Az oldal cookiekat használ. Szabályzat

Milyen az ideális tisztítószer?

- íme a kiválasztás szempontjai

Hatásosság? Költséghatékonyság? Biztonság? Fenntarthatóság? Mit várnak el az ügyfelek leginkább az általuk használt vegyszeroldatoktól?

Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/2335/perm

Tagek: european cleaning journal tisztítószer takarítás 2012 nyári

Share

Tisztítószerekből olyan széles ma a választék, hogy az ügyfél a bőség zavarával küzd. S ha ez önmagában nem lenne elég, ott van még a marketing is, azzal a küldetéssel, hogy minél több olyan dolgot mondjon el a ter­mékről, ami vonzóvá teheti a vásárló szemében. Egyes oldatokat azzal kínálnak, hogy tökéletesen biztonságosak és fenntarthatóak. Másoknál a kiváló árértékarányra helyezik a hangsúlyt, vagy másképp fogalmazva a költség­hatékonyságra és hatásosságra. És még sorolhatnánk...
De vajon ezek közül a minő­ségi mutatók melyik cseng össze leg­jobban az ügyfél igényeivel...?

Fenntarthatóság

A „zöld”-ség sokak számára elsődleges prioritás, fogalmazza meg véleményét a Premiere Products cég nemzetközi részlegének igazgatója Mark Hughes. „Úgy találjuk, hogy folyamatosan nő az igény a független minősítéssel rendelkező környezetba­rát tisztítószerekre” - mondta. „Körül­belül 18 hónappal ezelőtt forgalomba hoztunk egy választékbővítő családot, amelyhez megkértük az EU Ecolabel környezetbarát minősítést. Azt vettük észre, hogy a megrendelőink és vá­sárlóink folyamatosan állnak át erre a tisztítószercsaládra. Európa-szer­te egyre nagyobb az érdeklődés az új termékre. Emiatt mondhatom, hogy üzleti tevékenységünk sikeres ezen a téren” - tette hozzá.

A költség

„A beszerzési ár mindig lé­nyeges szempont marad, de már szá­mos tenderkiírásban tekintélyes helyet szentelnek a környezetbarát beszerzés témájának is” - jegyezte meg.
Úgy érzi, az ügyfelek már túljutottak azon, hogy egyszerűen csak beszéljenek a környezetvédelmi aggodalmakról. „Olyan fenntartható termékeket akarnak, amelyek jó tel­jesítményre is képesek. Termékeinket független szakértőkkel teszteltettük, hogy bizonyíthassuk: tudnak olyan jó teljesítményeket felmutatni, mint a hagyományos vegyszerek” - mondta erre.

Küllem

Az igazgató szerint a fenntart­hatóság és a költség mellett egy vegyi termék külső megjelenése is nagyon fontos lehet az ügyfelek számára. „Az emberek például szeretnek habot lát­ni, annak ellenére is, hogy az általános tisztítószereknél a habnak nincs tisztí­tó képessége.” - mondta.

Fenntarthatóság, költséghatékonyság és hatásosság

Az Ecover cég nemzetközi vállalati kapcsolatokért felelős igazga­tója, Johan Tops azt mondta, ügyfelei három minőségi jellemző kombinációját várják el: a fenntarthatóság, a költséghatékonyság és a hatásosság is döntő szempont a számukra. „A fenntarthatóság továbbra is nagyon fontos. Ezt jól mutatja az is, hogy az utóbbi néhány évben jó növe­kedési mutatóink voltak (a két-szám­jegyű intervallumban). Az ügyfelek valóban a fenntartható megoldások­hoz ragaszkodnak. Az is világos azon­ban, hogy a költségek és a hatásosság is egyre inkább szerepet játszanak a döntéseikben. Úgy látjuk, hogy ez fő­leg a szerződéses takarítószektorban igaz. Ott a piac nagyon odafigyel a költségekre” - jegyezte meg.

Alaptermék alap feladatokra?

Kiderült, hogy gyártócégük forgalmának kb. 80 százalékát a négy alaptermékük teszi ki. Erről a négy termékről egyébként elfogadott az a vélemény, hogy kielégítik az ügyfe­lek által megkívánt fenntarthatósági, hatásossági és költséghatékonysági feltételeket is. A többi 20 termékük (olyanok, mint pl. a grafitieltávolítók, az időszakos takarításhoz szükséges tisztítószerek és a többi szűk piaci ke­reslettel bíró termék) adják a forgalom maradék 20 százalékát.

Színkód

„A szerződéses takarítócégek szeretik, ha az általuk használt ter­mékeket különböző színekkel jelöljük meg, mert akkor a dolgozóik (nyelvi előképzettségtől függetlenül is) kön.­nyen be tudják azonosítani a szere­ket.” - említette meg. „Ezért nemcsak a címkéket kódoljuk színekkel, hanem magukat a termékeket is. A padlótisz­títószer például zöld, ugyanakkor a belső felületekhez használt tisztítószer kék, a szanitertisztítószer pedig piros.”

A színezésnél az élelmiszeriparban engedélyezett festékeket használnak. Ezzel is jelzik, hogy környezetbarát szemléletűek.

Gyártsanak olcsóbb tisztítószert?

A költséghatékonyság a legfőbb prioritás a Bio-Productionsi ügyfeleinél – mondja a cég ügyvezető igazgatója, Mike James. „A végfelhasz­nálók a megtérülést keresik – azzal kevesebbet törődnek, hogyan érik ezt el” - tette hozzá. „Szóban azt han­goztatják, hogy az értéket keresik, de gyakran valójában csak valami olcsót akarnak találni. Sokan azt várják, hogy a ter­mékeket ugyanazon az áron vásárol­hassák meg, mint ahogy két-három évvel korábban tehették. A versenytár­saink közül pedig néhányan úgy ala­kítják át termékeik formuláját (össze­tételét), hogy olcsóbbakká váljanak. Mi is kaptunk olyan kéréseket az ügyfelektől, hogy tegyünk így. Ezt azonban elutasítottuk. Hiszen a mó­dosított összetételű termék nem lenne olyan hatásos, mint az eredeti volt.”

A legnagyobb költség

James véleménye szerint a legtöbb ügyfél továbbra is elvárja, hogy a megvásárolt termék hatékony is le­gyen. Máskülönben minek is venné meg? S pont a hatékonyság a problé­mák forrása. „Tegyük fel, a gyártó hí­gítja a terméket, hogy csökkenjen az ára. Az ügyfél megveszi, mert olcsó. Azonban nem hatékony. Akár olyan.­nyira nem, hogy a hatékonysághoz szükséges többletmunka nagyobb költséget fog jelenteni neki, mint te­gyük fel a termék ára. Ha pedig a szo­kásosnál sokkal több energiát és időt kell felhasználni egy adott terület tisz­tításához, akkor attól rögtön drágának fogja a vevő az olcsó tisztítószert is.”

Különleges legyen a termék

Azt mondja, megéri szűk piacot megcélozni ezekben a ne­héz gazdasági időkben. „A mi toaletttisztító-kosaraink és univerzális tisztítószereink jól eladhatóak, mert innovatív jellegűek és pontosan arra a feladatra készültek, amire valók” - kommentált James.

Szín és illat

Hozzátette, hogy az alacsony költségen kívül az ügyfelek odafigyel­nek a vegyszerek kinézetére és illa­tára is. „Sok ügyfél azt akarja, hogy toaletttisztítója kék vagy sárga festéket is tartalmazzon, ami például észreve­hetőbbé teszi a tisztítás folyamatát”, mondta. „Arra is igényt tartanak, hogy a vegyszeroldat friss aromájú legyen, s így a szoba olyan illatot árasszon, mintha éppen takarítottak volna.”

Csak duma a biztonság és a fenntart­hatóság?

James úgy érzi, hogy manapság sok ügyfél csak beszél az olyan minőségi jellemzőkről, mint amilyen a biztonság és a fenntarthatóság. „Az emberek azt mondják: fenntartható módon kellene dolgozni. De mi úgy érezzük, hogy a környezetvédelmi címkézés olyan, mint egy belépő egy klubba. Az ember kifizeti a pénzt, és megkapja a környezetvédelmi címke kitűzőjét”, mondta.

A kulcs a hatásosság

A Bonasystems cég ügyvezető igazgatója, Steven Phillips azt mondta, az ő ügyfeleiknél a legfőbb prioritás az ,hogy biztonságos, tiszta, csíramentes felületeket kapjanak a tisztítás után. „A hatásosság kulcskérdés. A mi ügy­feleinknek tudniuk kell, hogy a termé­keink a megfelelő megoldást jelentik számukra” - tette hozzá.

A biztonság sem elhanyagolható

„A tisztaságot azonban úgy kell elérni, hogy közben ne veszélyez­tessük az épületet használók bizton­ságát. Itt az elcsúszásos balesetekre célzott. A vállalatok és nyilvános intéz­mények is nagyon szeretnék elkerülni az ilyen eseteket, több szempontból is. A baleset önmagában is szörnyű ese­mény, annak is, aki elszenvedi, és an­nak is, aki miatt történik.
Másrészt a munkavállalók és a külső érintettek számára kifizetett kár­térítések nem egyszerűen költségesek, hanem megterhelik a cég eredményes­ségét is. S ehhez hozzájárulhat még a biztosítási díjak emelkedése ami szin­tén nemkívánt költség. Adjuk hozzá még a rossz sajtót és a vállalat arculatában bekövetkező negatív hatást... Megállapíthatjuk, hogy a balesetek igazán nagy károkat okoznak. Mindenkinek.” - összegzett. Ezért is fejlesztették ki a csúszásgátló padlótisztítószert, amely mind nedves, mind száraz állapotban megtartja ezt a tulajdonságát.

Illat, színkód és egyszerűség

„Az olyan tényezők, mint az illat, a színkód és a használat egysze­rűsége mind nagyon fontosak az ügy­felek számára. Értékelik azt a segít­séget is, amit a már eladott termékek használatához nyújtunk: a betanítást, a kezelési utasításokat (táblák), a fo­lyamatos tanácsadást és konzultációt.” - mondta.

És még egyszer: hatásosság

Azzal együtt, hogy a költség fontos a cégük ügyfeleinek, Phillips érvei szerint a hatásosság is meg tudja hozni a maga hasznát. „Csúszásgátlási know-how ismereteink jó szolgálatot tesznek ügyfeleinknek: a megtakarí­tott pénzen keresztül. Egyik együtt­működő kiskereskedő ügyfelünk pél­dául majdnem 79.000 eurót takarított meg az éves biztosítási prémiumán keresztül”- mondta. „A fenntartha­tóság is fontos, mivel a vállalatok ma már jobban tudatában vannak, tetteik milyen következményekkel járhatnak a környezetre.” - tette hozzá végül.

„A biztonság az egyik fő szempont”

Ezt már a Novozymes cég re­gionális marketing igazgatója, Evolene De Gentil Baichis mondja. A másik fő szempont a hatásosság, amely a tartós hatásokkal együtt szintén a költségha­tékonyságot célozza. A vállalat bioké­miai tisztítószercsaládot gyárt a taka­rítási szektor számára.

A fenntarthatóságra kell koncentrálni

„Biztosítanunk kell, hogy a tisztítószerek a környezetre ne je­lentsenek veszélyt. Erre ugyanis egy­re nagyobb igény van, világszinten.” - mondta. „Ez az odafigyelés azt je­lenti, hogy a kereskedők és a gyártók egyaránt egyre nagyobb nyomás alatt vannak, hogy biztonságosabb, kevésbé mérgező takarítási lehetőségeket kí­náljanak. De úgy, hogy eközben őriz­zék meg termékeik hatásosságát.”

A lehető legkisebb környezeti hatás

A fenntarthatóság nagyon nagy fontossággal bír az Evans Vanodine cég vásárlóinál is. „Ügyfe­leink egyre nagyobb része van tuda­tában annak, hogy a tevékenységének milyen környezeti hatásai vannak. Épp ezért a szállítóiktól azt várják el, hogy olyan termékeket és szolgáltatásokat kínáljanak, amelyek a lehető legki­sebb hatást gyakorolják a környezet­re”, mondta a cég export kereskedelmi igazgatója, Roger Hulme.

Náluk belső pontozásos rend­szert alkalmaznak a termékek környe­zetre gyakorolt hatásának mérésére.

Sok „apró részlet” is kell a sikerhez

Ügyfeleiknek fontos még a teljesítmény állandósága és a csoma­goláson levő egyértelmű utasítások is. „Friss kellemes illat, jó minő­ségű szóróflakonok, felhasználóbarát jelleg, színkód és egyszerű használat. Ezek is fontosak, akárcsak az, hogy a javasolt hígítási fokozatoknál hatásos legyen a termék.” - mondta.
„Az élelmiszeriparban és a közétkeztetésben az ügyfelek jó tel­jesítőképességű termékeket akarnak, amelyek biztonságosan használható­ak, és jó higiéniai, biztonsági és hatékonysági háttérrel bírnak.”

Olcsóság = hamis gazdaságosság

A vállalat legújabb fejleszté­sű termékei között van az a koncent­rátumcsalád, amely három terméket tartalmaz: egyet a szaniter területekre, egyet a belső terek és egyet a padlók tisztításához. Hulme szerint is nagyon fon­tos kérdés az ügyfeleknél a költség. Azonban az a véleménye, hogy az ol­csó tisztítószerek hamis gazdaságossá­got takarnak.
„Amikor a tisztításról beszélünk, a minőség az, ami számít! Min­den, ami miatt csökkenhet a színvonal (például a gyenge minőségű vegyszer, vagy a takarító hanyagsága) azonnali negatív hatást okoz. A rossz színvona­lat pedig semmilyen rövidtávú pénz­megtakarítás nem képes ellensúlyozni.” - szögezte le.


Megjelent: 2012-06-27

Szerző: Ann Laffeaty

Forrás: european CLEANING JOURNAL

Tagek: european cleaning journal tisztítószer takarítás 2012 nyári

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2020-as évkezdő TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin évkezdő számát!



Tovább

A TTT magazin korábbi számai

– Itt megnézheti, mi jelent meg eddig. Lapozzon bele!

Mit tud az online TTT?
A/4-es méretű, minden oldala színes, lehet zenés, videós, animált a megjelenő tartalom, a hirdetésekben ott vannak a linkek, élő a tartalomjegyzék (oda lapoz, ahova kattint).
Okostelefonon is kiválóan olvasható.
És mivel a papírt és a szállítást kiiktattuk, környezetbarát is.

A slusszpoén, hogy minden cégvezető, takarító, vagy épületüzemeltető asztalán ott lehet, hiszen bárki megtalálhatja az oldalon, és elolvashatja. És aki ragaszkodik a papírhoz, az ki is nyomtathatja! :-)

Fizessen elő és máris olvashatja lejjebb a TTT korábbi számait!

Tovább

BUDAPEST CLEANING SHOW 2020

– Hogyan adjunk el többet a tisztítás-technológiai szakmában?

Szakmánkban a vállalkozások – néhány kivétellel – bevételük túlnyomó többségét abból szerzik, hogy más vállalkozásoknak értékesítenek. A B2B értékesítésnek más szakmákhoz nagyon hasonló szabályai és fortélyai vannak. A következőkben ezeket az eladás-technikai fortélyokat tekintjük át.



Tovább

Digitális takarítási terv

– Megkönnyíti a takarítók és a vezetők munkáját is.

Újdonság a „digitális takarítási terv” nevű takarításirányítási szoftvermegoldás, amely a fejlesztők állítása szerint egyrészt megkönnyíti a takarítók munkáját, másrészt képessé teszi az épületüzemeltetési vezetőket, hogy jobb visszajelzéseket kapjanak és fejlettebb vezetési stílust alkalmazzanak.



Tovább

Érdemes változtatni a takarításon

– Bizonyítottan csökkent a kórházi fertőzések száma.

Tanulságos kísérletet végeztek 11 ausztrál kórházban – azt tesztelték, hogy testre szabott takarítási újításokkal csökkenthető-e a kórházi fertőzések száma. Az eredmény elég meggyőző lett.

A multiközpontú, véletlenszerű kísérlettanulmány azt vizsgálta, hogy egy környezetbarát takarítási csomag alkalmazása hogyan hathat az egészségügyi gondozással összefüggő kórházi fertőzések előfordulására. Az eredményeket eredetileg a The Lancet Infectious Diseases szakfolyóiratban közölték, majd az Inclean folyóiratban szintén.




Tovább

Kartondobozból szalvéta

– Európai tisztítási és higiéniai díjat nyert fejlesztés.

A körkörös papírgazdaság elvét követő modellel már a hároméves próbaidőszaka alatt 105 tonna kartondobozt hasznosítottak újra.

A professzionális tisztítóipart legjobban népszerűsítő európai projekt díját érdemelte ki a Lucart: a European Cleaning Journal által szervezett 2019-es európai tisztítási és higiéniai díjat a Municipal-Material-Cycle® projekt nyerte el októberben. A higiéniai papírtermékeket gyártó vállalat célja egy olyan körkörös gazdasági rendszer létrehozása volt, amely tartós, sokszorozható és aktívan bevonja a helyi közösségeket, hogy használt italos kartonok újrahasznosításával új higiéniai és tisztasági papírtermékek készüljenek.




Tovább

A benti levegő kétszer szennyezettebb lehet, mint az utcai

– Gyerekekre is idősekre különösen veszélyes lehet.

Napjaink 85-90 százalékát beltérben töltjük, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségű levegő vesz minket körül. A rossz hír az, hogy a beltéri levegő akár kétszer olyan szennyezett lehet, mint a kültéri, és mivel a fűtési- és influenzaszezonban a szellőztetés sokszor nehezen megvalósítható, előtérbe kerülhetnek azok a légtisztító megoldások, melyeket például a korszerű klímaberendezések kínálhatnak.

Első hallásra talán meglepően hangzik, de egyes ártalmas légszennyező anyagok a belső terekben magasabb koncentrációban lehetnek jelen, mint odakint, vagyis egy átlagos forgalmú városi utca levegője adott esetben akár tisztább lehet, mint a nappalinkban belélegzett levegő.




Tovább

Drágám, a WC-ülőke! Szívem, a fogkrém!

– Fürdőszobai válóok, vagy sok hűhó semmiért?

Fény derül a mellékhelyiségek cseppet sem mellékes kérdéseire. Kiderül többek között, hogy a le nem hajtott WC-deszkán és a középen nyomott fogkrémes tubuson tényleg házasságok múlhatnak-e.

Valóban válóok a WC-ülőke le (nem) hajtása, vagy ez teljesen hidegen hagyja a nőket? Képesek a férfiak ülve végezni a kisdolgukat? Van olyan ember, aki soha nem használ nyilvános WC-t? A RAVAK tabudöntögető felmérése számos olyan kérdést tisztáz, amit mindig is tudni akartunk, de nem mertünk feltenni. Eljött az igazság pillanata; lerántják a leplet a mellékhelyiségek nem mellékes kérdéseiről.




Tovább

Tisztítószerek újrafelhasználható dobozban

– Eladják, ha kiürült összegyűjtik, kitisztítják, újratöltik és így tovább.

Az USA területén ismert Cascade és Tide háztartásitisztítószer-márkák gyártói csatlakoztak legutóbb a Loop körkörös beszerzési rendszerhez. Lényege, hogy a vásárlók már újrafelhasználható tárolóedényekben is megvásárolhatják a tisztítószereket, amelyeket ha kiürültek visszavesznek, összegyűjtenek, kitisztítanak, újratöltenek, hogy aztán újra meg lehessen azokat venni.



Tovább

Védeni kell a takarítókat

– Megszívlelendő javaslatok a takarítók biztonságáért.

A takarítóvállalatoknak többet kell tenniük, hogy csökkentsék azokat a dolgozókat fenyegető kockázatokat, amelyek abból fakadnak, hogy munkájuk során rendre veszélyes hatóanyagokkal kell dolgozniuk. Ezt sürgeti a munkahelyi biztonság és egészség európai ügynöksége (European Agency for Safety and Health at Work, EU-OHSA).

A takarítóvállalatoknál mintegy négy millió ember van alkalmazásban egész Európában, akik közül naponta sokan kerülnek közvetlen érintkezésbe veszélyes hatóanyagokkal.




Tovább

Sokat hiányoztak a takarítók

– Jelentősen megnőttek a takarítócégek költségei.

A spanyol takarítási szektorban drasztikusan emelkedett a hiányzások száma.

Az Aspel nevű szövetség szerint a spanyolországi takarítócégeknél az elmúlt öt évben több mint 91 százalékkal emelkedett a munkahelyi hiányzások száma. Ez azt jelenti, hogy míg 2013-ban 14.136 dolgozó hiányzott, addig 2018-ban már 27.107 fő. Ez akkora növekedés, amit a szövetség „aránytalan” jelzővel ír le. Főleg összevetve a többi szektor átlagával.




Tovább

Semmi közük a WC-nk tisztaságához

– A TASZ rendet tesz a helyi rendeletekben.

Öt megye 125 településén kezdeményezte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) az emberek magánéletébe beavatkozó önkormányzati rendeletek eltörlését, a kifogásolt rendelkezések csaknem felét már hatályon kívül is helyezték.

Baktalórántházán jogsértésnek számít, ha egy anya a homokozóban várat épít a gyermekével, a tarpai temetőben pedig nem lehet padot kitenni, hogy valaki a szeretteinek sírjánál üldögélhessen. Sok település önkormányzata ennél tovább merészkedik, és a magánlakások falai közt is szabályokat ír elő. Ilyen, a magánszférát sértő, jogellenes rendelkezéseket talált a TASZ 2018 végén, amikor Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron, Heves, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye valamennyi közösségi együttélési rendeletét megvizsgálta.




Tovább

A takarításnak számos pozitív mellékhatása van

– Testünknek, lelkünknek is jól esik.

Egyes szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy otthonunk, különösen a konyhánk kitakarítása annyi adrenalint termel a szervezetünknek, mint egy versenyautó vezetése.

Amikor otthonunk takarítására gondolunk, a legutolsó, ami eszünkbe jut, hogy egy szórakoztató, adrenalin-fröccsöt okozó tevékenységhez hasonlítsuk.




Tovább

Legnagyobb termelőüzemét nyitotta meg a Nilfisk

– Nagykanizsán ők a harmadik legnagyobb munkáltató.

Nagykanizsán nyitotta meg nemzetközi szinten legnagyobb gyártóüzemét az ipari professzionális tisztítógépeket gyártó dán Nilfisk, amely mára a város három legnagyobb munkaadója közé tartozik.



Tovább

Összeomlás szélén a venezuelai egészségügyi rendszer

– Az ENSZ figyelmeztetést adott ki.

Összeomlás szélén áll a történetének legsúlyosabb gazdasági válságát átélő Venezuela egészségügyi rendszere – figyelmeztetett november 7-i caracasi látogatása végén az ENSZ humanitárius ügyekért felelős főtitkárhelyettese, Mark Lowcock.



Tovább

2507 forint a javasolt takarítási óradíj 2020-ra

– Itt az új szakmai ajánlás a MATISZ-tól.

A takarítási óradíjra vonatkozó ajánlást a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) a munkaerő minőségére, a munkabérekre befolyással bíró gazdasági tényezők és hatások, a kormányzat által bejelentett várható minimálbér- és garantáltbérminimum-emelés, és a takarítóipart sújtó óriási munkaerőhiány figyelembe vételével készítette el.

A tisztítástechnológia nélkülözhetetlen tiszta és biztonságos környezetünk megteremtésében, fenntartásában. A társadalom és gazdaság minden szereplője kiemelten fontosnak tartja az egészséges és higiénikus feltételek megteremtését és fenntartását, különösen a gyógyító-, kereskedelmi-, közigazgatási- és oktatási intézményekben, illetve az ipar különösen magas hozzáadott értékű termelési területein (pl. autóipar, gyógyszeripar, tiszta tér technológiák).




Tovább

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2020-as évkezdő TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin évkezdő számát!



Tovább a cikkhez

BUDAPEST CLEANING SHOW 2020

– Hogyan adjunk el többet a tisztítás-technológiai szakmában?

Szakmánkban a vállalkozások – néhány kivétellel – bevételük túlnyomó többségét abból szerzik, hogy más vállalkozásoknak értékesítenek. A B2B értékesítésnek más szakmákhoz nagyon hasonló szabályai és fortélyai vannak. A következőkben ezeket az eladás-technikai fortélyokat tekintjük át.



Tovább a cikkhez

2507 forint a javasolt takarítási óradíj 2020-ra

– Itt az új szakmai ajánlás a MATISZ-tól.

A takarítási óradíjra vonatkozó ajánlást a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) a munkaerő minőségére, a munkabérekre befolyással bíró gazdasági tényezők és hatások, a kormányzat által bejelentett várható minimálbér- és garantáltbérminimum-emelés, és a takarítóipart sújtó óriási munkaerőhiány figyelembe vételével készítette el.

A tisztítástechnológia nélkülözhetetlen tiszta és biztonságos környezetünk megteremtésében, fenntartásában. A társadalom és gazdaság minden szereplője kiemelten fontosnak tartja az egészséges és higiénikus feltételek megteremtését és fenntartását, különösen a gyógyító-, kereskedelmi-, közigazgatási- és oktatási intézményekben, illetve az ipar különösen magas hozzáadott értékű termelési területein (pl. autóipar, gyógyszeripar, tiszta tér technológiák).




Tovább a cikkhez

Budapest Cleaning Show 2020

– Jövő októberben újra takarítóipari szakkiállítás.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) 2020. október 14-15-én ismét takarítóipari szakkiállítást szervez, Budapest Cleaning Show 2020 néven.

A magyarországi tisztítástechnológiai szolgáltató, gyártó- és forgalmazócégek hosszabb szünet után először 2016-ban, a TisztaShow-n mutatkoztak be újra, majd 2018-ban a megújult nevű Budapest Cleaning Show Szakkiállításon, ahol 3500 négyzetméteren 51 kiállító jelent meg. Az eseményre 1500 szakmai látogató volt kíváncsi.




Tovább a cikkhez

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább