Talán elõbbre lennénk...

Mesterkurzusról, a szakmáról, normákról, és arról, hogy mi a legsürgősebb

Interjú Seffer Istvánnal

Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/1366/perm

Tagek: interjú seffer istván takarítóképzés mesterkurzus vállalási árak takarítási norma 2001 november

Share

T.Sz.Zs.: Bemutatom a Seri Kft ügyvezető igazgatóját.

S.I.: Seffer István vagyok, 36 éves, gépészmérnöki végzettségem van. A Budapesti Műszaki Egyetemen szereztem a közlekedés karon, már jó régen. Ezen kívül van még KonfirMATISZ végzettségem, és ha minden jól megy, akkor lesz egy mester vizsgám is.

Mióta vagy a szakmában, milyen út vezetett idáig, mit csinálsz most?

A szakmában szerintem 8-9 éve lehetek. Elég érdekesen alakult ez a dolog, nem tudatosan választottam. Annak idején egy olyan cégnél dolgoztam üzletkötőként, amely szőnyegeket is árult. Egyszer adódott egy olyan garanciális problémánk, amiért kijött a gyár képviselője. Megállt az ajtóban és azt mondta, hogy amíg ilyen komoly takarítási probléma van a szőnyeggel, addig nem beszélhetünk garanciáról. Ezzel megfordult és hazarepült (külföldi volt). Értetlenül álltunk, nem tudtuk, hogy mit kezdjünk ezzel a dologgal. Elkezdtünk foglalkozni azzal, hogy vajon mit tudnánk nyújtani a vevőinknek annak érdekében, hogy többet ilyen ne forduljon elő, és gyakorlatilag így kerültünk kapcsolatba a takarítással. A többi már féligmeddig tudatosnak nevezhető, hiszen célul tűztük ki azt, hogy szőnyegvásárlóink ki legyenek szolgálva megfelelő tanácsadással, illetve megfelelő szolgáltatásokkal. Eleinte csak gépeket kínáltunk nekik eladásra, elsősorban a napi takarításhoz, a porszívózáshoz. Később, miután egyre többször akadtunk olyan lehetséges, megrendelőre, aki azt mondta, hogy nem igazán akar a tisztítás problémájával foglalkozni, neki egy komplett szolgáltatásra volna szüksége, szőnyegek tisztításával is foglalkozni kezdtünk. Így csöppentünk bele a takarító szakmába.

Mit csinálsz most, hány emberrel?

Most a Seri Kft ügyvezető igazgatója vagyok, körülbelül hatvanan vagyunk. A dolgozók java része teljes munkaidőben van foglalkoztatva, kb. a 15%-uk részmunkaidős. Elmondható még a foglalkoztatásról, hogy gyakorlatilag a dolgozók egyharmada csak nekünk, rendes bejelentett dolgozóként dolgozik. A többiek általában azt a formát választották, hogy alvállalkozóként dolgoznak. Ebben az esetben természetesen azt számlázzák, amibe a bejelentett munkabérük kerülne, kiegészítve az egyéb járulékos adóterhekkel, azaz a teljes bérfedezetet.

Milyen területeken dolgoztok?

Jelen pillanatban szinte már nincsenek irodai területeink, pedig az első munkáink irodákban voltak. Talán 50 m2-nyi az iroda, amit még takarítunk, és van egy 800 m2-es bankfiókunk. Elmondható a cégre inkább az, hogy a bevételünk 80%-a kapcsolódik a vendéglátáshoz. Gondolok itt a szállodai munkákra, illetve a Hollywood Multiplex mozilánc takarítására Magyarországon. Ez összesen 8 mozit jelent. Tavaly építőipari munkáink is voltak, az éves forgalom 25 %-át ezek adták. Az idén ez nem lesz így, mert sajnos ezek a munkák nem jártak haszonnal, csak sok idegeskedéssel, törődéssel, ezért az ilyen irányú vállalásainkat a minimálisra redukáltuk.

Az építőiparin mit értesz? Építőipari, átadás utáni nagytakarítást?

Igen. Építőipari, átadás utáni takarítást elsősorban, illetve nagy ritkán előfordul, hogy építőipari munkák alatti takarítást is. Az idén ezeket visszafogtam. Csak néhány ilyen munkát végeztünk el, ezeket már jól megválogattuk, rentábilisak voltak. Ami igény beérkezett hozzánk az idén, annak körülbelül csak a 10%-ára mondtunk igent, de tisztességes nyereség volt rajtuk.

Forgalmazással mióta foglalkozol?

A forgalmazás valójában nem fő profilunk. Félig-meddig kényszerből foglalkozunk vele.

Ez a kényszer mit is jelent?

Azt jelenti, hogy valami miatt nagyon sokan fordulnak hozzánk tanácsért, és a tanácsadásnak sokszor az a vége, hogy valami eszköz, anyag, gép beszerzésére kerül sor. A felmerülő igényeket kiszolgáljuk. Ez az egyik része a dolognak. A másik része pedig az, hogy évekkel ezelőtt egy termékcsaládot segítettünk kifejleszteni. Eldöntöttük, hogy milyen termékekre lenne szükség, azok mit kellene, hogy tudjanak, megnéztük, hogy a piacon milyen hasonlók vannak, és azok mit tudnak. Folyamatosan teszteltük az előállított termékeket, és úgy gondolom, hogy sikerült egy olyan termékpalettát kialakítani, ami megfelel a legmagasabb elvárásoknak is, nem csak magyar szinten, hanem nemzetközileg is. A magunk részéről úgy gondoljuk, hogy annak ellenére, hogy nem is foglalkozunk komolyan forgalmazással, mégis fogynak a dolgok. Ha valaki megkérdezi tőlünk, hogy különböző feladatokhoz mit használjon, akkor annak tudunk megfelelő megoldást a problémájára. A forgalmazás inkább csak tanácsadáshoz szervesen kapcsolódó szolgáltatás. Nem is reklámozunk sehol. Ügynököket sem alkalmazunk, nem telefonálunk, nem írunk levelet, nem hirdetünk. Információt is csak annak adunk a termékekről, aki nálunk érdeklődik, és ha kereslet mutatkozik, akkor kielégítjük. Ennyiről szól a forgalmazás.

A mesterkurzusról mi a véleményed az eddig eltelt idő alatt?

A mesterkurzust pozitívan értékelem, bár kétségtelen, hogy vannak olyan jelenségek, amelyekre a legnagyobb jóindulattal sem lehet azt mondani, hogy pozitív. A legfontosabb dolognak azt tartom a mesterkurzussal kapcsolatban, hogy összejött néhány ember itt a szakmán belül, akik ugyan kezdetben nem teljesen egyformán gondolkodtak, vagy nem mindenről gondolkodtak a legmegfelelőbben, de ezek most már egy csapatba tartoznak. Nagyon sok mindenről ugyanazt gondoljuk, és adott helyzetekben ugyanúgy reagálunk. Én úgy gondolom, hogy ez a fajta szakmai összerázódás fontos dolog. Ez ahhoz hasonlítható, amilyen alapon annak idején a MATISZ elindult, de a MATISZ-nál nagyon nehéz több száz emberre odafigyelni. Sok mindent tanultunk egymástól is. Az egymással megosztott tapasztalatok mindenki épülését szolgálták, és sokszor abból többet lehetett kapni, mint magából a "száraz tananyagból". Ilyen szempontból jól van megalkotva a mesterkurzus, mert interaktív az oktatás, nem csak az a cél, hogy az előre meghatározott anyagot egy előre meghatározott módon elsajátítsuk. Lehetőségünk van arra is, hogy rugalmas keretek között hozzátehessük a saját tapasztalatainkat is. Ebből a szempontból kétségtelenül pozitív a mester kurzus.

Jól tudom, hogy te az Ariadne-s szakoktatói képzésre nem jársz?

Igen. Ez az egyik negatív oldala a dolognak, bár szerintem erről idáig még nem nagyon mert beszélni senki. Annak idején, amikor a mesterkurzus elindult, a Seri Kft azt mondta, támogatja azzal, hogy a saját irodájában kialakít egy oktatótermet, a lehető legjobban. Mi erre igen sokat szántunk. Az ezzel kapcsolatos beruházásaink jóval 2.500.000 Ft fölött voltak. Ehhez képest, amit ott kaptunk a mesterkurzuson, az messze alulmúlta ezt.

Mármint az Ariadne?

Igen. Én azt mondom, hogy egy olyan környéken nem lehet cégvezetőket oktatni, ahol 5 percenként fölállnak, és körülnéznek, hogy megvan-e még az autójuk, állandóan azon idegeskednek, hogy mikor fogják feltörni. Zsúfolt, nem megfelelően szellőztethető teremben ülni, ahol állandóan csörög a telefon. Ilyen körülmények között nagyon nehéz színvonalas oktatást biztosítani. Nem is értettem, hogy miért kell 16 embernek alkalmazkodnia egyhez. Az indoklás az volt, hogy az oktató nem jön ki hozzánk. Kit érdekelnek az oktató személyes problémái, mikor nem keveset fizetünk ezért az oktatásért. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy mi, mint házigazdák a kávézást, teázást, ebédrendelést is megoldottuk. Úgy gondolom, hogy optimálisak voltak a körülmények arra, hogy mindenki tényleg csak azzal foglalkozzon, ami a kurzuson a téma. Én nem azt mondom, hogy az Ariadne-s oktatást nem akarom végighallgatni, én azt mondom, hogy én és az embereim nem fogunk oda elmenni, az oktató jöjjön ide, és a legutolsó információm az, hogy ide is fog jönni.

A te cégedtől végezték el a legtöbben a KonfirMATISZ tanfolyamot és te iskoláztad be a legtöbb emberedet mesterkurzusra. Ez gondolom azért van így, mert fontosnak tartod, hogy képzettek legyenek a dolgozóid.

Igen, ez valóban így van, bár ez nem csak az én személyes döntésem, hiszen a cégnek több tulajdonosa is van. Stratégiai jellegű döntéseket közösen hozunk. Úgy gondolom, hogy hosszú távon a versenyképességünket csak úgy tudjuk megőrizni, hogyha megfelelő színvonalú szolgáltatásokat tudunk nyújtani. Ennek jelen pillanatban egyetlenegy zálogát látom, ha dolgozóink megfelelően ki lesznek képezve. Úgy döntöttünk, hogy lehetőség szerint ez év végéig (bár ez valószínűleg már nem fog sikerülni) dolgozóink legtöbbje vegyen részt KonfirMATISZ-on. Hosszú távon csak alapvégzettséggel rendelkezőket kívánunk foglalkoztatni. Biztos, hogy 2002-ben ezt meg fogjuk valósítani, illetve azt is, hogy csak az lehessen munkavezető és munkavezető helyettes, akik mesterkurzust végzett, vagy legalább mesterhallgató. Ez nagyon nehezen kivitelezhető, viszont szó volt már arról, hogy OKJ-s képzés is el fog indulni 200 órában, amit mindenféleképpen kötelezővé fogok tenni a munka- vezetők és munkavezető helyettesek számára. Aki nem képes ezen tanfolyamok elvégzésére, az vissza lesz minősítve. Akik úgy gondolják, hogy az ISO minősítés a minőség záloga, azok tévednek. (Ha visszagondolunk például a kórházas esetre, amikor miniszter kijelentette, hogy a történések után elgondolkoztató, hogy mit ér az ISO minősítés). Én úgy gondolom, hogy az ISO minősítést sajnos adják-veszik a piacon, és valójában semmi köze a minőséghez.

Nektek van ISO-tok?

Nekünk nincs, és amíg ezen a rendszeren nem változtatnak, addig nem is lesz, mert én ezzel nem akarok semmiféle közösséget vállalni. Nekünk van saját minőségbiztosítási rendszerünk, ami egészen biztos, hogy többet nyújt a gyakorlatban, mint amennyit jelen pillanatban az ISO nyújt bármelyik ISO-val rendelkező cégnek. A legnagyobb probléma az (és erről is keveset beszélnek,), hogy minden szakmában az ISO minősítés alapja a szakmásítás, ha a szakmának van rendes oktatási rendszere, vizsgáztatási rendszere. Tudják, hogy mit jelent az, hogy valaki betanított munkás, vagy szakmunkás, vagy üzemmérnök. Ma Magyarországon ebben a szakmában ez még nem történt meg. Ugyan sok mindent tettünk annak érdekében, hogy ez meglegyen, de azért ez még nem teljes. Miután nincsenek meg a szakmai alapjai, ezért egy ISO minősítő cég valójában nem is tudja azt eldönteni, hogy a minősített cég valóban megfelel-e a standardoknak, vagy sem. Az a gyakorlati tapasztalatom (és ez sajnos a KonfirMATISZ vizsgákon is látszik néha), hogy nincs meg a megfelelő szakmai alap a legtöbb helyen. Olyan cégeknél sem, ahol büszkén verik a mellüket, hogy már ISO minősítettek. Ezért nincs, és amíg nem következnek be pozitív változások ezen a téren, addig nem is lesz ISO minősítésünk. Majd akkor, hogyha a takarítás valóban szakma lesz, ha a MATISZ a minősítés szakmai részében részt tud venni.

Visszakanyarodva az oktatáshoz, hogyan állnak a dolgozóid ahhoz a kérdéshez, hogy oktatáson kell részt venniük?

Vegyes a hozzáállás. Az utóbbi időben enyhe javulást tapasztalok. Egyre többen vannak, akik azt mondják, hogy szeretnék, ha beíratnám őket az alaptanfolyamra vagy a mesterkurzusra. Kétségtelen, hogy eleinte negatívan reagáltak ezzel kapcsolatban. Különösen a mesterkurzussal szemben voltak ellenérzések.

Mi volt az oka?

Hogy ennek mik lehetnek az okai?
Egyrészt elég sok időt vesz el a mesterkurzus, és ezt nagyon nehéz összeegyeztetni a munkával. Nálunk az oktatást a cég finanszírozza, de az oktatáson eltöltött időt mindenki a szabadidejéből kell, hogy áldozza. Ez egy olyan befektetés, amit szerintem nem csak a cégnek kell megtennie, hanem az adott dolgozónak is. Ez azért fontos, mert a dolgozó legalább érezni fogja a súlyát, hogy mennyit ér ez a dolog. Nem mindenki képes átlátni azt, hogy mennyivel lesz több, vagy mit kap az oktatástól. Valószínűleg ebből adódtak az ellenérzések. Fontosnak tartottam az oktatást, de ha hozzátenném még a kieső munkaidőt, akkor valójában egy mesterkurzus költsége nem 600.000 Ft lenne, mert hogyha a járulékos költségeket összeadjuk, akkor 1.000.000 Ft-ba kerül körülbelül. A 600.000 Ft sem kevés, az 1.000.000 rengeteg. Ezt több ember esetében nehéz finanszírozni, úgyhogy ezt a köztes megoldást választottam. Elfogadták és belátták, hogy ez nekik is jó. Ezért a cég sokat áldoz. Valamennyit a dolgozóknak is kell áldozni.

Hány olyan embered volt, aki képzés után elment?

Most hirtelen nem tudom megmondani, kb. öt. Senki sem önszántából ment el, ezektől a dolgozóktól meg kellett hogy váljak, mert a hozzáállásuk nem volt megfelelő. Ilyen esetekben a cégnél rendszeresített tanulmányi szerződésnek megfelelően járunk el. Az oktatásokhoz kapcsolódik valamennyi kötelezően eltöltendő idő, és időarányosan vissza szoktam tartani azt a pénzt, ami az oktatásból jár a cég felé. Jelen pillanatban van ebből egy peres ügyünk. Nem tudom, hogy mi lesz a vége. Úgy gondolom, hogy igazam van. Pályafutásom alatt ez a második munkaügyi per. Ez nem sok. Az elsőt megnyertem.

Egy kicsit a szakmáról, a MATISZ tevékenységéről beszéljünk. Bizottságok alakultak mostanában, amit én jónak tartok. Amit kevésbé jónak, az az információáramlás. Szakszervezetről mit gondolsz?

A szakszervezetet hosszú távon fontosnak tartom, bár mint munkaadó biztos, hogy nem mindig fogok örülni a tevékenységének, de úgy gondolom, hogy kell. Több országban voltam tanulmányúton az elmúlt 4-5 évben, és mindenhol nagyon erősen működött a szakszervezet. Ha úgy működne nálunk a szakszervezet most, mint Svédországban vagy Németországban, akkor nekem, mint cégvezetőnek is egy sor dologban sokkal jobb lenne. Biztos, hogy lennének pozitív vonzatai is, bár úgy gondolom, hogy a mi cégünk tudatosan kialakított szociálpolitikája olyan, hogy kevés hasonló van. Nekünk van szociálpolitikánk. Boncolgassuk még akkor egy kicsit tovább ezt a témát, mert ez egy nagyon összetett kérdés volt.

MATISZ, bizottságok.

Bizottságok: jelen pillanatban ha jól emlékszem, két bizottsága van a MATISZ-nak, az oktatási bizottság, és a norma bizottság.

Van egy etikai is.

Igen, van egy etikai bizottság is. Az etikai bizottság a közgyűlésen lett megválasztva. A norma bizottság, illetve az oktatási bizottság félig-meddig önszerveződő módon jött létre, és ezt majd a következő közgyűlésen el is kell fogadtatni, ill. rendesen be kell mutatni a tagságnak. A bizottságok létrejötte fontos dolog. Előremutató. Ha a tagjai átérzik a felelősséget, amit magukra vállaltak, és valóban tenni is fognak az ügy érdekében valamit, akkor haladni fogunk. Végre a tagság egy része belátta, hogy nem lehet elvárni mindent a vezetőségtől, mert egyszerűen fizikai képtelenség, hogy néhány ember végezze el az előttünk álló feladatokat belátható időn belül. Ezért alakultak a bizottságok a vezetőség és a tagság aktívabb részének kezdeményezésére. Az oktatási bizottságba szerettek volna beválasztani, de amikor a választás történt, személyes viták robbantak ki, ezért az oktatási bizottságban nem kívántam részt venni. A normabizottságba történő jelölésemet elvállaltam, illetve a norma bizottsági tagok engem javasoltak a bizottság vezetőjének, és ezt is elvállaltam. Nem tudom, hogy a többi bizottság hogy ülésezik, illetve milyen munkát végez, hogyan dokumentálja ezt a munkát. Azt viszont elmondhatom, hogy nekünk már volt egy ülésünk, aminek a jegyzőkönyvét pont most készítem. A következő gyűlésünkön pedig már ki fogunk dolgozni egy egyéves programot. Szeretném, ha a MATISZ vezetése hozzájárulna majd ahhoz, hogy a normabizottsági ülésekről készült jegyzőkönyveket az újságban megjelentethessük. Úgy gondolom, hogy ez fontos a szakmának, illetve a tagságnak kommunikáció szempontjából, ugyanakkor szerintem nem várható el az újságtól, hogy ezt ingyen végezze.

Mit szólsz a mai vállalási árakhoz, az aláígérésekhez?

Nagyon izgalmas a kérdés. Vajon mi lehet az oka?
Jelen pillanatban így piaci szereplőként azt mondom, hogy nap, mint nap ütközök olyan konkurensekbe, akik olyan ajánlatot adnak be bizonyos munkákra, hogy egy hozzáértő számára teljesen nyilvánvalóan látszik, hogy azért a pénzért azt a munkát legálisan nem lehet elvégezni. Tehát vagy fekete foglalkoztatás áll a háttérben, de igen komolyan, vagy ha nem, akkor az elvállalt munkáknak csak a töredékét fogják elvégezni. Úgy gondolom, hogy egyik részről saját magunkat, a társadalmat csapjuk be, más részről pedig a megrendelőt. Semelyiket nem tartom üdvözítőnek. Az uniós csatlakozás küszöbén állunk. Nyugaton vannak olyan törvények, amelyek felelőssé teszik a megrendelőt azért, hogyha az alvállalkozója, szolgáltatója fekete munkát végez az ő területén belül. Ilyen esetekben a megrendelőt is megbüntetik, mert azt mondják, hogy nem fizetett eleget ahhoz, hogy a szolgáltató legális munkaerőt tudjon foglalkoztatni. Ez nálunk még nincs így, de várhatóan rövid időn belül így lesz majd, és akkor fognak majd a fejükhöz kapni a megrendelők, hogy végül is mi a reális. Időben mi a reális pl. egy munka elvégzésénél, ill. milyen reális bérekkel lehet számolni. Béreket mi nem határozhatunk meg, mint normabizottság. Itt vissza lehetne térni arra, hogy hol van a szakszervezet jelentősége, hiszen egy szakszervezet kiharcolhat ágazati szinten minimál béreket. A normabizottság viszont meg tudja határozni azt, hogy adott munkáknak, adott géptípusoknak, vagy gépnagyságoknak milyen normaidők felelnek meg egy adott területen. Ez történhet beépítettség, vagy zsúfoltság, berendezettség szempontjából, forgalom, terhelés szempontjából, szennyeződések fajtái szempontjából is. Tehát meg fogjuk határozni, hogy egy adott munka elvégzésénél milyen normaidővel lehet számolni. A kettő együtt már adhat egy olyan minimális vállalási árat, aminek a figyelembevételével a megrendelő majd el tudja dönteni azt, hogy itt valóban legális munkavégzésről van-e szó, vagy pedig valamilyen törvénytelenség áll az alacsony vállalási ár háta mögött. Ez egy nagy segítség lesz majd a megrendelőknek és segít majd kiszűrni a szerencselovagokat a piacról.

Hogyan fognak az üzemeltetők, megrendelők tudomást szerezni a normákról?

Nem véletlenül beszéltem arról, hogy szeretném azt, ha a MATISZ vezetősége biztosítaná az anyagiakat ahhoz, hogy a normabizottság az eredményeit ismertetni tudja a széles szakmai közvéleménnyel, ill. az üzemeltetőkkel is. Bízom abban, hogy egyre többen lesznek az üzemeltetők között is azok, akik előfizetnek az újságra, vagy keresik a kapcsolatot a MATISZ-al. Ez fontos. Sajnos, ez az utóbbi években nem nagyon volt így. Tudom, hogy az általános közvélemény nem a legjobb a takarításról, bár talán ez változik. Én viszont ki merem jelenteni, hogy a takarítási piacon belül, vagy annak környékén nem a takarítók a legképzetlenebbek, hanem az üzemeltetők, és ez igen szomorú. Bár nekik is van már megfelelő képzésük, de szerintem szintén még nagyon az elején járnak a dolognak.

Mi a legsürgősebb jelenleg?

Sok problémáról beszéltünk. Lehet, hogy több problémáról is azt lehet mondani, hogy a legsürgősebb. Én a legsürgősebbnek azt tartanám, hogy a mostani MATISZ vezetőségnek ki kellene alakítania azt a kommunikációs rendszert, amelyben megfelelően tudja tájékoztatni a saját tagságát, ill. a takarító piac többi résztvevőjét is. Úgy gondolom, hogy a MATISZ-nak nem csak az a feladata, hogy a saját tagságát tájékoztassa megfelelően. Ezen túl kell mennie, és ehhez valamilyen módon a forrásokat elő kell teremteni, illetve a megfelelő eszközöket meg kell választani hozzá. Ehhez nagyon jó eszköz lenne maga az újság is, bár kétségtelen, hogy az újság a példányszáma miatt nem biztos, hogy mindenhová eljut. Azon el kellene gondolkozni, hogy hogyan lehetne eljuttatni az újságot a piac minden szereplőjéhez, legalább a takarító cégekhez. Ez az egyik dolog. A másik pedig az, hogy meg kellene már vizsgálni tényleg azt, hogy valójában mi is az elnökség feladata. Biztos vagyok abban, hogy most sokaknak a lelki világába bele fogok taposni. A múltkor részt vettem egy elnökségi ülésen, és nagyon szomorú dolgokat tapasztaltam. Olyannyira vérlázítónak tartottam és tartom most is az elnökség egyes tagjainak a magatartását és a gondolkodásmódját, hogy teljesen kivetkőztem magamból. Ezek az emberek nem alkalmasak arra, hogy abban a pozícióban legyenek, amiben vannak. Név szerint is meg tudom nevezni őket. Olyan problémákat hoztak föl elnökségi ülésen, hogy a kérdésben már benne volt a válasz. Egészen egyszerűen csökkent képességűnek kell lenni ahhoz, hogy valaki ne jöjjön rá, hogy a föltett kérdést valójában neki kellett volna megoldania, mert ez az ő feladata lenne. Egészen konkrétan arra gondolok, hogy miután a kommunikációs csatornák a MATISZ részéről még nem lettek megfelelően kialakítva, ezért az információáramlás többnyire szájhagyomány útján történik jelen pillanatban a piacon. De hol vannak azok a pontok, ahol információt cserélnek, ahol összejönnek az egyes takarító cégek?
Klubok nincsenek még, ahová járhatnánk, mint cégvezetők, és esetleg egy kis diskurzust tudnánk folytatni. Forgalmazóknál összefutunk, és aztán ott cserélődnek az információk. De ami ott cserélődik, azt már nem is biztos, hogy információnak lehet nevezni, hanem inkább dezinformációnak. Ehhez még vélt, vagy valós sérelmet elszenvedett forgalmazók a maguk negatívumait is hozzáteszik, és olyan álinformációk kezdenek el áramolni a szakmán belül, amelyeknek szinte semmilyen valóságtartalmuk nincs. A szóban forgó elnökségi tagok ezt fölvetették, hogy mert ők ezt hallották, azt hallották, és hogy itt fújnak a MATISZ vezetésére, meg ott fújnak a MATISZ vezetésére. Felmerül bennem az a kérdés tényleg, hogy ezek az emberek alkalmasak-e erre a pozícióra, hiszen nekik, mint régióvezetőknek pont az lenne a dolguk, hogy az adott területen a régión belül az információáramlást megszervezzék, a kezükben tartsák, hogy tőlük kapják meg a valós, hiteles információkat. Az, hogy az adott területen dolgozó vállalkozók téves információval rendelkeznek, és ez az ő fejükben nincs rendesen helyre rakva adott esetben, az igenis a régióvezetők hibája, illetve az ő felelősségük. Ezért, mondom én azt, hogy ezek az emberek erre a pozícióra sajnos nem alkalmasak (nem mind!). Vannak olyan régiók például, ahol egyes területeken dolgozó szolgáltatók nem is fogadják el személy szerint a régióvezetőt, akit megválasztottunk. Nagyon nehéz dolga van ilyen szempontból a MATISZ-nak, mert önszerveződő módon indult, de az önszerveződés nem régiónként történt meg, hanem elsősorban budapesti központtal. Részt vettek ugyan vidékiek is, de nem úgy, hogy először régión belül volt szervezkedés, és aztán már a régió képviselt valamit, és úgy ment volna tovább a fejlődés. A régiók, ill. a régióvezetés is félig-meddig központilag irányítottan lett kialakítva, és ahol esetleg elindult valamilyen önszerveződés, az ezzel ellentétes irányú lehet. Úgy gondolom, hogy ennek utat kell engedni. Ott, ahol az adott területen dolgozó szolgáltatók nem fogadják el a régióvezetőt, ott fejet kell hajtani, a megfelelő konzekvenciákat levonni, és a személycserét végre kell hajtani.

Pécsre gondolsz?

Igen, egészen konkrétan Pécsre gondolok. Ez most egy adott konkrét eset. Máshol is előfordulhat ilyen. Itt nem feltétlenül arról van szó, hogy az adott területen dolgozó régióvezető nem alkalmas, de ha egyszer nem fogadják el a személyét, akkor úgy gondolom, hogy meg kell tenni a megfelelő változtatásokat, és lehet, hogy ennek a régióvezetőnek ez egy béka, de ezt adott esetben le kell nyelnie a közös ügy érdekében. Úgy gondolom, van elég feladat a MATISZ-on belül ahhoz, hogy találjon magának valami mást helyette, és aztán tényleg a közösség javát tudja szolgálni. El kell gondolkodni azon, hogy a következő közgyűlésen milyen személyi változtatásokat eszközöljünk. Én az elnökségen belül több embert nem tartok arra alkalmasnak, hogy betöltse a pozícióját. Ezt a Vígszínház projekt alatt is bizonyították néhányan, akik kijelentették, hogy: én előre megmondtam, hogy ez lesz! De eszükbe nem jutott volna, hogy bármiben is segítsenek, hogy egy szalmaszálat keresztbe rakjanak. Egyikük bejött a színházba, mint báró Csekonics, és meg volt sértődve, hogy a piros szőnyeg nincs a lába elé terítve, és senki nem kíséri végig őt az épületen. Tette ezt akkor, amikor ott voltak a hozzá hasonló cégvezetők, és saját maguk is dolgoztak, nyakig koszosan. Elég szomorú egyébként, hogy nem vette észre magát az illető. Az a szerencséje, hogy én nem voltam ott. Ezzel az úrral kapcsolatban szeretném többek emlékezetébe idézni azt a nemzetközi konferenciát, melyet tavaly tartottak a Lurdy-Házban az egyik KonfirMATISZ tanfolyam végén. Akkor ő háromszor is feltette a kérdést a nemzetközi szövetségek képviselőinek, hogy milyen önkorlátozó intézkedéseket terveznek a közelgő uniós csatlakozásunk kapcsán a magyar takarító piacon tevékenykedő, magyar takarító és forgalmazó cégek érdekeinek védelmében. Akkor úgy meg voltam döbbenve, hogy szóhoz sem jutottam. Sajnos elkövettem azt a hibát, hogy a MATISZ közgyűlésen sem hívtam fel erre a tagság figyelmét. Így történhetett, hogy ő elnökségi taggá lett választva. Remélem, több ilyen hibát nem fogunk véteni.

Más. Hogyan tudod az áraidban érvényesíteni az újabb minimálbér emelést?

Ez egy érdekes kérdés. Hogy ebből mit lehet áthárítani a megrendelőre és mit nem, ez egy nehéz dolog. Itt mindent latba kell majd vetni. Biztos, hogy lesznek olyan helyek, ahol valamilyen mértékben vissza kell venni a szolgáltatások mennyiségéből. Lesznek olyan megrendelőink, ahol teljes mértékben tudom ezt érvényesíteni a szolgáltatási árban, illetve lesznek olyan helyek, ahol egyeztetés után legalább annyit sikerül kicsikarni, hogy amennyi valós plusz költséget ez jelent, annyival legalább emelkedjen a vállalási ár. Gyakorlatilag a cég haszna értéktelenedik el ezáltal valamennyire, kevesebb jut majd az amortizációra a beszerzésére. Úgy gondolom, hogy ezt túl fogjuk élni. Nem is a mostanit tartom kritikusnak, mert egészen biztos vagyok benne, hogy rá egy évre ennél sokkal durvább mértékben fog emelkedni a minimálbér.

A választások előttre gondolsz?

Nem, a választások utánra. Ahogy közeledik az uniós csatlakozás, úgy fog a minimálbér növekedési üteme gyorsulni, ugyanis a csatlakozásnak előfeltétele, hogy az uniós átlag bér bizonyos százalékát kell hogy elérjük, már pedig attól még igen jelentősen el vagyunk maradva, és ez másképp nem fog menni. Úgy gondolom, hogy a mostani kormány ezt nagyon pozitívan rendezi. Kétségtelen, hogy ez drasztikus változásokat hoz a cégek életében, de ezért nem ez a kormány felel, hanem az előző kettő, aki ebben az ügyben semmit nem tett, választási megfontolásokból. A mostani kényszerhelyzetben van, fölvállalták legalább, ha tetszik, ha nem, ezt most végrehajtják. De már nincs is más választásunk. Utolsó pillanatban vagyunk ilyen szempontból. Úgy gondolom, hogy ott, ahol vagy jól képzett, vagy tehetséges üzemeltetővel van dolgunk, aki magát képzi, ha nem is hivatalos iskolában, ott ez kevesebb problémát okoz. Lehet, hogy ott se tudunk mindent érvényesíteni az árban, de ott legalább normális keretek között folyik a tárgyalás, ott valós tárgyalás van egyenrangú ügyfelek között. Sajnos ott, ahol nem megfelelő az üzemeltetés, ott vannak és lesznek problémák. Úgy gondolom, hogy túl leszünk ezen is, és aztán majd meglátjuk, hogy hogyan tovább. Biztos, hogy még a jövő évet is ezen a piacon fogjuk eltölteni és remélem, hogy még sokat. Sokak szerint én egy kicsit sarkos vagyok, de szerintem ilyenre is szükség van, főleg olyan körülmények között, mint amilyenek ma tapasztalhatók a magyar piacon. Talán előbbre lennénk, hogyha mindenki ilyen sarkosan fogalmazná meg a véleményét.


Megjelent: 2001-11-05

Szerző: Tamásné Szabó Zsuzsanna

Tagek: interjú seffer istván takarítóképzés mesterkurzus vállalási árak takarítási norma 2001 november

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2017-es téli TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin téli számát!



Tovább

A TTT magazin korábbi számai 2017-ben

- Megújult Tiszta Tér Technológia magazin!

NAGYON AJÁNLJUK!!!


Mit tud az új TTT?
A/4-es méretű, minden oldala színes, lehet zenés, videós, animált a megjelenő tartalom, a hirdetésekben ott vannak a linkek, élő a tartalomjegyzék (oda lapoz, ahova kattint).
Okostelefonon is kiválóan olvasható.
És mivel a papírt és a szállítást kiiktattuk, környezetbarát is.

A slusszpoén, hogy minden cégvezető, takarító, vagy épületüzemeltető asztalán ott lehet, hiszen bárki megtalálhatja az oldalon, és elolvashatja. És aki ragaszkodik a papírhoz, az ki is nyomtathatja! :-)

Fizessen elő és máris olvashatja lejjebb a TTT korábbi számait!

Tovább

Kiállítások és vásárok 2017-ben

— ahol zajlik a szakma

Feltálaltuk csokorban, hova érdemes menniük azoknak az idén, akik benne szeretnének lenni a takarításszakmai élet sűrűjében, első kézből szeretnének információt és benyomást gyűjteni pl. az újdonságokról, trendekről, illetve új partnereket szerezni.

Van olyan város, ahol kétszer is a takarítás lesz a középpontban 2017-ben! (Magyar kiállítás és vásár most nem lesz – információink szerint 2018 októberében jön legközelebb TisztaShow kiállítás, viszont konferenciát az idén is tartanak.


Tovább

Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Tartalomjegyzék 2017 Téli

– A TTT magazin 2017 téli számának tartalma – megjelent novmber 27-én!

Kedves Olvasó! Tisztelt Takarítószakma!
Kórházak, egészségügyi intézmények, idős- és szociális otthonok takarításért felelős vezetői, létesítménygazdák!


A MATISZ éves konferenciáján végeztem egy mini piackutatást arról, mennyire sikerült a takarítócégeknek elismertetniük áraikban a 15 százalékos idei minimálbéremelést.

Kiderült, hogy:
Vannak, akik még nem voltak képesek érvényesíteni áraikban.
Mások egy-egy munkájuknál nyár derekára, vagy őszre illetve az év végére jutnak el idáig.
A legtöbb cégvezető arról számolt be, hogy csak munkáik egy részénél tudták elfogadtatni a kötelező legkisebb bér emelésével járó pluszköltségeket.


Tovább

Forradalmi újításokkal jöttek ki a gyártók

– hol vannak már a régi porfogók…?

Állandóan új anyagokat vezetnek be a szennyfogók gyártásában annak érdekében, hogy különleges funkciókat kölcsönözzenek a nagy strapának kitett szőnyegeknek, vagy csak egyszerűen javítsák azok nedvszívó képességét, látványát, fenntarthatóságát. Nosza, kukkantsunk be a kulisszák mögé.

A szennyfogót, vagy lábtörlőt eredetileg egyszerűen azért tették ki, hogy megtöröljük benne a lábunkat. A szennyfogók azonban állandó fejlődésben vannak, és ma már más feladatokat is elláthatnak. Például a csúszásgátló és a kifáradás elleni szőnyegeket azért fejlesztették ki, hogy növeljék velük a kényelmet és a biztonságot. Más szennyfogók tervezésénél egy bizonyos kép közlése vagy egy vállalati márka hangsúlyozása volt a cél.


Tovább

Obamának igaza lehetett: legyünk modernek

– meg kellene tiltani a kézfogást?

Az USA és az Egyesült Királyság területén praktizáló orvosok azt fontolgatják, hogy kézfogási tilalmat léptetnek életbe a kórházi fertőzések csökkentése érdekében, mivel az ezeket okozó kórokozók közül néhányan rezisztensek az antibiotikumokra.

Biztonságos-e a kézfogás? Vagy nem? Az Egyesült Királyság területén praktizáló orvosok szerint nem. Legalábbis a kórházakban nem. Mások azonban azt mondják, hogy a társadalomban általánosan elfogadott kézfogás eléggé biztonságos mindaddig, amíg az emberek rendszeresen kezet mosnak.


Tovább

A kórházi vécék a fertőzés melegágyai

– de mit lehet tenni, hogy ne legyenek gócok?

A kórházi környezetben lévő mosdók nagy valószínűséggel különösen virulens táptalajt kínálnak a baktériumoknak. Ez az oka annak, hogy kulcsfontosságú a szigorú megközelítés: akkor is, amikor szerelvények megvásárlásáról, és akkor szintén, amikor a karbantartásukról van szó.

Az alábbiakban egy szaniter áruspecialista-vállalat, az Armitage Shanks kereskedelmi termékekért felelős kategóriaigazgatója ismerteti azokat a lépéseket, amelyeket a kórházak és más egészségügyi intézmények tehetnek, hogy biztosítsák mosdóhelyiségeikben a baktériumok elleni harcot, és elhárítsák a fertőzések terjedésének veszélyét.


Tovább

Míg nem késő!

– Csövek, kapcsolódó berendezések-, eszközök korszerű belső-állagmegóvó- és javító technológiája

A tisztítás-technológia — többek között — a külső és a belső tisztítandó felületek kivitelezhető megoldásaira is felosztható.

Tovább

Ha a bevétel számít: a mosdók állapota közvetlenül hat a vásárlói élményre

– forradalmi megoldás segíthet kiszolgálni a WC-ket megrohamozó tömegeket

A forgalmas helyeken, például a repülőtereken és a stadionokban összegyűlő tömeg rendszerint a mosdókban torlódik össze, ami nemcsak bosszantó, de a higiéniáért felelős létesítményüzemeltetőknek komoly kihívást is jelent. Az ilyen erősen igénybe vett, nagy forgalmú mosdók gondjára kínál megoldást a globális higiéniai márka újdonsága, a PeakServe® kéztörlőrendszer. A forradalmi megoldás egy olyan papírkéztörlő-adagoló, amely minden korábbinál nagyobb kapacitással bír. Segítségével villámgyorsan, fennakadás nélkül juthatnak a látogatók kéztörlőhöz. Jó hír a létesítményüzemeltetőknek, hogy egyetlen feltöltéssel több mint 1000 vendég törölheti szárazra kezeit pillanatok alatt – derül ki a márka közleményéből.

Tovább

Az antibakteriális szappan nem hatásosabb, mint a sima

– sőt, a meleg víz sem jobb, mint a hideg

A meleg víz nem hatékonyabb a hideg víznél, amikor a baktériumoktól kell megszabadulni, ezt sugallja egy új tanulmány, amely a kézmosásról szól. A tudósok úgy találták, hogy a hideg víz ugyanannyi csírát képes eltávolítani, mint a meleg. Nemcsak ezt tapasztalták a kutatók, hanem azt is, hogy az antibakteriális szappan sem jobb, mint a normál szappan.

Tovább

Megújulhat a kórháztakarítás

– szakértői szemmel

Kerényi Zsolt a PQS International Hungary Kft. kórház-higiéniai vezetője, MATISZ szakértő felkérést kapott, hogy a piaci szereplőket képviselve részt vegyen az egészségügyi takarítás új módszertanának a kidolgozásában. Szakértői tanulmánya a MATISZ oldalán olvasható, ebből villantunk fel néhány gondolatot.

Több tízéves – kórház-higiéniai területen szerzett tapasztalatát azért osztatta meg, hogy a takarítási szakma, a higiénikus szakemberek és a szakhatóságok együttműködésével az intézményi takarítási pályázatokban a kórháztakarítással kapcsolatos feladatokat a lehető legpontosabban, minden elvárást figyelembe véve lehessen meghatározni, illetve a teljesítés a lehető legmagasabb színvonalon, a félreértéseket elkerülve valósuljon meg. [/bold]

Tovább

Higiénia, költség és környezet

– működhet-e a környezetkímélő takarítás a kórházakban?

A német tudósító a „zöld” kórházak pro és kontra érveit mutatja be.

Egyre több a gyógyszerre is rezisztens baktérium, egyre kevesebb a képzett személyzet, vezérelv a centralizáció: néhány azok közül a kihívások közül, amelyekkel Németország kórházainak szembe kell nézniük. Ebben a bonyolult helyzetben a „zöld” kórházak csak marginális figyelmet kapnak. A környezetvédelmi témák azonban nem állnak meg az egészségügyi rendszer kapuinál.


Tovább

Lehet, hogy nem csak a fertőtlenítésre kellene koncentrálni

– sok az otthonról hozott csíra is

A kórházi fertőzések (HAIs) azoknak a csíráknak is köszönhetőek, amelyeket mi viszünk be magunkkal az intézményekbe. Sőt. A kórházakban a legveszélyesebb csírák valószínűleg azok, amiket mi viszünk be magunkkal. Erre következtet egy új tanulmány.

Az USA Illinois államában levő University of Chicago egyetemen dolgozó kutatók több mint 250 páciensről vettek kenetet, amikor kórházi kezelésre érkeztek. Ugyancsak kenetet vettek a páciensek közvetlen környezetéről, valamint a velük kapcsolatba lépő nővérekről és orvosokról. A felmérésben részt vevő páciensek kb. 20 százaléka kapott kórházi fertőzést tartózkodása során.


Tovább

A takarítók fontos szerepet vállaltak

– Megtanultak kommunikálni a nehezen beszélő betegekkel

Glasgowban újszerű, értékes szerepben tűntek fel a kórházi takarítók: felajánlották nekik, hogy tanulják meg, hogyan kommunikáljanak a veszélyeztetett betegekkel. A takarítószemélyzetet megtanították a testbeszéd használatára, mozdulatokra, arckifejezésekre, hangjelzésekre és egyéb jelekre, hogy képesek legyenek megérteni, és megértetni magukat olyan betegekkel, akik nehezen fejezik ki magukat beszéd segítségével.

Tovább

C. difficile mellett hiába a jobb minőségű a takarítás?

– lehet, hogy nem elég csak jobban takarítani...

Az egészségügyi intézményekben tapasztalható jobb minőségű takarítás hatékonyan csökkenti a gyakran érintett felületeken megtelepedő baktériumok számát. Két nemrég közzétett jelentés azonban arra mutat rá, hogy a C-difficile fertőzések előfordulása nem csökken attól, ha fejlettebb takarítási gyakorlatot vezetnek be.

Amerikai kutatók 12 hónapig tartó felmérést végeztek hét heveny megbetegedéseket kezelő kórházban a fokozott minőségű takarítás hatásairól. Ezt követően a kapott eredményeket összevetették a standard takarítással, amelyet nyolc kontrollkórházban folytattak. A vizsgálatokat Curtis Donskey, az Ohio államban levő Case Western Reserve University School of Medicine (orvosi egyetem) orvosprofesszora vezette. Az intenzívebb tisztítást követően a kutatók azt találták, hogy csökkent a kórokozók újra-megjelenési (regenerálódási) száma pl. a vancomycinre rezisztens Enterococcus és az MRSA esetében a gyakran érintett felületeken.


Tovább

Mérgező pára betegítette meg a dolgozókat

– a kórháztakarítók 80.700 eurós kártérítést kaptak

Az Egyesült Királyság egyik kórházában a takarítással foglalkozó dolgozóknak 80.700 euró (25 millió forint) kártérítést ítéltek meg. A kártérítést azért kapták, mert megbetegedtek miután munkájuk során érintkeztek a fertőtlenítő vegyszerekkel.

A Torbay and South Devon NHS Foundation Trust (országos egészségügyi szolgálat torbayi és déldevoni alapítványi tröszt) 22 alkalmazottja hét évvel ezelőtt kezdte használni az Actichlor terméket. Állításuk szerint nem kaptak semmilyen oktatást annak használatához.


Tovább

<< 0 1 2 3 4 >>

Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább a cikkhez

Aladdin Nagy Kft. - TAKARÍTÓCÉG

Cím: 2800 Tatabánya Akácfa u. 31. (Komárom-Esztergom)

Telefon: +36 34 425-413

Fax: +36 34 511-639

E-mail: aladdin2@t-online.hu

-Napi piperetakarítás irodákban;
- ipari területeken;
-általános nagytakarítás;
-építõipari átadás elõtti nagytakarítás;
-ablaktisztítás;
-szõnyegtisztítás;
-kárpit-, autókárpit-tisztítás.
Az Aladdin Nagy Kft weboldala

Future FM Létesítménygazdálkodási Zrt. - TAKARÍTÓCÉG és LÉTESÍTMÉNYÜZEMELTETŐ

Cím: 1148 Budapest Fogarasi út 5. (Pest megye)

Telefon: +36 1 468-4080

Fax: +36 1 468-4088

E-mail: mail@future-fm.hu

-Teljes körû facilty management szolgáltatás:
-létesítménygazdálkodás,
-üzemeltetés,
-takarítás,
-kertészet,
-étkeztetés,
-gépjármûflotta kezelés, iratkezelés,
-biztonsági szolgáltatások
A Future FM weboldala

Hocz és Medvegy Kft - TAKARÍTÓCÉG és KÖLTÖZTETŐ

Cím: Békéscsaba Kazincy u. 31/b. (Békés megye)

Telefon: 66/442-380

Fax: 66/442-380

E-mail: hmkft@hoczesmedvegy.hu

Takarítás, költöztetés!!!!!!!
Ingyenes árajánlat és csomagolódobozok biztosítása.
Raktározási lehetőség, rövid időre is.
Hocz & Medvegy Kft weboldala

Nilfisk Kereskedelmi Kft. - TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI FORGALMAZÓ

Cím: Szigetszentmiklós-Lakihegy 2310 II.Rákóczi F. út 10. (Pest megye)

Telefon: +36 (24) 507-450

Fax: +36 (24) 507-451

E-mail: info.hu@nilfisk.com

Nilfisk padlótisztító automaták, seprő-szívó gépek, kommunális tisztítógépek, háztartási- és ipari porszívók, egytárcsás súrolók, polírozógépek, szőnyegtisztítók, gőztisztítók; Nilfisk magasnyomású mosók, gőztisztítók, ipari porszívók, központi és önkiszolgáló tisztítórendszerek, központi porszívók; Nilfisk CarWash önkiszolgáló autómosók; Nilfisk és JYSK tisztítószerek.
A Nilfisk weboldala

Vermop Hungária Kft. - TISZTÍTÁS-TECHNOLÓGIAI FORGALMAZÓ

Cím: Törökbálint DEPO I. ép. Hrsz. 062/66. (Pest megye)

Telefon: 23/336-086

Fax: 23/334-196

E-mail: info@vermop.hu

Professzionális takarító rendszerek.
A Vermop Kft weboldala

ablaktisztítás

ablaktisztító eszközök

autókárpit-tisztítás

biztonsági szolgáltatások

csomagolódobozok

egytárcsás súrolók

előkészített moprendszer

építőipari átadás előtti takarítás

épületüzemeltetés

étkeztetés

facility management

gépjárműflotta-kezelés

gőzborotvák

gőztisztítók

háztartási- és ipari porszívók

ipari porszívók

ipari területek takarítása

iratkezelés

irodatakarítás

kárpittisztítás

kefék

kertészet

költöztetés

kommunális tisztítógépek

központi és önkiszolgáló tisztítórendszerek

központi porszívók

létesítménygazdálkodás

magasnyomású mosók

mikrobiológiai laboratóriumok takarítása

mikroszálas törlőkendők

mopok

nagytakarítás

napi pipere takarítás

nilfisk

nilfisk carwash önkiszolgáló autómosók

nilfisk és jysk tisztítószerek

nilfisk padlótisztító automaták

padlótisztító eszközök

polírozógépek

porszívó

raktározás

seprő-szívó gépek

seprűk

szaktanácsadás

szállodai takarítókocsik

szőnyegtisztítás

szőnyegtisztítók

takarítás

takarítókocsik

tisztaterek takarítása

törlőkendők

vermop profi takarítóeszközök

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

PuccParádé Tudományos takarítás c. könyv

Ár: 1999 Ft

Leírás:

Jeff Campbell: PuccParádé
Tudományos takarítás
Fordította: Zalán Magda

A PUCCPARÁDÉ nem más, mint útmutatás a heti takarításhoz. Végiggondolt, egyszerű módszer, amely lépésről lépésre halad: fürdőszoba, konyha, portörlés, porszívózás. A módszert egy CLEAN TEAM nevű, San Franciscó-i takarítóvállalat dolgozta ki. Valamennyi elképzelhető műveletet, technológiát és tisztítószert kipróbáltak, s közben mérték az időt és ellenőrizték a minőséget is. Módszerük segítségével eljutottak odáig, hogy háromszemélyes csapatuk 42 perc alatt takarít ki egy átlagos házat. Tetőtől talpig. 131 oldal.
Illusztrációk: Kelemen István
ISBN 963 9365 14 4
TTT előfizetőknek csak 999 forint
Postázási költség: 241 forint

Összesen KÉT darab van!

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Hajnali műhelytakarítás az Őrs vezér térnél

Megbízható, józan életű, leinformálható, erkölcsivel rendelkező takarításban jártas 50 év körüli férfi munkatársat keresünk hajnali műhelytakarításra és külső területek rendben tartására. A munkahely az Örs vezér tere közelében található autószerelő műhely. A jelentkezést fényképes önéletrajz formájában várjuk a következő címre : info@porminus.hu

Email-cím: info@porminus.hu

Feladva: 2015-09-16 06:00:00

Feladó: Kovács Béla

Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább