Az oldal cookiekat használ. Szabályzat

A kiállítók zöme elégedett volt

– Vannak azért megszívlelendő javaslatok is a jövőre nézve.

A Tiszta Tér Technológia magazin is kint volt az október 5-6-i Budapest Cleanin Show-n (BCS), amit sokkal oldottabbnak, közvetlenebbnek éreztünk, mint az előző évi kiállítást. Részünkről sikeresnek ítéljük a bemutatkozásunkat, de most is kíváncsiak voltunk, hogy mit gondol, hogyan érez a többi kiállító. Akiket elértünk szombaton, a két órával megrövidített nap vége előtt, azok véleményeit gyűjtöttük csokorba. Kritika és dicséret is elhangzott a cégek képviselőitől.



Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/3181/perm

Tagek: 2018 téli tttmagazin bcs hangulat takarítók videók képgaléria cleaning show

Share

Delta Clean Kft., tisztítószergyártó, Molnárné Vellás Tünde szaktanácsadó

Nagyon pozitívan értékelem a BCS-t, cégünk és termékeink bemutatása sikeres volt. Idejöttek a standunkhoz sokan, felhasználók, továbbértékesítők és magánemberek is. Színvonalas, szakmai kérdésekkel operáló érdeklődéseket tapasztaltunk, aminek nagyon örültünk. Jó az, amikor nem csak buta kérdéseket kell megválaszolnunk, és nem csak prospektusgyűjtőkkel találkozunk. Mivel jó kérdéseket kaptunk, színvonalas szakmai válaszokat adhattunk, elmondhattuk, amit tudunk. A többi már rajtunk fog múlni, hogy hogyan tudunk majd profitálni a BCS-en szerzett kontaktokból.

Jó hogy kint voltak a takarítógépés eszközgyártók is – ha olyan igény volt, tovább tudtuk az érdeklődőket küldeni hozzájuk. A programokra a sok érdeklődő miatt ugyan nem jutottunk el, de azért jó volt fél szemmel belelátni, fél füllel belehallgatni a profik bemutatkozásába. Kellenek az ilyen színvonalas rendezvények.



Cappah International, hollandiai központú gyártócég, padlóápolók (mopok), ablaktisztító és szállodatakrítási eszközök, Zia ur Rehman, cégvezető



Úgy találtuk meg a BCS-t, hogy márciusban Romániában voltunk egy hasonló eseményen, ahol a MATISZ-tól Kiss Judit odajött hozzánk, és meghívott ide. Én meg mondtam, hogy oké, jövök. Más rendezvényekkel összevetve nem valami kiemelkedő a BCS, de azért rendben volt. Úgy érzem, hogy akikkel itt találkoztunk, azokkal jó esély van az üzletkötésre. Magyarországon most vagyunk először, eddig nem voltunk jelen a magyar piacon, de reményeink szerint a látogatások nyomán lesz, akivel meg tudunk majd állapodni termékeink itteni bevezetéséről.



Adlatus, robottakarítóautomata-gyártó – Peter Kwestro, értékesítési igazgató

Maga a kiállítás nem túl nagy, viszont akik eljöttek, valóban azért jöttek, mert a szakma iránt érdeklődnek. Nem voltak túl sokan, de minőségi érdeklődők. A kiállítás megfelelt az elvárásainknak, és azt gondoljuk, hogy remek lehetőség, tökéletes helyszín volt arra, hogy Magyarországon először bemutassuk a robotunkat. Amit talán hiányolok a kiállítást megelőző felkészülésből, az a potenciális látogatók intenzívebb bevonzása, hogy többen jöjjenek el. Javaslom, hogy előzetesen közvetlenül is keressenek meg cégeket, tartsanak beharangozó, kedvcsináló előadásokat, szélesebb körben hirdessék legközelebb a rendezvényt. Ettől eltekintve tetszett a kiállítás, kedves embereket ismertem meg, jól éreztem magam Magyarországon.

Peter Kwestro énekli a „Country roads take me home” c. dalt a BCS-en



Makita Kft., gépforgalmazó, Jákri Tamás

Idén második alkalommal jelentünk meg a tisztítástechnológiai kiállításon – azt hittem, kicsit többen leszünk, vannak, akiket hiányoltam. Sok más kiállításon is részt veszünk – ezekkel összehasonlítva a BCS-en közepes volt a látogatószám és vegyes volt az összetétel, ami a minőséget illeti. Két évvel ezelőtt jóval erőteljesebb volt a céges érdeklődés, amiket aztán üzletileg is jól ki tudtunk aknázni. Idén a magánszemélyek voltak többségben, ha innen nézzük, az előző kiállítás nekünk jobban megérte. Mivel sok termékünk van, amelyeket a tisztítási iparban tudnak használni, feltétlenül kijövünk a következő kiállításra is. Ez egy fontos szakmai esemény.



Unger, ablaktisztító felszerelések, Rozsondai Ádám cégvezető

Bár összességében nem volt sok látogató, mégis nagyon kellemes meglepetés volt a BCS, mert várakozásunkon túli szakmai érdeklődés volt a standunknál. Sikerült jó pár olyan ügyféllel felvenni a kapcsolatot, akik érdeklődnek új eszközeink iránt, így részünkről eredményes volt a kiállítás. Most voltunk kint először, legközelebb is feltétlenül itt leszünk.



Splendid Design Kft., központiporszívógyártás, Fényes Csaba ügyvezető

Ez az első takarítós kiállításunk, eddig a Hungexpón és a Construmán jelentünk meg, amelyek azért sokkal nagyobbak. Több komolyabb érdeklődőre, vevőre számítottam. A szervezők korrektek, segítőkészek voltak, a standdal nem volt gond, csak a látogatószámmal. Vannak nálunk is ipari rendszerek, bár ezeket előre célszerű betervezni. Szóval inkább új lakossági érdeklődőkre számítottunk, de ez nemigen teljesült. Nem tudom, hogy legközelebb jövünk-e. Megnézzük majd, hogy anyagilag mennyit hozott nekünk, hogy jöttünk ki. Szerintem eléggé sovány lett. Szóval nagy valószínűséggel két év múlva nem állítunk ki.



Cleartex Kft., szennyfogó szőnyegek, Huber Ilona Katalin cégvezető

Két évvel ezelőtt is kint voltunk, a látogatószám nagyjából azonos lehetett, más kiállításokkal összehasonlítva is elégedettek voltunk. Nekem nem hiányzott a tavaly előtti családi nap. Én inkább csütörtök-péntekre tenném, csütörtök egész napra, pénteken meg mondjuk négyig. Szerintem ugyanis a szakmai érdeklődők, FM-cégek jobban eljönnek, ha ezt a munkaidejükben tehetik meg.



Spontex, takarítószer-gyártó, Szalai Csaba belkereskedelmi vezető



Idén vagyunk itt először, nehéz most még megítélni, megérte-e kijönni. Ami már biztos, hogy jelentős számú potenciális partnerrel sikerült felvennünk a kapcsolatot. Meglepett minket, hogy péntek délig milyen komoly érdeklődés volt a standunknál, viszont utána már eléggé lecsökkent a látogatószám. Szombaton inkább lakossági megkeresések voltak. Fontosnak tartjuk a BCS-t abból a szempontból is, hogy a konkurenciát mérni tudtuk. A szervezéssel elégedettek vagyunk, talán a marketingre kellene több energiát fordítani. Arra gondolok például, hogy a rádióban egész héten hallottam a hangszerkiállítás hirdetését, de a Budapest Cleaning Show-jét sehol. Úgy gondlom, hogy a szakmán kívül nagyon kevesen hallottak a BCS-ről. Ha több lakossági érdeklődő lenne, akkor szerintem a szakmai és az egyéni érdeklődés jól kiegészítené egymást, ami a beszállítóknak kedvezne. Éppen egy új felmosórendszer bevezetésén dolgozunk, amihez nekünk jól jött volna több lakossági érdeklődő.



Menikini, vegyszermentes gőztisztítás, Kincses Zoltán ügyvezető

Ez az első kiállításunk, nagyon pozitívak vagyunk, sok látogatónk volt, minőségi látogatók. Sok tapasztalatot gyűjtöttünk más kiállítóktól és a vendégektől is. Örültünk, mert új disztribúciós partnert is találtunk, Belgrádból.



Gőzős szőnyegtisztítás



Mopfoci



Ablakot mos a TTT főszerkesztője - úgy érzi, írni könnyebb róla



Szárazmopolás



Multi-Team, tisztítástechnológiai eszközök, gépek, I-Mop, gépesített felmosórendszer, Király Zoltán cégvezető

Szerintem ez a BCS jobb volt, mint a két évvel ezelőtti kiállítás. Pénteken egészen sok, szombaton kevesebb ember jött el, de akik jöttek, sokkal több időt töltöttek a standjainkon, mint az előző alkalommal, és komoly érdeklődők voltak. A szombat helyett szerintem hétköznap kéne legyen a második nap is.



Hermann Ottó Nonprofit Kft., környezetbarát minősítések, Dr. Bencsik Katalin, junior tanúsító

Voltak érdeklődők, takarítócégek, tisztítószer-forgalmazók, meglátjuk, hogy aztán hányan fognak majd minket felkeresni. Jelenleg két takarítócégnek van meg a magyar környezetbarát minősítése, és hat tisztítószer-gyártó cég különböző termékeinek.



Dymol Kft., tisztítószerek, Molnár Csilla ügyvezető igazgató

Két évvel ezelőtt is kint voltunk – úgy érzem, volt elég potenciális partnerjelölt, ilyen szempontból nincs okom panaszra. Viszont nekem úgy tűnik, kisebb lett a kiállítás. (A MATISZ adatai szerint 2016-ban 40, 2018-ban 51 kiállító volt.) A péntek nagyon erős volt, és meglepetésre még szombaton is jelentős számú szakmai érdeklődő fordult meg a standunkon. Tavalyelőtt utóbbit nem tapasztaltuk.



Bonus Kft., tisztítóeszköz gyártó Botos István tulajdonos ügyvezető

Két évvel ezelőtt is kint voltunk, ahhoz képest a mostani kiállítás nagyobb, hasznosabb volt, kicsit fejlődött a rendszer. Saját részünkről elégedettek voltunk a látogatószámmal, mert a vevőinket meghívtuk, de összességében úgy vélem, a vásáron kevés látogató vett részt. Most egy új moppal jöttünk ki, azt mutattuk be az ügyfeleinknek. Ha újdonsággal tudunk megjelenni, kint leszünk legközelebb is.



Kaercher Hungária Kft., Horváth Zoltán, értékesítési vezető

Mindenféleképpen érdemes volt kijönni a BCS-re, lehetnek rövid és hosszabb távú eredményei, hatásai is. Én inkább a hosszú távúakat tartom fontosabbnak, hogy a szakma megismerje azokat az új megoldásokat, technológiákat, amiket cégünk kínálni tud. Ez a rangos rendezvény jól összefogja a gyártói és felhasználói oldalt, amire szerintem feltétlenül szükség van. Ami a rövid távot illeti, konkrét üzleteket is kötöttünk. Úgy gondolom, hogy hasznos és szükséges a jelenlétünk, ezért is vagyunk fő támogatók, hogy ezt minél jobban hangsúlyozzuk.








Dirtex, lengyel tisztítógépgyártó cég, Wieslaw Olszewski, igazgató

Az internetről szereztünk tudomást a BCS-ről, első alkalommal állítottunk ki Magyarországon, mert most nyitunk a magyar piacra. Kevés volt a látogató, többet vártunk, de kiderül, hogy profitálunk-e belőle.



Assist-Trend Kft., higiéniai forgalmazó, Várvölgyi Tímea ügyvezető-helyettes

Idén először veszünk részt kiállítóként a rendezvényen. A pénteki nap nagyon erős volt nálunk, sok komoly érdeklődővel, főleg takarítócégek, illetve ipari üzemek képviselői jöttek. Konkrét higiéniai problémákra is számosan kerestek és találtak nálunk megoldásokat. Többen érdeklődtek felületimpregnálási megoldásaink iránt is, szóval bizakodóak vagyunk. Reméljük, mindennek üzleti haszna is lesz. Az intézményi szektorból viszont nem tapasztaltunk érezhető érdeklődést.



Mesdi Magyarország Kft., szárazmopszolgátató, Orosz Adél ügyvezető

Minőségi látogatók voltak, de kevesen. Sokkal nagyobb érdeklődést, tömegeket vártunk – ez nem teljesült. De nem mondjuk azt, hogy rossz volt a kiállítás, csak jobbra számítottunk. Két évvel ezelőtt nekünk jobb volt. Nem tudom, hogy a marketing volt-e gyengébb, és emiatt lehettek-e most kevesebben.



Turbo Clean Profesional, autóillatgyártó Gabriel Guz, menedzser

Most voltunk itt először, még nem vagyunk jelen a magyar piacon. Az internetről szereztünk tudomást a BCS-ről. Jó volt a szervezés, az majd kiderül, hogy a potenciális vevők ténylegesen érdeklődnek-e később is.



CWS Boco Kft., higiéniai termékek és szennyfogó szőnyegek, Bauda Sándor kereskedelmi igazgató

Először jöttünk ki, a MATISZ szervezése, hozzáállása példaértékű. Talán érdemesebb lenne csak hétköznap, és három napon keresztül (szerda-csütörtökpéntek) megrendezni a kiállítást. Ha pedig a nagyközönséget is el akarják érni, akkor a szombat mellett a vasárnapot is mellétenni. Sikeresnek érezzük a jelenlétünket, sok vendéget meg tudtunk hívni, el is jöttek. A megtérülés később derül ki. Két év múlva újra szeretnénk részt venni.



Amsa Higiénia, takarítóeszköz-forgalmazó, Antal Péter ügyvezető



Kint voltunk 2016-ban is. Én az ideit forgalmasabbnak éreztem, több látogató, nagyobb forgalom volt a standunkon, és ahogy hallottam, nem csak nálunk. Pénteken egész nap el voltunk foglalva, a szombat kicsit családiasabbra sikeredett megint. Forgalomban, számokban, élményben is jobb volt az idei. Az is jó, hogy a bemutatók, versenyek rövidebbek, pörgősebbek lettek. Ahogy hallom a visszajelzésekből, a látogatók is jobban érezték magukat, amiben nyilván a gyönyörű napos őszi idő is besegített. A több kiállító pedig még változatosabbá tette a helyszínt, az élményt. Volt a standunknál bukaresti látogató, aki azt mondta, náluk is a harmadik kiállítás lett igazán sikeres. Reméljük, ez nálunk is így lesz, arra számítok, hogy két év múlva megtöltjük az egész pavilont, hogy 2020-ban dübörögni fogunk.



HungaroChemikals Kft., tisztítószergyártó, Szakács Tímea, kereskedelmi képviselő

Először vagyunk itt, nagy meglepetés, mert sikeres a jelenlétünk, sok látogató, cég jött el hozzánk, reméljük, ennek meglesz a hozadéka is később. Itt voltak régi és leendő új partnerek is. A péntek délelőtt volt sikeresebb, a szombat kicsit szellősebb.



Vileda, takarítórendszer forgalmazó, Mészáros Imre, értékesítési menedzser

Voltak látogatók, érdeklődések, főleg pénteken, olyanok, amelyek akár üzletet is jelenthet nekünk. Most voltunk kint először – meggondoljuk, hogy legközelebb jövünk-e.



Lucart Kft., higiéniai termékek, Benkő Róbert, export menedzser

Két éve is itt voltunk, azóta tapasztaljuk a fejlődést. A 2016-osnál érezhetően több látogató volt, bár ennél is többre számítottunk. Jól éreztük magunkat, eredményes volt számunkra itt lenni, és reméljük legközelebb még többen jönnek.



Fullriver Battery, belga takarítógépakkumulátor-gyártó cég, Stijn Van Craendendonck, marketingmenedzser

Először állítottunk ki itt, le akartuk csekkolni a BCS-t, de nem volt valami sok látogató, potenciális ügyfél, szóval nem voltunk túl boldogok.



Ózongenerátor, léghigiéniai megoldások, Magyarics Robin kereskedelmi igazgató

Most hallottunk először a tisztí-tástechnológiai kiállításról, a Hungexpo oldalán. Úgy gondoltuk, itt a helyünk. Jól döntöttünk. Különösen a péntek nagyon sikeres volt számunkra. Szombaton inkább egymást látogattuk meg, mi kiállítók, de ezt is hasznosnak találtuk. Igazán megtérülő befektetés volt jelen lenni, és legközelebb is jövünk.



Future FM, létesítményüzemeltető, Máté Péter, üzletág igazgató

Már tavaly is kint volt a cégünk, de nekem ez az első kiállításom. Nagy élmény volt számomra. Azt a célt tűztük ki, hogy megmutassuk magunkat, a szolgáltatásainkat, tudjunk beszélgetni meglévő és leendő partnereinkkel, potenciális beszállítókkal. Ez az elvárásunk jól teljesült. Úgy véljük, hogy ahogy egyre „öregebb” lesz a rendezvény, egyre több jó tapasztalat gyűlik össze, egyre több cég csatlakozik hozzá, és egyre több látogatót, potenciális ügyfelet vonz majd.

A Future FM kiállított zenegépével játszottunk :D



Resysten Hungary Kft., bevonattech-nológiák, Berényi Fodor Andrea, kommunikációs vezető

A cég már két éve is kint volt. Az idei kiállítást hasznosnak találtuk, új partneri kapcsolatokra tettünk szert már 2016-ban is, és ezért jöttünk el ismét. Sikeres volt most is a kapcsolatépítés, bár a szombat kicsit lájtosabbra sikerült, de a péntek kiemelkedőn eredményes volt.



Prizma-csoport, Bentley Magyarország Kft. Burgettiné Dr. Böszörményi Erzsébet termékmenedzser

Két éve még nem kaptunk meghívást. Most központi téma lett a luminométerünk, ami képes mérni a felületeken lévő szennyeződéseket. Elég sokan megkerestek minket, a kiállítás maga pedig széles spektrumban lefedte a takarítás és fertőtlenítés témakörét. Aki kijött, az tapasztaltan térhetett haza.



Diversey Kft., tisztítórendszer-gyártó és forgalmazó, Szabó Ákos kiskereskedelmi igazgató

2016-ban is kint voltunk, idén sokkal jobbak voltak a benyomásaink, mint akkor. Mind látogatószámban, mind konkrét érdeklődésben több csapódott le standunknál, mint előzőleg. Dupla-tripla annyian fordultak meg nálunk a két évvel korábbinál. Ha csak a látogatások 10 százalékból lesz üzlet, már megérte itt lennünk. De úgy láttam, az egész rendezvényt is többen látogatták, nem csak minket. Ez nyilván köszönhető a MATISZ jó marketingmunkájának is.



Andreas Stihl Kereskedelmi Kft., takarítógép-gyártó, Papp Zoltán, szerződött partner

Viszonylag kevesen tudják, hogy tisztítógépeket is gyárt a cég, ezért nekünk fontos, hogy megjelenjünk itt. Izgalmas volt a kiállítás, mert számos takarítócég komoly érdeklődést mutatott ezen termékeink iránt.



Ritz Bt., takarítóképzés, Ritz Tibor, ügyvezető

Önjáró volt a standom, nem nagyon volt időm, meg kedvem ott üldögélni. Aki itt volt, az megtalált. Nagyjából mindenki eljött, akiket vártam, plusz általam eddig még nem ismert emberekkel is beszéltem.



SH-ITB Kft., takarítógép-forgalmazó és szerviz, Dezső Lóránt ügyvezető

Az első nap volt sok látogatónk, érdeklődőnk, régi és új partnerek. A második nap, mint ahogy az előző vásáron is, kevesebb. A szombat szerintem nem túl szerencsés, jobb lenne két hétköznap. Két év múlva meggondoljuk még, jövünk-e.



Vorwerk, takarítógép-gyártó, Leitold Dávid országos szakreferens

Két éve is kint voltunk, nagyon jók a benyomásaink, főleg mert a látogatók zöme szakmai érdeklődő, akik nemcsak általános rálátást szeretnének a technológiára, hanem mélyebben is kíváncsiak.A látogatószám nagyjából ugyanannyinak éreztük, mint 2016-ban, viszont az összetétel szakmaibb volt, aminek mi kifejezetten örültünk. Legközelebb? Ugyanitt találkozzunk!



Brilliance Kft., tisztítószer-gyártó, Nagy Gábor ügyvezető

Összességében megérte kijönni. Főleg pénteken, úgy délután háromig volt erős a látogatottság. A szombat már gyengébb volt. Jobb lenne, ha két hétköznap lenne a kiállítás.



RokaTex Kft., mosógépek, Nagy Károly ügyvezető

Két éve is kint voltunk, most is megkerestek minket olyan takarítócégek, akiknek mosási megoldásokat tudtunk ajánlani. Én úgy érzékeltem, hogy a látogatottság jelentősen megnövekedett, a nálunk lecsapódó érdeklődés viszont nagyjából ugyanannyi volt csak, mint két éve. Az majd ki fog derülni, hogy megérte-e kijönnünk.



Lux Hungária Kft. porszívó-gyártó, Mérész Richárd irodavezető

Két éve is itt voltunk, és akkor nem voltunk túl elégedettek a látogatószámmal. Most viszont sokan keresték meg a standunkat. Tegnap vagy ötször annyi látogatónk volt, mint 2016-ban, a szombat pedig hasonlóan sikerült. Összességében abszolút pozitívan értékelem a BCS-t. Ha lesz még, mindenképpen jövünk legközelebb is.



Ablaktisztítás



Súrolóautomata-szlalom



Padlótisztító robot



Miele Professional, mosógépgyártó, Keller Sára marketingreferens

Most voltunk itt először, és azért ilyen kis standdal, mert kipróbáltuk. Abszolút kiállta a próbát a BCS, főleg a péntek nagyon erős volt, aznap egy pillanatra sem tudtunk leülni. De a szombat sem gyenge. Célirányos látogatásokat tapasztaltunk, olyanok jöttek el a standunkra, akiket kifejezetten a mi termékeink érdekeltek. Nagyon pozitív benyomást tett ránk a kiállítás.



Aktív Média Bt., csapvízkőtelenítő-gyártó Nagy Erika ügyvezető

Először voltunk itt. Amikor megjöttünk, láttam a robottechnológiát, a gépeket, és kicsit azt hittem, hogy el fogunk veszni a sok profi kiállító között a mi kis készülékünkkel. Szerencsére nem így lett. Csupa pozitív benyomást szereztem, rengeteg kíváncsi embert vonzott a standunk, Érdeklődtek, meglepődtek, gratuláltak, sok-sok névjegykártyát cseréltünk. Szóval örülök, hogy itt lehettünk.



Vermop Hungária Kft., tisztítástech-nológiai gyártó, Banyár Károly kereskedelmi vezető

Rendkívül elégedettek vagyunk, sok pozitív értékelést hozott a BCS számunkra. Rengeteg meglévő és új ügyfél jelentkezett nálunk. A péntek nagyon pörgős volt, a szombatra eleve családiasabb hangulatra számítottunk, és így is lett. Pénteken a német ügyvezetőnk is volt itt, aki szintén úgy látta, hogy nagyon is érdemes volt kijönnünk. Úgy gondoljuk, a budapesti tisztítástechnológiai kiállítás fejlődőképes rendezvény, amit még mindnyájan tanulunk, de feltétlenül folytatni kell.



Ifotech Clean Kft., graffiti eltávolítás, Klinger Ottó ügyvezető

Jobb volt a kiállítás, mint két éve. Pénteken sokkal nagyobb volt a szakmai forgalom, mint amekkorára számítottunk. A szombati lakossági pedig kisebb, mint amit vártunk. Összességében pozitív a mérleg. Azt még nem tudjuk, üzlet lesz-e belőle, de nem is kifejezetten ezt vártuk. Inkább a meglévő kapcsolatok megerősítését, amikből aztán idővel lehet újabb megrendelés. Ez teljesült, idén is.



A kiállítás szervezője, a Magyar Tisztí-tástechnológiai Szövetség (MATISZ), Paár Zoltán elnök

Minden hozzánk érkezett visszajelzés azt mutatta, hogy sokkal jobb volt a mostani kiállítás, mint a két évvel ezelőtti. És a mi elvárásainknál is jobb lett. Pénteken majdnem ezer, szombaton több mint kétszáz látogató volt, alapvetően szakmai érdeklődők. Gyerekrendezvényeket idén nem csináltunk, de úgy láttam népszerű volt a felnőtteknek szóló mopfoci, és súrolóautomata-szlalom. A tavaly előtti negyven kiállító mintegy fele itt volt idén is, és úgy tudom, a mostani 51 kiállítóból a többség legközelebb is jönne. Rengeteg munka volt a szervezéssel, de megérte. Azt gondolom, a takarítószakmának mindenképpen szüksége van egy ilyen ünnepre, ahol saját magát meg tudja mutatni.

Négykor bezárt a bazár

Szombaton kora délután derült ki, hogy a szervezők a meghirdetett hat óra helyett már négykor bezárják a kapukat. Kiállítói kérésre, merthogy dél utánra erősen megcsappant a a látogatószám. Nem kérdőjelezzük meg a döntést, pusztán rögzítjük, mit tapasztaltunk. A buszmegállóban és a Hungexpót kiszolgáló 10-es buszon is találkoztunk olyan látogatókkal, akiket már nem engedtek be, és elég bosszúsak voltak. Egyikük például kifejezetten a Kaercher termékei miatt bumlizott át a városon, hogy újdonságaikat megnézze. A buszmenetrendből meg kiderült, hogy ha hatig tartott volna nyitva a vásár, busz már nem lett volna. Legközelebb erre is érdemes lenne figyelni.


Megjelent: 2018-11-26

Szerző: Tamásné Szabó Zsuzsanna

Tagek: 2018 téli tttmagazin bcs hangulat takarítók videók képgaléria cleaning show

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2019-es őszi TTT-magazin!

FRISSÍTÉS: Erre a linkre kattintva mobilon is el tudja olvasni a TTT-magazint!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin őszi számát!



Tovább

A TTT magazin korábbi számai

– Itt megnézheti, mi jelent meg eddig. Lapozzon bele!

Mit tud az online TTT?
A/4-es méretű, minden oldala színes, lehet zenés, videós, animált a megjelenő tartalom, a hirdetésekben ott vannak a linkek, élő a tartalomjegyzék (oda lapoz, ahova kattint).
Okostelefonon is kiválóan olvasható.
És mivel a papírt és a szállítást kiiktattuk, környezetbarát is.

A slusszpoén, hogy minden cégvezető, takarító, vagy épületüzemeltető asztalán ott lehet, hiszen bárki megtalálhatja az oldalon, és elolvashatja. És aki ragaszkodik a papírhoz, az ki is nyomtathatja! :-)

Fizessen elő és máris olvashatja lejjebb a TTT korábbi számait!

Tovább

TAKARÉKOSKODJON A KÖLTSÉGEKKEL – NE A TISZTASÁGGAL! (X)

Csak okosan

– Középpontban a digitalizáció.

A takarítószövetség idei éves szakmai konferenciájának fő témája a digitalizáció. Októberben rendezik, Vecsésen, program van, még lehet jelentkezni.

A Magyar Tisztítástechnológiai Szövetség (MATISZ) honlapján hirdeti, hogy idén 10. alkalommal rendezi meg az éves szakmai konferenciáját.




Tovább

Megjelentek a tisztítástechnológiai mestervizsga követelményei

– A kamaránál lehet majd letenni a mestervizsgát.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) oldalán már fent vannak a tisztítástechnológiai mesterképzés vizsgakövetelményei. Aki bővebbet szeretne tudni, annak hasznos lesz a MATISZ októberi konferenciája.

Újdonság, hogy elindul a tisztítástechnológiai mestervizsgáztatás, az MKIK oldalán már fent is vannak a vizsgakövetelmények. Ebből az anyagból szemezgettük ki a legfőbb információkat.




Tovább

Érdemes lehet többször használható törlőkendőket alkalmazni

– Üzemvezetők figyelmébe.

Az üzemi hétköznapokban a takarítás kiemelt téma legyen. A munkaidő jelentős részét fordítják erre, többek között azért, mert komplex jogszabályi előírások szabályozzák a veszélyes hulladékok kezelését. Ezen kívül egyre fontosabb igény, hogy látogatók érkezésekor az üzemek rendezett, tiszta benyomást keltsenek.

Az üzemek tisztaságának eléréséhez komoly feladat hárul az üzemvezetőkre: be kell tartsák a veszélyes anyagok kezeléséről, a környezet védelméről és a munkavédelemről szóló jogszabályokat. Az üzemvezető felelőssége, hogy mindez minimális emberi erőforrás-ráfordítással, gazdaságosan valósuljon meg. Először is olyan tisztítóanyagokat kell használni, amelyeket a dolgozók elfogadnak és folyamatosan rendelkezésre állnak. Így tudjuk az üzemi takarítás logisztikai költségeit minimálisra csökkenteni.




Tovább

A sertéstartók ingyenes fertőtlenítőszert kaphatnak

– Mindenki érdeke a megfelelő fertőtlenítés.

A sertéstartók ingyenes fertőtlenítőszert kaphatnak állatorvosuktól - tette közzé a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján.

A hivatal közleményében hangsúlyozta: az állattartók és a hatóság közös érdeke, hogy a lehető legkisebb legyen az ASP vírus megjelenésének veszélye a házisertés-állományokban.




Tovább

A fehérkolbászüzemben egy műszak a takarításé

– Takarítás és fertőtlenítés külön lépésben.

Szigorú higiéniai követelmények szerepelnek a bajorországi fehérkolbászüzemről készült jelentésben, amiket mind egy szálig betartanak. Meg is van az eredménye.

A fehér kolbász 1925 óta része a WOLF-csoport termékskálájának, és ma már a cég évente 13 millió darabot készít belőle. Ezeket a főzni való kolbászkákat – amelyeket friss sertéshúsból, szalonnából, disznóbőrből, hagymából, petrezselyemből és fűszerekből készítenek – Németországban és az egész világon egyaránt élvezettel fogyasztják.




Tovább

Higiénia az élelmiszer-előkészítésben

– Töröljük ki az élelmiszer-kockázatot.

A műszakilag fejlett takarítóanyagok úgy képesek segíteni a továbbfertőzések megfékezését, hogy közben javítják a fenntarthatóságot az élelmiszer-szolgáltató szektorban.

Globálisan egyre tudatosabbak leszünk a műanyaghulladékok visszaszorítása érdekében, és a fenntartható üzleti gyakorlat, valamint termékek iránti igény is tovább nő. Ennek következtében a szervezetek arra kényszerülnek, hogy jobban odafigyeljenek milyen hatással vannak a biodiverzitásra, illetve – különösen az élelmiszer-szolgáltató szektorban – muszáj hogy törekedjenek a teljes értékláncban a műanyaghulladékok csökkentésére.




Tovább

Közös higiéniai standardokra van szükség

– A biztonságos ételkezelés alap kell hogy legyen.

Európa különböző részeiben igen eltérő a megközelítés a megtermelt és elfogyasztott élelmiszerek vonatkozásában. Van azonban egy terület, ahol szükség van az egységes hozzáállásra az élelmiszerek feldolgozására és kiszolgálására szolgáló intézményekben: a higiéniai standardoknál.



Tovább

Így menjünk biztosra a konyhában

– Tippek a konyhaüzem higiéniai biztonsága érdekében.

Azt nyilván senki nem vonja kétségbe, hogy a konyhák takarítása fontos. De hogyan kellene végrehajtani és milyen gyakorisággal? És hogyan növelhető az alkalmazottak körében az élelmiszerhigiénia-tudatosság, melynek segítségével a személyi higiénia és a napi takarítás területén is javulás érhető el?

Az élelmiszergyártó és -szolgáltató iparágakban szigorú higiéniai előírásokat kell kielégíteni annak érdekében, hogy csökkenthessék az üzemekben a beszennyeződés kockázatát. Amint az üzemeltetési igazgatók jól tudják, a magas higiéniai színvonal megőrzése elengedhetetlen ahhoz, hogy az ügyfelek és a személyzet biztonságban legyen.




Tovább

A szuperagy leleplezi

– Mesterséges intelligencia segíti a kínai konyhákat.

Hamarosan tetten érhetőek lesznek azok a kínai séfek, akik dohányoznak a konyhában vagy nem mosnak kezet ételkészítés előtt. Mesterséges intelligencia buktathatja le őket.

A kínai Zhejiang tartományban levő Shaoxing nevű város hatóságai kifejlesztettek egy új rendszert, amely képes felismerni a nem megfelelő higiéniai szokásokat. Ezeket aztán kamerával felveszik, és elküldik egy mobileszközön át az illetékes adminisztrátornak.




Tovább

Zsebrobotot vethetnek be a szállodai bacik ellen

– A készülék tisztán tarthatja személyes területünket.

Az USA-ban vár szabadalomra az a robot, amelyet a szállodai felületek tisztítására és fertőtlenítésére fejlesztettek ki. Ígéretes képességei vannak.

A Ventur Studio cégtől származó zsebméretű CleanseBot készülék négy órát tud működni két újratöltés között. Fel van szerelve négy UV-C lámpával, és gyártója szerint a csírák, baktériumok és poratkák 99,99 százalékát képes elpusztítani.




Tovább

Öntisztuló falak a szállodában

– Enyhítettek a takarítók terhelésén.

Egy új szálloda Koppenhágában úgy segít csökkenteni a takarítók terheit, hogy „a vendégszobák megtisztítják önmagukat”.

A Hotel Ottilia személyzete a vendégszobák belső falát olyan antibakteriális permettel kezelte, amely közismerten hatékony a csírák és a penészgomba spórák ellen.




Tovább

A hotellánc már több millió darabnál jár

– Ahelyett hogy kidobnák, új szappant csinálnak a megmaradtakból.

A Hilton hotellánc csak tavaly október 15-ig, a kézmosás világnapjáig egymillió darab szappan újrahasznosítását végezte el. A lánc a szállodai vendégszobákban hátrahagyott szappandarabokból a Clean the World (tisztítsd meg a világot) mozgalommal összefogva készíttet újakat.

A Hilton márkanév alatt működő létesítmények – köztük az Embassy Suites, a Hilton Garden Inn, a Hampton by Hilton és az All Suites – már néhány éve részt vesznek a szaniter-újrafelhasználási projektekben.




Tovább

Felhőtlen szabadidőtöltés – kifogástalan környezet (X)


<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2019-es őszi TTT-magazin!

FRISSÍTÉS: Erre a linkre kattintva mobilon is el tudja olvasni a TTT-magazint!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin őszi számát!



Tovább a cikkhez

TAKARÉKOSKODJON A KÖLTSÉGEKKEL – NE A TISZTASÁGGAL! (X)

Csak okosan

– Középpontban a digitalizáció.

A takarítószövetség idei éves szakmai konferenciájának fő témája a digitalizáció. Októberben rendezik, Vecsésen, program van, még lehet jelentkezni.

A Magyar Tisztítástechnológiai Szövetség (MATISZ) honlapján hirdeti, hogy idén 10. alkalommal rendezi meg az éves szakmai konferenciáját.




Tovább a cikkhez

Megjelentek a tisztítástechnológiai mestervizsga követelményei

– A kamaránál lehet majd letenni a mestervizsgát.

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) oldalán már fent vannak a tisztítástechnológiai mesterképzés vizsgakövetelményei. Aki bővebbet szeretne tudni, annak hasznos lesz a MATISZ októberi konferenciája.

Újdonság, hogy elindul a tisztítástechnológiai mestervizsgáztatás, az MKIK oldalán már fent is vannak a vizsgakövetelmények. Ebből az anyagból szemezgettük ki a legfőbb információkat.




Tovább a cikkhez

Érdemes lehet többször használható törlőkendőket alkalmazni

– Üzemvezetők figyelmébe.

Az üzemi hétköznapokban a takarítás kiemelt téma legyen. A munkaidő jelentős részét fordítják erre, többek között azért, mert komplex jogszabályi előírások szabályozzák a veszélyes hulladékok kezelését. Ezen kívül egyre fontosabb igény, hogy látogatók érkezésekor az üzemek rendezett, tiszta benyomást keltsenek.

Az üzemek tisztaságának eléréséhez komoly feladat hárul az üzemvezetőkre: be kell tartsák a veszélyes anyagok kezeléséről, a környezet védelméről és a munkavédelemről szóló jogszabályokat. Az üzemvezető felelőssége, hogy mindez minimális emberi erőforrás-ráfordítással, gazdaságosan valósuljon meg. Először is olyan tisztítóanyagokat kell használni, amelyeket a dolgozók elfogadnak és folyamatosan rendelkezésre állnak. Így tudjuk az üzemi takarítás logisztikai költségeit minimálisra csökkenteni.




Tovább a cikkhez

A sertéstartók ingyenes fertőtlenítőszert kaphatnak

– Mindenki érdeke a megfelelő fertőtlenítés.

A sertéstartók ingyenes fertőtlenítőszert kaphatnak állatorvosuktól - tette közzé a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) honlapján.

A hivatal közleményében hangsúlyozta: az állattartók és a hatóság közös érdeke, hogy a lehető legkisebb legyen az ASP vírus megjelenésének veszélye a házisertés-állományokban.




Tovább a cikkhez

A fehérkolbászüzemben egy műszak a takarításé

– Takarítás és fertőtlenítés külön lépésben.

Szigorú higiéniai követelmények szerepelnek a bajorországi fehérkolbászüzemről készült jelentésben, amiket mind egy szálig betartanak. Meg is van az eredménye.

A fehér kolbász 1925 óta része a WOLF-csoport termékskálájának, és ma már a cég évente 13 millió darabot készít belőle. Ezeket a főzni való kolbászkákat – amelyeket friss sertéshúsból, szalonnából, disznóbőrből, hagymából, petrezselyemből és fűszerekből készítenek – Németországban és az egész világon egyaránt élvezettel fogyasztják.




Tovább a cikkhez

Higiénia az élelmiszer-előkészítésben

– Töröljük ki az élelmiszer-kockázatot.

A műszakilag fejlett takarítóanyagok úgy képesek segíteni a továbbfertőzések megfékezését, hogy közben javítják a fenntarthatóságot az élelmiszer-szolgáltató szektorban.

Globálisan egyre tudatosabbak leszünk a műanyaghulladékok visszaszorítása érdekében, és a fenntartható üzleti gyakorlat, valamint termékek iránti igény is tovább nő. Ennek következtében a szervezetek arra kényszerülnek, hogy jobban odafigyeljenek milyen hatással vannak a biodiverzitásra, illetve – különösen az élelmiszer-szolgáltató szektorban – muszáj hogy törekedjenek a teljes értékláncban a műanyaghulladékok csökkentésére.




Tovább a cikkhez

Közös higiéniai standardokra van szükség

– A biztonságos ételkezelés alap kell hogy legyen.

Európa különböző részeiben igen eltérő a megközelítés a megtermelt és elfogyasztott élelmiszerek vonatkozásában. Van azonban egy terület, ahol szükség van az egységes hozzáállásra az élelmiszerek feldolgozására és kiszolgálására szolgáló intézményekben: a higiéniai standardoknál.



Tovább a cikkhez

Így menjünk biztosra a konyhában

– Tippek a konyhaüzem higiéniai biztonsága érdekében.

Azt nyilván senki nem vonja kétségbe, hogy a konyhák takarítása fontos. De hogyan kellene végrehajtani és milyen gyakorisággal? És hogyan növelhető az alkalmazottak körében az élelmiszerhigiénia-tudatosság, melynek segítségével a személyi higiénia és a napi takarítás területén is javulás érhető el?

Az élelmiszergyártó és -szolgáltató iparágakban szigorú higiéniai előírásokat kell kielégíteni annak érdekében, hogy csökkenthessék az üzemekben a beszennyeződés kockázatát. Amint az üzemeltetési igazgatók jól tudják, a magas higiéniai színvonal megőrzése elengedhetetlen ahhoz, hogy az ügyfelek és a személyzet biztonságban legyen.




Tovább a cikkhez

A szuperagy leleplezi

– Mesterséges intelligencia segíti a kínai konyhákat.

Hamarosan tetten érhetőek lesznek azok a kínai séfek, akik dohányoznak a konyhában vagy nem mosnak kezet ételkészítés előtt. Mesterséges intelligencia buktathatja le őket.

A kínai Zhejiang tartományban levő Shaoxing nevű város hatóságai kifejlesztettek egy új rendszert, amely képes felismerni a nem megfelelő higiéniai szokásokat. Ezeket aztán kamerával felveszik, és elküldik egy mobileszközön át az illetékes adminisztrátornak.




Tovább a cikkhez

Zsebrobotot vethetnek be a szállodai bacik ellen

– A készülék tisztán tarthatja személyes területünket.

Az USA-ban vár szabadalomra az a robot, amelyet a szállodai felületek tisztítására és fertőtlenítésére fejlesztettek ki. Ígéretes képességei vannak.

A Ventur Studio cégtől származó zsebméretű CleanseBot készülék négy órát tud működni két újratöltés között. Fel van szerelve négy UV-C lámpával, és gyártója szerint a csírák, baktériumok és poratkák 99,99 százalékát képes elpusztítani.




Tovább a cikkhez

Öntisztuló falak a szállodában

– Enyhítettek a takarítók terhelésén.

Egy új szálloda Koppenhágában úgy segít csökkenteni a takarítók terheit, hogy „a vendégszobák megtisztítják önmagukat”.

A Hotel Ottilia személyzete a vendégszobák belső falát olyan antibakteriális permettel kezelte, amely közismerten hatékony a csírák és a penészgomba spórák ellen.




Tovább a cikkhez

A hotellánc már több millió darabnál jár

– Ahelyett hogy kidobnák, új szappant csinálnak a megmaradtakból.

A Hilton hotellánc csak tavaly október 15-ig, a kézmosás világnapjáig egymillió darab szappan újrahasznosítását végezte el. A lánc a szállodai vendégszobákban hátrahagyott szappandarabokból a Clean the World (tisztítsd meg a világot) mozgalommal összefogva készíttet újakat.

A Hilton márkanév alatt működő létesítmények – köztük az Embassy Suites, a Hilton Garden Inn, a Hampton by Hilton és az All Suites – már néhány éve részt vesznek a szaniter-újrafelhasználási projektekben.




Tovább a cikkhez

Felhőtlen szabadidőtöltés – kifogástalan környezet (X)

Tovább fogynak a hazai takarítócégek

– Az árbevételük és a dolgozói létszámuk viszont már növekszik.

Óvatos optimizmussal tekinthetünk a Magyarországon takarítással foglalkozó vállalkozások adataira, de jól kirajzolódnak a szektor gondjai is – nyilatkozta takarítópiaci áttekintésük kapcsán az OPTEN céginformációs szolgáltató projektmenedzsere, Hantos Zoltán.

A működő cégek számának zsugorodása 2014 óta megállíthatatlannak tűnik a takarítóiparban. A tavalyi évben 542 darabbal kevesebb takarítási profilú vállalkozás működött az országban, mint 2014-ben.




Tovább a cikkhez

Tartós higiéniai védelem már a Combino villamosokon is

– A magyar fejlesztést már számos intézmény használja fertőzésmegelőzésre.

Egy ismert hazai fejlesztésnek köszönhetően – a mozgólépcsők gumikorlátjai és a metrószerelvények után – immár a Combino villamosokon is megtalálható az a különleges felületvédelmi bevonat, ami igazi paradigmaváltást jelent a nem kívánt vírusok és baktériumok elleni harcban.

A BKV Zrt. közlése szerint az alkalmazott bevonattal az utazóközönség számára olyan higiéniai környezetet biztosítanak, ahol védve vannak a különféle kórokozóktól. A korábbiakban már sikerrel használt bevonatot a Resysten Hungary Kft. vitte fel a villamosokra.




Tovább a cikkhez

Kórházakra lebontva is ki kell adni a kórházfertőzési adatokat

– A Kúria egyetértett a korábbi, jogerős ítélettel.

A közérdekű adatok nyilvánossága szorosan kapcsolódik a szabad véleménynyilvánításhoz való joghoz, vagyis ezen jogokat is felelősséggel kell gyakorolni. A Társaság A Szabadságjogokért (TASZ) és az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI) közötti csata eldőlt, a civil szervezet javára. A Kúria megerősítette, hogy ki kell adni kórházakra lebontva is a kórházfertőzési adatokat.

A Kúria 2019. június 5-én nyilvánosan kihirdetett határozata alapján, a kórházi fertőzésekre vonatkozó adatok kiadására (2014. és 2016. közötti adatok) indított perben (Pfv.IV. 20.993/2018.) az adatok kórházankénti bontásban kiadására kötelező jogerős ítéletet (amely egyidejűleg a személyes adatok felismerhetetlenné tételére feljogosította az alperest) hatályában fenntartotta.




Tovább a cikkhez

rhenus TU 446 hűtő-kenőanyag (X)

– Változó megmunkálási feladatokhoz és igényes anyagokhoz tervezve.

A Rhenus Lub termékei biztonságosan kezelhetőek, és egyszerű karbantartást tesznek lehetővé a felhasználók számára.

A korszerű gyártás azt jelenti, hogy változó megmunkálási műveletek során és igényes anyagok alkalmazása mellett mindig tökéletes eredmény születik. Ehhez megfelelő hűtő-kenőanyagra is szükség van. Ezért a Rhenus Lub, mint a kenőanyagok szakértője, a termékfejlesztés során mindig a felhasználó helyébe képzeli magát, hiszen csak így lehet felismerni és megoldásokra váltani az igényeket.

A rhenus TU 446 a legújabb fejlesztés. A vízzel keverhető hűtő-kenőanyagban megvan minden, ami a modern gyártásban érintett felhasználók számára fontos: megmunkálható alkatrészek és munkaanyagok széles skálája, valamint könnyű gyakorlati alkalmazhatóság. Az innovatív formula a költségcsökkentést is aktívan segíti túl azon, hogy rendkívül felhasználóbarát. Magyarországon a rhenus TU 446 forgalmazója az Ecool.


Tovább a cikkhez

Segítség vagy drága távirányítós játék a robotporszívó?

– Kétszer is érdemes meggondolni, vegyünk-e.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi fogyasztóvédő szervezetekkel közösen 46 (különböző hazai boltokban, webshopokban kapható) robotporszívót tesztelt laboratóriumban. Vizsgálták, hogy a gépek milyen jól távolítják el a morzsát, a port vagy a szöszöket, szálakat kemény padlóról és szőnyegről, valamint hogy mennyire jól tájékozódnak.

A teszt alapján úgy tűnik, hacsak nem tökéletesen minimalista lakásunk van, kétszer is érdemes meggondolni, hogy kiadunk-e akár több százezer forintot egy robotporszívóra, különben könnyen ott találjuk magunkat egy félig kitakarított lakással vagy drótokba gabalyodott porszívóval.




Tovább a cikkhez

Még mindig a nőkre hárul a munka java

– A korral javul a férfi-női együttműködés.

A magyar háztartások 95 százalékában minden bizonnyal idén is megtartották a tavaszi nagytakarítást, de az ilyenkor felmerülő feladatokat valószínűleg kevéssé osztották meg a családokban – ez derül ki legalábbis a Dyson magyar lakosság körében végzett online reprezentatív kutatásából. Kétszer annyi nő takarít ugyanis egyedül, mint férfi, és a nők mindössze 19 százalékának segít a partnere.

A „tavasz” és a „nagytakarítás” a legtöbb háztartásban ismerős szókapcsolat. A természet megújulásának időszakában sokakban feléled az igény, hogy otthonukat is felfrissítsék. A kutatás azt mutatja, hogy a tavaszi nagytakarítás nemcsak szokás, de hagyomány Magyarországon. Sőt, a férfi-női szerepek és a feladatok felosztása is még mindig hagyományos a legtöbb családban…




Tovább a cikkhez

Nem elég jól takarítani

– Az ügyfelekkel is kell tudni bánni.

A nagybetűs takarítás ma már nem elegendő ahhoz, hogy a szabadidős és vendéglátási intézményeket tisztán és biztonságosan lehessen tartani: a sikerhez a takarítószolgáltatóknak hozzáadott értéket kell kínálniuk, valamint pozitív ügyfélélményeket.

A mozik, sportcsarnokok, edzőtermek, hotelek, éttermek – valójában mindegyik létesítmény a szabadidős és vendéglátási szektorban – abban bíznak, hogy pozitív ügyfélélményeket kínálnak. Ezek végül is olyan helyek, ahol az emberek a családdal és a barátokkal ki akarnak kapcsolódni, ahol le tudnak engedni a munka után, és végső soron olyan helyek, ahol megnyugodnak, kikapcsolódnak és elszakadnak a külvilágtól.

Magától értetődik tehát, hogy ezeken a helyeken alapos és rendszeres takarításra van szükség. A tisztaság és higiénia magas színvonala nemcsak a biztonságot jelentheti az ügyfeleknek, de meghatározó tényező lehet a vállalkozás sikere szempontjából is. A gyenge élmény ugyanis abba az irányba befolyásolhatja az ügyfeleket, hogy ne menjenek többé vissza, ne ajánlják a helyet senkinek, vagy negatív bejegyzést írjanak a közösségi oldalakon.




Tovább a cikkhez

Készítsük fel a személyzetet a kihívásokra

– Egységes szemlélettel könnyebb lehet.

A mozitakarítás rettentő kihívás elé állítja még a legtapasztaltabb személyzetet is. Íme néhány ötlet, hogy könnyebb legyen megbirkózni vele.

Amikor egyszerre kell takarítanunk élelmiszer-előkészítő felületeket, kemény padlókat, szőnyegeket, vizesblokkokat, pénztárakat, előteret, nézőteret, stb. elengedhetetlennek láthatjuk, hogy számos különböző rendszert vásároljunk ahhoz, hogy elvégezhessük a mozi, azaz egyetlen objektum takarítását. Jobban járhatunk azonban, ha találunk egy olyan rendszert, amely az összes igényünket ki tudja elégíteni egymagában.




Tovább a cikkhez

Komplex szolgáltatás a jó benyomásért

– Hogy ne szakadjon meg a folyamatos jobbítás.

Így kínálja szolgáltatását egy színházakra és mozikra szakosodott cég az Egyesült Királyságban, számos speciális takarítási munkát is felvállalva.

A cikket jegyző vállalat már 25 éve dolgozik a takarítószektorban, világosan látja, hogy szükség van például ügyfélszolgálatra, és azt is, hogy az első benyomás a legfontosabb, valamint hogy ez akkor igaz leginkább, ha az ember a „szórakoztatóiparban” dolgozik. A cég szakemberei azt is megértik, hogy az ügyfél korszerű mozi- és multiplex-objektuma mint szabadidős és szórakoztató intézmény igen nagy forgalmú területeket foglal magában. Ilyen nagy forgalmú terület az épület bejárata, a folyosók, a mozinézőterek, a nyilvános toalettek és az élelmiszerárusító területek.




Tovább a cikkhez

Középpontban a hotelek és vendéglátóegységek tisztasága

– Szeptemberben Berlinben mutatkozik be a tisztítóipar.

A CMS Berlin 2019 szakmai kiállítás és vásár szeptember 24-től 27-ig lesz. Ezen belül az érdeklődők részt vehetnek majd egy gyakorlatias bemutatónapon, illetve fórumon is, ahol kiemelten a hotel- és vendéglátószektor takarítása és higiéniája lesz a téma.

A tisztaság meghatározó a vendégek jó közérzetéhez – mondják a szakmában. Ezért is van, hogy a CMS nemzetközi gyakorlati fórumán szeptember 25-én a takarítás és higiénia témájával különösen sokat foglalkoznak a hotel és vendéglátási szektor szemszögéből.




Tovább a cikkhez

Budapest Cleaning Show 2020

– Jövő októberben újra takarítóipari szakkiállítás.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) 2020. október 14-15-én ismét takarítóipari szakkiállítást szervez, Budapest Cleaning Show 2020 néven.

A magyarországi tisztítástechnológiai szolgáltató, gyártó- és forgalmazócégek hosszabb szünet után először 2016-ban, a TisztaShow-n mutatkoztak be újra, majd 2018-ban a megújult nevű Budapest Cleaning Show Szakkiállításon, ahol 3500 négyzetméteren 51 kiállító jelent meg. Az eseményre 1500 szakmai látogató volt kíváncsi.




Tovább a cikkhez

A MÁV szigorúbban ellenőrzi a kocsik tisztaságát

– Minden kocsinál elvégezték a kárpittisztítást.

Az utasoktól érkező, a kocsik szennyezettségére vonatkozó észrevételek miatt a MÁV elnök-vezérigazgatója utasítást adott ki, mely szerint fokozott figyelmet kell fordítani a kocsik külső és belső tisztítására a megfelelő szolgáltatási színvonal biztosítása és a komfortérzet javítása érdekében – írta az állami cég április végi sajtóközleményében.

A részletekről annyi derült még ki, hogy a vasúti kocsik takarítását és a minőségi követelmények betartását szigorúbban ellenőrzi a vasúttársaság azért, hogy az utasok számára érzékelhető legyen a nagyobb tisztaság a vonatok fedélzetén. Kijelentették továbbá, hogy a nyár elejéig minden személyszállító jármű üléskárpitját, függönyét és padlószőnyegét vegyszeresen megtisztítják. A kéthetente végzett emelt szintű tisztítások során pedig több figyelmet fordítanak az ülések, a fejtámlák, a csomagtartók, az ablakok, a feljáró lépcsők, az oldalfalak, a hulladékgyűjtők és a padlózat tisztán tartására is. Továbbra is naponta fertőtlenítik a kapaszkodókat, kilincseket és a mosdókat.




Tovább a cikkhez

Ezért hasznosak az alkalmazások

– A papír világában élő megrendelők is meggyőzhetőek.

Egyre több takarítási műveletet végeznek el digitális alkalmazások segítségével. Ezek az alkalmazások a vezetési információk széles skáláját képesek kínálni, beleértve a minőségi auditálást, a napi jelentéseket, az instant visszajelzéseket és a személyzet idejének és megjelenésének nyilvántartását. Az eCJ a technika egyik fejlesztőjét kérdezte az új lehetőségekről, és egy olyan takarítóvállalatot, amelynek vezetői jelentős előnyöket látnak az IT-megoldásokban.

A digitalizáció felkapott szakkifejezés lett a professzionális takarítószektorban az utóbbi évek során. Láttuk a robottakarítógépek megjelenését, az online géppark-irányítási szolgáltatásokat, az okos szaniteradagolókat – és folytathatnánk a listát tovább is. Az elérhető alkalmazásokból is hasonló bőség van, és ezek lehetővé teszik a vállalkozásoknak, hogy jobban meg tudják szervezni a munkaerőt, adatokat gyűjtsenek és javítsák az ügyfélnek nyújtott szolgáltatásokat.




Tovább a cikkhez

Állítsuk meg a terminál-betegséget

– A reptér-üzemeltetők tehetnek a fertőzések terjedése ellen.

Miközben a légiközlekedés forradalmasította a világot azáltal, hogy az utazás könnyebbé, és gyorsabbá vált, nem várt „mellékhatások” jelentkeztek. Ahogy egyre több ember szállt útra, a repterek a betegségek és vírusos fertőzések jelentős hordozóivá válhattak. Az utasok közötti továbbfertőzés ugyanis megkönnyíti, hogy a baktériumok néhány óra alatt globálisan mindenhova eljussanak.

Elképesztő, milyen rengeteg utas fordul meg a reptereken. 2017-ben a londoni Heathrow Airport eddigi legforgalmasabb évét jegyezte, naponta átlagosan 213.668 utas fordult meg náluk. A légiközlekedés kétségtelenül felpörgette a világ működését – segíti az embereket abban, hogy földrészeket átszelve végezzék üzleti tevékenységüket, üdülni menjenek, vagy meglátogassák barátaikat, családjukat, mindezt viszonylag rövid idő alatt. Azonban az, hogy az utazás egyre könnyebbé vált, és mind többen utaznak repülővel azt is jelenti, hogy a repterek a betegségek és vírusos fertőzések melegágyaivá válhatnak.




Tovább a cikkhez

Senkinek nem tűnt fel, hogy megspórolták a takarítást

– A brit légitársaság úgy véli, a kísérlet sikeres.

A British Airways új módon próbálta csökkenteni repülőgépei fordulóidejét – azt találták ki, hogy két járat között kihagyják a teljes takarítást. A teszt alatt úgy tűnt, a takarítás hiánya semmilyen panaszt nem okoz.

Az új, takarításmentes rendszert már tesztelték is – négynapos periódusban próbálták ki a London Heathrow reptér és Dublin közötti járatokon. Az ülések zsebében és a felső csomagtartókban talált összes szemetet a szokásos módon összeszedte a személyzet, úgy mint máskor.




Tovább a cikkhez

A világ legtisztább reptere

– Ahol a mindennél is többet tesznek a tisztaságért.

Az egyik japán repülőtér nemrég azzal került be az újságokba, hogy a személyzet egyik tagja éppen a csomagokat porolta le a csomagszállító szalagon. És ez csak egy példa azok sorából, amelyek azt mutatják, mennyire elkötelezettek a japán emberek környezetük fenntartása és tisztán tartása érdekében. Az eECJ tudósítója, meglátogatta a világ legtisztább repterét – a Haneda repteret Tokióban – hogy megtudja, mi a titkuk.

Futótűzként terjedt az interneten egy videofelvétel, amelyen az látszott, hogy egy ismeretlen légitársaság személyzetének női tagja éppen letörli a port a futószalagon továbbított csomagokról és bőröndökről. Ez a videó sokkoló ellentétben állt azokkal a felvételekkel, amelyek olyan reptéri csomagkezelőket mutatnak, akik a bőröndöket összevissza dobálják, és meglehetősen óvatlanul bánnak az emberek holmijával.




Tovább a cikkhez

Modern rabszolgaság

– A láncok ugyan nem látszanak, de vannak.

A modern rabszolgaság nagyon is aktuális téma az Egyesült Királyságban, a takarítószektorban, derült ki egy konferencián. Felkavaró sorok következnek.

A nemrég tartott The Cleaning Show kiállításon az egyik előadás a modern rabszolgaság témáját tárgyalta. Igénybe vették Ben Douglas-Jones QC (Queen’s Counsel, bizonyos fajta angol ügyvéd) és jogász kollégáinak szakértelmét, hogy bemutassák, milyen hatásai lehetnek a modern rabszolgaságnak a takarítási és épületüzemeltetési szektorra.




Tovább a cikkhez

Legyen garancia a takarítás minőségére

– Kulcsszerepben a képzett ellenőrök.

Mutatjuk, mit tud a holland-belga VSR-KMS objektív minőségellenőrzési rendszer és mire használható.

Kevés olyan vállalat van manapság, amely a takarítást saját maga végzi el a saját objektumán. Ezt a munkát ma már inkább kiadják szerződésbe a hivatásosoknak; pl. egy takarítócégnek, aki az ügyféllel megállapodott takarítási munkatervet követi. A megállapodásban általában rögzítik, hogy mit kell megtisztítani és milyen gyakorisággal, de előfordul az is, hogy egyszerűen csak a kívánt eredményt tüntetik fel.




Tovább a cikkhez

Több mint takarítás, inkább kitüntetés

– Egy megbecsült takarítási feladat, mely mosolyt csal az arcokra.

Szélesen mosolyog az a két nő, akiket a dániai Aarhus Cathedral templom oltárképének megtisztításával bíztak meg 2018-ban. Mi több, igazán nagy megbecsülésnek tartják, hogy ők tisztíthatják meg a több mint ötszáz éves képet a 11 éves portól.

Nem tudom, vannak-e akik igazán szeretnének port törölni olyan helyeken, amelyek valóban nagyon piszkosak – ezzel a felütéssel kezdte a dán televízió TV2 hírcsatornájának riportere az oltárkép-takarításról készített tudósítást. Majd rögtön hozzátette: a két nő, akikre rábízták az oltárkép takarítását úgy érzi, végre olyan munkát végezhetnek, amelyre már nagyon régóta vártak.




Tovább a cikkhez

Szuper fejlett technikájú toalettek kontra guggolósok

– Komfortszobává alakítják a WC-ket.

Japánban a mosdók szent területnek számítanak, legyen szó irodai toalettről, vagy csak egy egyszerű nyilvános WC-ről a parkban. És annak ellenére, hogy már most is kiválóak a WC-ik, a japánok továbbra is beruháznak új technológiákba, amivel a takarítók munkáját is jelentősen könnyítik.

Hogy Japánban a mosdók szent területek, az talán történelmi okokra vezethető vissza, de gyakorlati indoka is lehet. Az emberek saját testük ápolását mindennapi életük fontos részének tekintik, akár az otthonukban, akár egy étteremben, vagy azon a helyen, ahol valószínűleg életük legnagyobb részét eltöltik: a munkában.




Tovább a cikkhez

Olyan alap lesz az okostelefon, mint a takarítókocsi

– Az alkalmazások megkönnyíthetik a takarítók életét is.

Ma már gyakorlatilag mindenkinek van okostelefonja, ezeket a mindenütt jelen levő készülékeket mindenre felhasználják a kommunikációtól a játékprogramokon és információgyűjtésen át a navigációig. De nézzük, milyen mélyen hatoltak be a kütyük a takarítás világába.

Pillantsunk körül bármelyik vasúti kocsiban, bevásárlóközpontban, buszon, utcán vagy várószobában. Mit látunk? Az emberek legalább a fele okostelefonjával babrál. Néhányan zenét hallgatnak, mások játszanak rajta, videóklipeket néznek, közösségimédia-oldalakat látogatnak vagy barátaikkal kommunikálnak.




Tovább a cikkhez

Tartalomjegyzék 2019 nyári

– A TTT magazin 2019 nyári számának tartalma – megjelent június 24-én!

Kedves Olvasó! Tisztelt Takarítószakma!

Kulturális intézmények, uszodák, fürdők, wellness- és sportlétesítmények takarításért felelős vezetői, létesítménygazdák!



Itt a nyár, a meleg, a kikapcsolódás, lazítás, pihenés egyik hagyományos időszaka. Ilyenkor szeretünk a hűsölés miatt strandra, fürdőbe menni, úszni, vagy más sportot űzni, beülni egy légkondicionált moziba, elandalodni egy jó kis filmen, beülni este egy színházi előadásra, stb. Mindegy, hogy milyen szórakozásról, kikapcsolódásról van szó, szeretjük azt, ha lazítás közben tiszta, biztonságos környezetben lehetünk. Ebben a témában készültünk sok cikkel, egészen sokféle megközelítésben. Jönnek az újdonságok, ismertetünk elemzéseket, bemutatunk újszerű technikai megoldásokat, olvashatnak rövid színes híreket, némelyiket talán viccesnek fogják találni, és beszámolunk a várható szakmai eseményekről is.

Kívánok mindenkinek kellemes nyarat, kikapcsolódást, és jó olvasást!


Tovább a cikkhez

A takarítógép-bérlés előnyei (X)

Az Interclean legnagyobb húzása (X)

– Április 10-12-én Isztambulon volt a világ szeme.

A 2019-es Interclean Isztambul találkozó új kapcsolatok megteremtésére és a legújabb innovációk megismerésére biztosított lehetőséget a régió takarítóipara számára.

A kiállítás több mint 2500 látogatót vonzott 81 országból. Az eddigi show-khoz képest 33 százalékkal nőtt a nemzetközi látogatók száma, akik így találkozhattak potenciális üzleti partnerekkel és meg tudták erősíteni márkanevüket a piacon.




Tovább a cikkhez

Egy készülék, amely megmutatja a takarítás hibáit

– Ha objektíven szeretné mérni a takarítás minőségét.

A takarítás eredményének mérése nem egyszerű feladat. Legegyszerűbben szemrevételezéssel dönthetjük el, hogy valami tiszta-e vagy sem. A szabad szemmel látható tisztaság azonban nem egyenlő a mikrobiológiai tisztasággal. Szóba jöhet még a mikrobiológiai mérés, csakhogy az időigényes. Szerencsére van már olyan egyszerűen használható, gyors és pontos mérést biztosító készülék, amely megoldást jelent a tisztaság mérésére.

Napjainkban a takarítást és a tisztítást végző szakembereknek, vállalkozásoknak egyre nagyobb kihívást jelent a mikrobák (baktériumok, gombák, vírusok stb.) távoltartása.




Tovább a cikkhez

Hatalmas változást hozhatnak a jó bacik

– A gyerekek és a takarítók, és bolygónk miatt kellene váltani.

A szerző elmagyarázza, milyen előnyei lehetnek, ha baktériumos megoldásokat alkalmazunk az iskolai intézmények takarításánál.

A változás korunk egyik legfontosabb jellemzője, a helyes katalizátorral pedig bármelyik iparág képes fejlődni. Sir David Attenborough a Blue Planet (kék bolygó) TV-programmal irányította rá a közvélemény figyelmét arra a növekvő veszélyre, amit az ökológiai rendszereket pusztító műanyag-szennyeződések okoznak a világ óceánjaiban. Azt mondják, ez is hozzájárulhatott, hogy kezdünk ráébredni, a műanyag használatát vissza kell szorítani.




Tovább a cikkhez

Harc a zsírhegyek ellen

– Hogyan előzzük meg a dugulást?

Amikor egy iskolában elzáródik a csatorna, az átfogó zavart okozhat, különösen, ha emiatt be is kell zárni az intézményt. De hogyan lehet elkerülni, hogy dugulások, vagy más lefolyóproblémák legyenek? Tippek.

A csatornaelzáródások és a szennyvízzel kapcsolatos problémák az iskolai üzemzavarok szinte leggyakoribb okai. Az ilyesmi emberek százait érintheti, akik az oktatási intézményekben tanulnak és dolgoznak, nem említve a kisebb tanulók szüleit, akiknek alternatív gyermekmegőrzési és -gondozási megoldásokat kell találniuk.




Tovább a cikkhez

A gépesítés bejött

– Sikerült megtalálni a takarítási kihívásokra e megfelelő választ.

Az amerikai Carnegie Mellon University egyetem professzora, Paul Lawrence hisz abban, hogy a kihívásokat felvillantó, és azok kezelését tárgyaló esettanulmányokból igenis tanulhatunk. Egyetértek vele.

Gyakran megesik, hogy amikor egy szövegkönyvben, vagy szakmai kiadványban olvasunk egy cikket, az oktatási anyagként van megírva. A professzor szerint az esettanulmány ettől abban tér el, hogy a valósággal foglalkozik.




Tovább a cikkhez

Ha kevés a takarító, ki takarítson?

– Fogják be az oktatókat a saját termük takarítására?

Túl kevés takarító volt a Glasgow Egyetemen, ezért a hírek szerint az előadókat is bevonták a tisztaság fenntartásába. Arra kötelezték őket, hogy saját osztálytermeiket saját maguk takarítsák. A Trade union Unite (szakszervezeti egyesülés) állítása szerint a Glasgow Egyetemen először úgy akarták orvosolni a takarítóhiányt, hogy a meglévő munkatársakra akartak nagyobb terhet tenni. Vagyis néhány takarítódolgozót arra akartak kötelezni, hogy két vagy három ember munkáját végezzék el.

Könnyen belátható, hogy ez olyan gyakorlat lenne, ami növelné a személyzetet terhelését, a stresszt. A szakszervezet képviselői erre megkeresték a takarítók főnökeit, hogy jobb feltételeket harcoljanak ki nekik. Többek között azt kérték, adjanak több időt a takarítószemélyzetnek, hogy a campus épületeiben elfogadhatóbb színvonalú takarítást tudjanak végezni.




Tovább a cikkhez

Így NE jutalmazzuk a munkát

– Hogyan építsünk fel termelőképes személyzetet és mivel motiváljunk.

Mit tegyünk annak érdekében, hogy meglévő dolgozóinkat mindinkább munkára inspiráljuk, és minél jobb eredményt, vagyis nagyobb termelékenységet érjünk el? Én így látom.

Talán különválaszthatjuk a vállalkozói, és a költségvetésben dolgozókkal kapcsolatos tapasztalatokat. Keserűen látom, hogy a költségvetési intézmények a központilag meghatározott bérbesorolási törvényekkel tulajdonképpen befagyasztják a munkavállalók aktivitását. Így kevés náluk a motivációra ösztönző lehetőség. De ugyanezt látom a versenyszférában is.




Tovább a cikkhez

Drónokat és spéci tisztítást vetnek be

– Az a jó, amikor ragyognak a napelemtáblák.

Régóta él az a meggyőződés, hogy a napelemtáblák gyakorlatilag nem igényelnek karbantartást vagy tisztítást, hogy kvázi öntisztulnak. Pedig nem ez a helyzet.



Tovább a cikkhez

A takarítás olyan káros lehet, mint a dohányzás

– Egy kutatás szerint a szórflakonokkal nem árt óvatosnak lenni.

Az eCJ’s skandináv tudósítója rossz híreket hozott Norvégiából: „a takarítás ugyanolyan káros lehet a tüdőnkre, mint a dohányzás”. Azonban pozitív befejezést ad.

A tavasz a levegőben van. De ugyanígy ott vannak azok a kis részecskék is, amelyek forrását a tisztítószerek jelentik. Így, ha arra gondolunk, hogy alapos tavaszi takarítást végzünk az otthonunkban, azt kétszer is gondoljuk meg.




Tovább a cikkhez

Rengetegen vásárolnának környezetbarát tisztítószert

– A gond az, hogy nem tudják hol és hogyan szerezhetik be.

A környezettudatos háztartási vegyszerhasználatról végzett országos felmérést a TVE. A kutatás két körben folyt: országos reprezentatív mintán, illetve az egyesület támogatói és követői között, akiknél már meghonosodott a környezettudatos szemlélet.



Tovább a cikkhez

Nyelek, kontra létrák

– Hogyan lehet biztonságosabb a magasban végzett munka?

Az ablaktisztítás kockázatos tevékenység – gyakran kell magasban dolgozni, és nehéz eszközöket kezelni. A gyártókat kérdezték, hogyan segítik termékeik, hogy biztonságosabb legyen a tevékenység.

Az ablaktisztítást valaha majdnem lehetetlen volt úgy elvégezni, hogy ne kockáztatták volna a dolgozók az életüket, vagy valamelyik végtagjuk épségét. Hosszú létrákat kellett felállítaniuk, néha kavicsos, vagy egyenetlen talajon. Utána az ablaktisztítóknak fel kellett ezekre mászni, és veszélyes helyzetekben kuporogni a létra tetején, nagy erőfeszítéssel nyújtózkodni, hogy elérjék a sarkokat is. Elég volt egyetlen rossz mozdulat, és leeshettek, megsérülhettek, megbénulhattak – akár meg is halhattak.

A feladat ma már általában sokkal biztonságosabban végezhető el, hiszen a létrák használata csak bizonyos magasság alatt megengedett. Ennél magasabb helyeken a az ablakokat bölcsőről kell megtisztítani, vagy alpinista hám segítségével. De ami még jobb, az ablaktisztítást a földről is el lehet végezni, víztáplálásos nyelek alkalmazásával. Azonban ez a munkavégzés is okozhat sérüléseket, hiszen a nyelek nehezek és esetlenek lehetnek, ami fizikailag megterheli a gerincet és a karokat.




Tovább a cikkhez

Veszélyesek lehetnek a nyilvános WC-k szappanjai?

– Szuperbacik telepedhetnek meg az adagolókban.

Az arizonai egyetemen elvégzett tesztek azt sejtetik, hogy a szappanadagolók potenciálisan veszélyes baktériumokat tartalmazhatnak.

Egy amerikai csíraspecialista, Dr. Charles Gerba 296 közétkeztetési intézmény mosdójában elemezte a szappanadagolókat Arizona, Ohio és New Jersey államokban. Ennek során meg kellett állapítania, hogy a mosdók több mint 15 százalékánál a teszt pozitív lett olyan veszélyes baktériumokra, mint az E. coli és a szalmonella.




Tovább a cikkhez

A seprés hat kihívása

– Jó lenne-e, ha egy seprőgép szét is válogatná a szemetet?

Por, kövek, darabos szemét, levelek, papírpoharak, üvegcserepek, eldobott kartondobozok – ez csak néhány azok közül a tárgyak közül, amelyeket egy seprőgépnek fel kell szednie. Valódi kihívásnak tűnik a hulladékok ilyen széles választékának eltávolítása. No és tudniuk kell-e a seprőgépeknek különbséget tenniük mindezek között a hulladékfajták között?

A legtöbb takarítógép meglehetősen specifikus feladatokat végez el, de van egy kivétel. A porszívónak például az a dolga, hogy felszívja a port és a pelyheket a padlóról. A nagynyomású mosó feladata eltávolítani a szennyeződéseket és a zsíros koszt a falakról és egyéb felületekről a víz energiája segítségével. A súrolóautomatának pedig a padlót kell alaposan megtisztítania, majd eléggé szárazon hagynia az azonnali használatba vételhez.




Tovább a cikkhez

Birkákra bízzák Bécsben a fűnyírást

– Természetes fűnyírók.

Jóárasították a fűnyírást Bécsben és még öko és bio is.

Bécs talált egy kimondottan öko és mindemellett olcsó módszert a Duna-sziget füves területeinek karbantartására. Nagy fogyasztású fűnyírógépek helyett májustól ugyanis egy birkanyáj fogja lelegelni a pázsitot a bécsiek kedvenc pihenőhelyén.




Tovább a cikkhez

Milyen lesz a takarítás 2028-ban?

– [header]– Szükség lesz még 10 év múlva takarítókra?

Mennyit fejlődtek a takarítóipar digitális, technikai megoldásai az elmúlt 10 évben? No és milyen változásokat fogunk látni a következő 10 év során? Jöjjön egy kis időutazás.

Ha csak mindössze 10 évet megyünk vissza az időben, bizonyára meglepődünk azon, mennyire fejletlen volt a technika azzal összehasonlítva, amilyen a mai.

Na és el tudjuk azt képzelni, hogy újabb 10 év múlva milyen menő kütyük fogják szuperszolgáltatássá varázsolni a takarítást? Vannak, akik már a jövőbe látnak.




Tovább a cikkhez

Miért jó az újrahasznosított WC-papír

– Újrahasznosítási Világnap.

A Lucart kimutatta Az EPD-elemzésre alapozva, hogy újrahasznosított WC-papírral 80%-nyi megújuló erőforrást és 38%-nyi vizet lehet megtakarítani. Ez évi 5 millió köbméternyi víz és 400 ezer tonna faanyag megtakarítását jelentené.



Tovább a cikkhez

A KÖLTSÉGEKEN SPÓROLJON, NE A TISZTASÁGON! (X)

Programajánló

– A takarító szakma legfontosabb eseményei 2019-ben

A takarító szakma legfontosabb eseményei 2019-ben



Tovább a cikkhez

Bérek, juttatások, adózás, takarítási óradíj

– Változik a takarítási szabvány is.

Ismét emelkedett a minimálbér és bérminimum, nem változott a bér adózása, a cafeteriájé viszont igen, és megjelentette a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) a 2019-re általa ajánlott takarítási óradíjakat. Aki takarítással foglalkozik, és aki takarítást rendel meg, annak is fontos számok következnek.

2019. január elsejétől megint emelkedtek a legkisebb bérek.




Tovább a cikkhez

5 tipp az influenza megelőzésére

– Takarítócégek és épületüzemeltetők figyelmébe.

Hogyan lehet megelőzni, hogy egy intézményben felüsse a fejét az influenza, és mit lehet tenni a járvány féken tartására, ha már vannak betegek?

Az amerikai Járványkontroll és -megelőzési Központ (Centers for Disease Control and Prevention - CDC) szerint 2018 október 1-e óta több, mint 15 millióan kapták el az influenzát és ebből 186 ezren kerültek kórházba. A február tipikusan az influenzaszezon legveszélyesebb időszaka, habár megbetegedések még májusban is előfordulhatnak.




Tovább a cikkhez

Hogy ne legyen veszélyben a munka

– Az irodák tisztántartása megemelheti a termelékenységet.

Egy rendetlen iroda egészségtelen és kellemetlen légkört teremthet a munkahelyen. A termeléknységet is akadályozni fogja, mert az alkalmazottak elégedetlenné válnak.

A rendetlen munkakörnyezet az is jelentheti, hogy a dolgozók rutinszerűen veszélyeztetik a munka minőségét. Ha a szőnyegek régiek és a színeik elkoptak a használat és a kosz miatt, akkor negatív hatással lehetnek a leendő ügyfelekre.




Tovább a cikkhez

Átszabták a munkáltatói adókedvezményeket

– Változásokat hozott az új szochotörvény.

A kormány a vállalkozások segítésére hivatkozva megváltoztatta 2019-től a szociális hozzájárulási adó (szocho) kedvezményrendszerét, amit az új szochotörvényben rögzítettek. Ez a takarítócégeknek is érdekes lehet. Összefoglaltam a lényeget és a kétségeket.

Egyelőre nem folytatódik a munkáltatók által fizetendő szociális hozzájárulási adó mérséklése, vagyis januártól maradt 19,5 százalékos a szocho, és a beígért 2 százalékos csökkentés sem biztos a második félévtől. Ahhoz, hogy júliustól ismét olvadjon a vállalkozások által a foglalkoztatottak után fizetendő adó, az kell, hogy a reálkeresetek legalább 6 százalékkal nőjenek.




Tovább a cikkhez

Ezért muszáj tudnod, miért kapod a pénzt

– Ha úgy érzed, hogy nem mennek simán a dolgaid.

Miként lehet a szervezés eszközével túllendülni a béremelés-áremelés-szolgáltatásmegtartás 22-es csapdáján és egyben a korábbinál jobban motiválni és megtartani a dolgozóinkat? Hidd el, nem lehetetlen, hogy mindenki jól jöjjön ki ebből a szorult helyzetből: a megrendelő, te, mint vállalkozó, és a dolgozód is.

Régen szólaltam meg, melynektöbb oka van. Biztos Te is észrevetted, hogy az elmúlt 1,5-2 évben a munkaerőpiacon, és különösen a takarítópiacon nagy átrendeződés ment végbe. Az első és legfontosabb, amiért nem fogtam tollat az elmúlt időszakban, az az, hogy kivártam...

Persze közben nem voltam tétlen, ami a munkát illeti. Egy felmérési programot hajtottam végre, amivel bizony elment egy csomó idő. Miért is jó, ha csinál az ember egy felmérést és a végén kezében tarthatja az eredményt? Először is, mert megtudhatja mit szeretne a piac, hol szorít a cipő, hol leledzik a gödör alja… és persze közben megismerheti azokat a módszereket, megoldásokat is, amiket eddig a szolgáltatószféra adott a problémákra. Vagyis közelebbről, mélyebben meg lehet így ismerni a piacot, amin mindnyájan dolgozunk.




Tovább a cikkhez

A „köszönöm” ereje

– A takarítóknak is kell az elismerés.

Az Egyesült Királyság tudósítója a tavaly októberi „köszönet a takarítóknak nap” kapcsán úgy látja, talán idővel el lehet törölni a stigmát.

Az Egyesült Királyságban sokan csak az utóbbi időkben ismerték fel, hogy a takarítóteameknek milyen fontos szerepük van az életünkben.

Ebben minden bizonnyal szerepe volt az októberben náluk egy hónapig reflektorfénybe állított úgynevezett „köszönet a takarítóknak napnak” (Thank your Cleaner Day) is.




Tovább a cikkhez

Nem kötelező, de mindenki érdeke

– Ha már van nyilvános WC, a női szemetes sem hiányozhat.

Az önkormányzatok részéről nagyobb figyelmet érdemelnének a nyilvános toalettekben levő szaniterhulladék-gyűjtő edények, így nyilatkozott a Homeless Period Belfast jótékonysági alapítvány Észak-Írországban, amely a hajléktalan nők számára adományoz higiéniai termékeket.

A Homeless Period Belfast azt követően adott be panaszt a hatósághoz, hogy kiderült, az egyik városi tanács nem helyezett el szaniterhulladék-gyűjtő edényeket a hozzá tartozó 31 nyilvános WC közül egyikben sem. Ezt azzal az indokolták, hogy nincs „semmilyen törvényi kötelezettségük” rá.




Tovább a cikkhez

Takarítónő a lift fogságában

– Egész hétvégére a milliárdos New York-i házának liftjében ragadt a bejárónője.

A tűzoltók szabadítottak ki hétfőn egy női háztartási alkalmazottat egy milliárdos bankár manhattani házából. A bejárónő a liftben ragadt, egy egész hétvégére.



Tovább a cikkhez

Mitől termelékeny a padlócsiszolás?

– Mit vár el leginkább a megrendelő?

Idő és fáradság, hogy a csiszolt padlót szép állapotban tartsuk. A szerző azt vizsgálta, hogyan lehet ezt megvalósítani termelékenyen anélkül, hogy a padlót hosszabb időre kivonnánk a használatból.

Megőrizni a csiszolt padló magas fényét időigényes feladat lehet, de akkor is törekedni kell rá, hiszen egyetlen üzleti, vagy nyilvános intézmény sem képes jól funkcionálni, ha padlófelületei nincsenek rendben tartva. Elengedhetetlen továbbá, hogy minden padlófényező műveletet gyorsan és hatékonyan végezzenek el, hogy minél kevesebb ideig kelljen elzárni a forgalom elől a karbantartásba bevont területeket.




Tovább a cikkhez

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább