontos szerepet játszik az iskolák biztonságában.

Miután az Egyesült Királyságban az iskolák több mint két hónapig zárva voltak tavaly tavasszal, a kísérleti újranyitás júniusban kezdődött meg. A vélemények erősen megoszlottak annak kivihetőségéről, hogy az iskolákat a nyári szünet egy részére megnyissák, mivel számos szülő fogadkozott, hogy gyerekeiket inkább otthon tartják majd, biztonságuk garantálása érdekében.




Tovább

Újranyitás az iskolákban

– Fontos részletkérdések

Tisztítás-technikai tippek újranyitás előtt, oktatási létesítményeknek.

Nem titok, hogy mindnyájan alkalmazkodunk az új protokollokhoz munkánk és szabadidős tevékenységünk során is. Akik a takarítószektorban dolgoznak, azoknak mindig is meghatározó szerepük volt abban, hogy a nyilvános helyek higiénikus és csíramentes állapotban legyenek. Így van ez most, amikor a fő feladat a COVID-19 terjedésének visszaszorítása.




Tovább

Vissza az iskolába

– Kezeljük úgy az iskolákat, úgy mint az egészségügyi intézményeket

Hogyan leszünk képesek megóvni a személyzetet és gyermekeinket a COVID-19 veszélyétől, amint a kormány elkezdi újra megnyitni az iskolákat? Az Osprey Deep Clean vállalat szakemberei avatnak be a részletekbe.

Miközben a COVID-19 léptei időnként lassulni látszanak, továbbra is nem szűnő, állandó fenyegetést jelent mindenki számára. Számos országban már nem először téma az iskolák újranyitása, van, ahol a kormányok sürgetik az iskolákat, hogy nyissák meg a kapukat, közben az önkormányzatok, szülők és számosan mások félnek attól, mivel járhat ha a tanulók és a személyzet újra kontaktusba kerülnek.




Tovább

Szükség van takarítói életpályamodellre

– Szabályozni kellene, ki vállalhasson takarítást

A takarítási, tisztítási szakma olyan változatos és szemet gyönyörködtető elhivatottság , hogy szerintem boldog lehet az, aki ezzel foglalkozik. Bátran hívhatjuk művészetnek is, lásd például az alaptisztítást majd védőréteg felvitelét. De mivel korántsem idilli minden, tehetnénk érte, hogy megbecsültebb legyen a szakmánk.



Tovább

<< 0 1 2 3 4 >>

Takarítási Forradalom

– Tény vagy fikció?

Az Egyesült Királyságban dolgozó tudósító szerint itt az ideje megkérdőjelezni a világjárvány előtti időkben alkalmazott takarítási rendszereket. Mert itt a nagy betűs Takarítási Forradalom.

Nem volt olyan ember bő egy évvel ezelőtt, aki elhitte volna, hogy egy olyan év fog következni, amit mindannyian megtapasztaltunk. Nemigen volt senki, aki előre látta volna, hogy lezárásokra, fázisokra osztott újranyitásra lesz majd szükség.




Tovább a cikkhez

Újranyitás biztonságosan a Covid-19 pandémiát követően

– Tippek fürdőknek, kulturális- és sportintézményeknek

A Covid-19 pandémiát követően az üzemeltetőket nagyobb felelősség terheli az szolgáltatások széles körű újraindításánál. A közegészségügyi/járványügyi előírásokat az intézményeknek még szigorúbban kell követni, hogy tevékenységük biztonságosabb legyen, de maguknak a szolgáltatás igénybevevőinek is nagyobb óvatossággal érdemes eljárni.



Tovább a cikkhez

Megjelent a legújabb, a 2021-es nyári TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin legújabb számát!



Tovább a cikkhez

Fertőtlenítési tippek

– Kemikáliákkal, vagy azok nélkül

A háztartásunkba számos helyről kerülhetnek baktériumok: bevihetjük azokat a kezünkön a megérintett felületekről, a bőrünkön, a ruháinkon, vagy akár a használati tárgyainkon is. Ezért fontos, hogy otthonunkat a rendszeres takarítás mellett fertőtlenítsük is, különös tekintettel azokra a tárgyakra, eszközökre, amikkel gyakran érintkezünk. Tegyük hozzá, főleg ezekben a vírusos időkben.

Az LG szakértői összegyűjtötték, a lakás mely pontjaira érdemes kiemelt figyelmet fordítanunk és milyen módszerekkel fertőtleníthetjük ezeket a helyeket hatékonyan.




Tovább a cikkhez

Mi kell a nyilvános mosdók biztonságos használatához koronavírus-járvány idején?

– Higiéniai szakemberek tippjei

Hat higiéniai ajánlás, amelyre érdemes figyelmet fordítani a járvány idején, a nagyobb biztonság érdekében, a nyilvános WC-k használatakor.

A koronavírus miatt fennálló korlátozó intézkedések ideje alatt is számos üzlet, bevásárlóközpont és szolgáltató működik. A pandémia miatt a nyilvános mosdók használata is fokozottabb kockázatokat jelenthet. A globális higiéniai termékekre és megoldásokra szakosodott Essity vállalatcsoport Tork üzletágának most megjelent tanulmánya sorra veszi azokat a szempontokat, amelyeket érdemes betartani saját higiénés biztonságunk érdekében a nyilvános mosdók használatakor.




Tovább a cikkhez

Így fertőtlenítünk a járványügyi helyzet hatására

– Nem vagyunk elég tudatosak

Tízből kilenc ember gyakrabban mos kezet a járványügyi helyzet hatására, a ruhákat azonban csak a megkérdezettek egyharmada mossa és fertőtleníti az eddigieknél körültekintőbben.

Bár az egészségügyi szakembereknek hisznek leginkább higiéniás kérdésben a magyarok, sokan hallgatnak a család és a barátok tanácsaira, illetve szívesen tájékozódnak az internetről is a témában, derül ki a Lysol fertőtlenítő termékcsaládot forgalmazó Reckitt Benckiser által tavaly augusztusban készített reprezentatív kutatásból, amelynek keretében 16 országban, köztük Magyarországon vizsgálták az emberek higiéniai és fertőtlenítési szokásait.




Tovább a cikkhez

A Kökinél első a biztonság

– Védelmet kapott a bevásárlóközpont

A magyarországi bevásárlóközpontok között elsőként a Kökiben használták decemberben a Resysten nanotechológiás higiéniai védőbevonatot, hogy a lehető legbiztonságosabb feltételeket nyújthassák vásárlóiknak a járvány alatt már a karácsonyi szezonban is. A magyar fejlesztésű eljárásnak köszönhetően, a laboratóriumi vizsgálatok alapján több mint 90 százalékkal csökken a baktériumok és vírusok jelenléte a kezelt felületek öntisztulási képessége miatt.



Tovább a cikkhez

Újratervezés, Ritz Tibor módra

– Új ötletek megvalósítására kiválóan alkalmas volt az elmúlt bő egy év

A járvány időszaka nem feltétlenül csak a bezárkózásról kell, hogy szóljon. Ritz Tibor takarító-szakembert például számos új ötlet megvalósítására sarkallta a kényszerű bezártság. Legelőször is csapatával kidolgozta a covid-protokollt, online butikba szállt be, elindította az önképző klubot, értelmező szótárt készített, szakmai egyesület alapítását tervezi. És ez még nem minden.



Tovább a cikkhez

Az oviban és bölcsiben non-stop takarítás megy

– Higiénia irányelv alapján dolgoznak

A német tudósító betekintést ad a bölcsődékben és óvodákban érvényes takarítási protokollokba.

Együtt játszani, együtt tanulni, együtt étkezni: az óvoda sokféle változatos tevékenység helyszíne, vállalkozói közösség, ahol van konyha, étkező, játékszoba és vannak szaniterlétesítmények. Ha pedig ebédet is adnak, az óvoda – a német törvények értelmében – élelmiszeripari üzemnek is tekintendő.




Tovább a cikkhez

Ajánlás az újranyitó iskoláknak

– A mélytisztításon túl

A koronavírusos kényszerű bezárása után a családok, tanárok és tanulók is nagyon várták már Olaszországban az újranyitást. Amikor azonban végre elérkezett a napja, az örömbe egy kis aggódás is vegyült. Egy megoldás van, még jobban kell ügyelni a higiéniára.

A professzionális takarítószektor termékeit és gépeit gyártó és forgalmazó cégeket képviselő olasz szövetség, az Afidamp adott néhány megszívlelendő újranyitási tanácsot, amelyek segíthetnek megóvni a közösség tagjainak egészségét, és megfékezni a koronavírus ismételt terjedését. Egyszerű, alapvető szabályokat rögzítettek, melyek segítségével az oktatási intézményekben is jobb lehet a higiénia és a biztonság.




Tovább a cikkhez

Biztonságot és tisztaságot az iskolákba

– Újranyitás előtti teendők

Ahogy megtesszük első óvatos lépéseket kifelé a lezárás állapotából, fel kell készülnünk arra, hogyan fogadjuk vissza az ifjúságot az iskolába.

A higiénia, a dekontamináció és a biztonság garantálása kell hogy legyen a legfőbb prioritásunk, hogy meg tudjuk óvni gyermekeinket, valamint a tanárokat és a személyzet többi tagját is, akik gondjukat viselik tanulmányaik ideje alatt.




Tovább a cikkhez

Hogyan tarthatjuk biztonságban az iskolákat a COVID-19 alatt?

– Más országokban így nyitottak

Csokorban a többi országban elfogadott sikeres iskolai újranyitási modellek. A kézhigiénia is fontos szerepet játszik az iskolák biztonságában.

Miután az Egyesült Királyságban az iskolák több mint két hónapig zárva voltak tavaly tavasszal, a kísérleti újranyitás júniusban kezdődött meg. A vélemények erősen megoszlottak annak kivihetőségéről, hogy az iskolákat a nyári szünet egy részére megnyissák, mivel számos szülő fogadkozott, hogy gyerekeiket inkább otthon tartják majd, biztonságuk garantálása érdekében.




Tovább a cikkhez

Újranyitás az iskolákban

– Fontos részletkérdések

Tisztítás-technikai tippek újranyitás előtt, oktatási létesítményeknek.

Nem titok, hogy mindnyájan alkalmazkodunk az új protokollokhoz munkánk és szabadidős tevékenységünk során is. Akik a takarítószektorban dolgoznak, azoknak mindig is meghatározó szerepük volt abban, hogy a nyilvános helyek higiénikus és csíramentes állapotban legyenek. Így van ez most, amikor a fő feladat a COVID-19 terjedésének visszaszorítása.




Tovább a cikkhez

Vissza az iskolába

– Kezeljük úgy az iskolákat, úgy mint az egészségügyi intézményeket

Hogyan leszünk képesek megóvni a személyzetet és gyermekeinket a COVID-19 veszélyétől, amint a kormány elkezdi újra megnyitni az iskolákat? Az Osprey Deep Clean vállalat szakemberei avatnak be a részletekbe.

Miközben a COVID-19 léptei időnként lassulni látszanak, továbbra is nem szűnő, állandó fenyegetést jelent mindenki számára. Számos országban már nem először téma az iskolák újranyitása, van, ahol a kormányok sürgetik az iskolákat, hogy nyissák meg a kapukat, közben az önkormányzatok, szülők és számosan mások félnek attól, mivel járhat ha a tanulók és a személyzet újra kontaktusba kerülnek.




Tovább a cikkhez

Szükség van takarítói életpályamodellre

– Szabályozni kellene, ki vállalhasson takarítást

A takarítási, tisztítási szakma olyan változatos és szemet gyönyörködtető elhivatottság , hogy szerintem boldog lehet az, aki ezzel foglalkozik. Bátran hívhatjuk művészetnek is, lásd például az alaptisztítást majd védőréteg felvitelét. De mivel korántsem idilli minden, tehetnénk érte, hogy megbecsültebb legyen a szakmánk.



Tovább a cikkhez

Felhívás

– A szakmai érdekképviselet a kormányhoz fordult

A MATISZ (Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség) szakmai érdekképviselet 2021. március 30-án felhívással fordult Magyarország kormányához, az oltási munkacsoporthoz és az operatív törzshöz a takarítási szolgáltatási piacon dolgozó munkavállalók érdekében.



Tovább a cikkhez

Javasolt takarítási óradíj 2021-re

– A Magyar Tisztítás-technológia szakmai ajánlása

Március 8-án közzétette a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) elnöke az idei javasolt takarítói óradíjakat.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) elnöke, Paár Zoltán a 2021. évi javasolt takarítási óradíj összegére vonatkozó szakmai ajánlással fordult a tisztítástechnológiai szolgáltatást megrendelő és szolgáltató vállalkozások vezetőihez. Az ajánlást a munkaerő minősége, a munkabérekre befolyással bíró gazdasági tényezők és hatások, a kormányzat által bejelentett minimálbér- és garantált bérminimum emelés, és a takarítóipart sújtó óriási munkaerőhiány figyelembe vételével készítették el.




Tovább a cikkhez

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább