Az oldal cookiekat használ. Szabályzat

Jelszó: Igényesség!

Interjú Novák Évával

A K+K Hotel Opera a belvárosban, a központhoz közel fekszik, 205 szobás, 1993. december 8-a óta üzemel. Ellátogattam hozzájuk, beszélgető partnerem Novák Éva houskeeper.

Permalink: http://tisztatertechnologia.hu/cikk/1360/perm

Tagek: szállodatakarítás interjú novák éva napi takarítás nagytakarítás 2001 november

Share

T.Sz.Zs.: Éva, mióta vagy a szállodában?

N.É.: 1993 szeptembere óta dolgozom itt, 1993. december 8-án nyitottam a szállodát. Akkor három szobalányunk volt és csak 112 szobánk. Négy éve bővültünk 93 szobával.

Milyen helyiségeitek vannak a szobákon kívül?

Van éttermünk, konferenciatermeink, fittnes termünk, business-ünk, bárunk, elég nagy a közlekedési terület. Külön emberem van ezek tisztán tartására.

Hogyan zajlik nálatok a takarítás, a napi tevékenység?

Az első időben még 10 perc volt egy maradó szobára, és 20 perc egy utazóra, most elértem a tulajdonosnál, hogy negyed óra, ill. fél óra álljon rendelkezésre. Korábban megpróbálkoztam bérelt szobalányokkal, kölcsönző cégektől, de nem működött, szerintem nem érezték magukénak a házat. Most saját dolgozókkal végezzük a szobalányi munkát, ha előfordul is, hogy rossz napjuk van, másnap biztos, hogy sokkal jobban igyekeznek. Amikor az egyik lánynak nem megy, akkor besegít a másik. Nők vagyunk, tudjuk, hogy általában otthon problémák lehetnek, (beteg a gyerek, stb.) ilyenkor ki kell segíteni a másikat. Az egyik nap az egyiknek van 15 "utazója", a másiknak van sok "maradója". Köztudott, hogy maradó szobában jobban lehet haladni, nem olyan nehéz. (A szobalányi munka legnehezebb része az ágyazás, borzasztó nehéz megfeszített kézzel ágyazni, az ágyneműt fölhúzni.) Általában 3 naponta cserélünk ágyneműt maradó szobában, utazóban pedig természetesen mindig. Egy utazó szobában mindent meg kell tisztítani. Logikus, hogyha 15 utazód van, akkor elfáradsz. Ezért mondom azt, hogy akinek épp ma az egész emelete elmegy, annak segítsünk. Nálam ez bevált, a lányok segítik egymást, jó kollektíva van. Probléma itt is van, de melyik az a szerelem, ahol nincs egy kis torzsalkodás...

Milyen a minőségbiztosítás nálatok?

60-70 oldalas minőségellenőrzési kézikönyvünk van. Ezt minden dolgozó a kezébe kapja. Ebben a szálloda managementje leírta, hogyan kell takarítani, mik az elvárások viselkedésben, hol és hogyan kell annak a bizonyos takarítást kérő táblának lennie, hogyan helyezkedjen el a törölköző (fényképekkel is bemutatva). Ez a leírás támpont a szobalánynak, fölviheti magával a szobaasszonyi kocsin, ha elakad, vagy elfelejt valamit, megnézheti. De ez minden nyugati szállodában így van: a szállodai család minden tagjának egyforma képet kell mutatnia. Mindegy, hogy a vendég Párizsba, Londonba, vagy Budapestre megy el, a K+K-nál ugyanazt kell, hogy kapja. Van egy házirend is, amit szintén be kell tartaniuk. Reggel 8-tól 13 óráig keményen dolgozni kell, nem lehet elhagyni a munkaterületet. 1-től fél kettőig van ebéd. Fél kettőtől fél ötig szintén munka.

Személyes ellenőrzést milyen gyakran végzel?

Én minden egyes szobát átveszek. Nálunk nincs önkontrollos szobalány. Én nem hiszek ebben a rendszerben, mert azt mondom, hogy aki ember, az hibázik, és én azért vagyok, hogy ezt a hibát megtaláljam. Sőt, én elképzelhetetlennek tartom, hogy ellenőrzés nélkül adjunk át egy szobát. A vendég nem kis pénzért lakik itt, és egyszerűen nem megengedhető, hogy esetleg tévedésből egy nem kitakarított szobába menjen. Emiatt különböző ellenőrző pontokat találok ki, még 2-3 rostán átszűröm az információkat, de szükség van rá, mert mindig találok hibákat, tőlem pedig a tökéleteset várják.

Milyen a kapcsolatod a tulajdonossal?

Az Osztrák tulajdonos egy évig itt lakott, hétfőtől péntekig, mindig ellenőrzött. Most már csak havonta egyszer jön. Most volt a cégünknél háromszor négy napig egy német minőségellenőrző cég. Azt mondhatom, hogy a K+K nagyon jól teljesített. Az elsőnél volt egy minimális hibánk, egy kis hajszál, és egy kis üvegfelület foltosság. A másodikat, harmadikat tökéletesen teljesítettük, semmilyen hibát nem talált az ellenőr. Apró hibánk volt: a maradó szobában nehéz azt a mondatot érvényesíteni, hogy: "igény szerint cseréljük a törölközőt", a maradó szobában nem kellene minden nap. Ki döntse el azt, hogy nagyon vizes-e, vagy nagyon koszos-e? Ennek a megítélése nagyon szubjektív dolog. Igaza van a szobalánynak, aki azt mondja, hogy nyáron, amikor nincs fűtés, nem szárad meg, cserélni kell. Persze a másik oldal az, hogy sokkal kényelmesebb, tisztát tenni, mint összehajtogatni a csúnyán ledobottat. De a költség oldalt is figyelembe kell venni. Nem is gondolná az ember, hogy milyen költség vonzata van a textíliamosásnak.

Hogyan oldjátok meg a mosást? Házon belül?

Nem. Külsős céggel, mert egy mosoda fenntartása rettentően költséges (nagy a munkaerő igénye). Én meglátogattam nagyon sok mosodát. Nagyon sok gond van velük. Most szerencsém van, találtam egy Lavabo nevezetű magyar-olasz céget. Láncon belül egyik szállodánknak sincs mosodája, mindig mosatunk, és úgy tudom, más szállodák is ebbe az irányba fognak változtatni.

Mi a te feladatod?

Az egész szervezet működését átlátni. Mind a beszerzés, mind a munkaerő felvétele az én feladatom. A teljesítménylap, az áruforgalom, és az egésznek a végigvezetése. Én veszem föl a szobalányt, én döntöm el, hogy szeretném-e alkalmazni, vagy nem. Ugyanígy a cégek kiválasztása is az én feladatom, mind a beszállítóké, mind a szolgáltató cégeké. A mosodaválasztásba sem szólt bele a tulajdonos, rám bízta. Nem kellett a legolcsóbbat választanom, hanem a megfelelő számokkal, indokokkal alátámasztva, elfogadta azt, hogy egy drágábbat választottam. Ugyanígy a takarítócégnél is elfogadta, hogy nem a legolcsóbbal dolgozom, hanem olyannal, aki a minőséget garantálja, aki nem a legolcsóbb vegyszerrel fogja tönkretenni a szálloda igényes burkolatait. Most már több mint 6 éve dolgozom a Seri Kft-vel, és meg vagyok elégedve.

Zavartalan az együttműködésetek?

A fiúk alkalmazkodtak hozzám, megszokták az én szigoromat, megszokták az én maximalista ellenőrzéseimet, és szerintem örömmel jönnek hozzám dolgozni, mert tudják jól, hogy mindig jó szívvel közelítek én is hozzájuk. Most pl. felújítás és átépítés volt, a Seri-s fiúk, ha kellett, bútort cipeltek, ha kellett, azonnal átrendezték a hallt, segédmunkát végeztek szó nélkül, addig nem mentek haza, míg minden rendben nem volt. Ha sürgősen szőnyeget kellett tisztítani (hirtelen fellépő nagyfokú szennyezettség miatt), az sem volt probléma, de szívesen elvégzik a lakatos, mechanikus, hegesztési munkákat is, szervizelik a szobalány kocsikat. Ha kellett, parlagfüvet vágtak, konténerrel elvitték. A zsírfogónkat is ők takarítják ki, minden hónap utolsó napján. A konyhai zsírelfogók tisztítását is ők végzik, Seffer úr gyártatott olyan tepsiket, amiben ki lehet főzni ezeket. Elvállalták az összes porszívó motor és biztonsági ellenőrzését. Nem jól működtek pl. a szennyes gyűjtő kocsik, a kerekeik szorultak. Szétszedték, megcsapágyazták, megerősítették, hogy a terhelést jobban bírják. Az én műszaki brigádom nem tudja megoldani ezeket a feladatokat, ezért is van a Serire szükségem, és mert ők nagyon flexibilisek. Csőtörés volt: perceken belül itt voltak. Elromlott a mosógépünk: adtak kölcsön mosógépet. Seffer úr, és az édesapja (mivel műszaki egyetemi végzettségűek) sok olyan megoldást készítettek a problémáinkra, amely nagyban könnyíti a munkánkat, pl. kikísérletezték, megoldották a porszívók rögzítését a szobalány kocsikhoz. Előfordult, pl. hogy az építkezés folyamán a márvány megsérült, vagy a szobalány hibát követett el: a márványra vízkőoldót tett, vagy szaniter tisztítót, – ilyen esetben is bizalommal fordulhattam hozzájuk.(Mert ilyen előfordul, nekem senki se mondja, hogy nem.)

Milyen tisztítószereket használtok?

A Seri Kft-nek van egy vegyésze, és ő készíti nekünk a vegyszereket, nagyon jó minőségben. Van szobalányom, aki a "Narancsot", van, aki az "Almát" szereti jobban, ha ettől jobb kedvvel dolgozik, ám legyen, használja a tetszése szerintit, de azért van egy határ; a vegyszerhasználat nem kívánságműsor.

Milyen elvárásaid vannak?

Nálunk a lefolyónak is hófehérnek kell lenni. Van egy szemöldökcsipeszem arra a célra, hogy ellenőrizzem, a lefolyóban egy hajszál se legyen. Nem azért, mert én kukacos vagyok, hanem azért mert a tulajdonos is elvárja ezt a szintet, ha ellenőriz, szétszedi a lefolyót, az elszívót, és bizony az összes raktáramat végigjárja. (A Seri Kft. Pl. az összes raktáram leselejtezésében is segített, egy hetes kemény munkánk volt 8 tagú brigáddal.)

Milyen tapasztalataid voltak a hausekeeping tanfolyamon?

Nagyon élveztem, de megmondom őszintén, hogy én kevésnek, rövidnek találtam. Szerintem minimum két éves intenzív tanfolyam kellene (hetente 4 órában). Nagyon jó volt az, hogy a gondnoknőkkel a tapasztalatainkat megosztottuk. Ritz Tibor, Dr. Velegi István, Vass Márton és a többi előadó is magas színvonalon oktatott (a kémiatudásunk elég hézagos volt, régen tanultuk, csak pislogtunk, pedig fontos). Nem elég a 20 éves tapasztalat, minden halad, fejlődik, új gépek, takarítási technológiák vannak, azokat meg kell ismerni. Szerencsém van, nagyon jó a kollektíva, mi gondnoknők egymás között megbeszéljük, ha valaki valami újat talál. Szívesen segítünk is egymásnak, ha gond van, (akár porszívót is odaadunk, ha a valakinek elromlott). A tanfolyamról: voltak témák, amiket szerintem felületesen vettünk, pl. a mosatás. Az is igaz viszont, hogy a vezető gondnoknők leterheltsége miatt nehéz volt időt szakítani a tanfolyamra. Összességében köszönettel tartozom az igazgatónőmnek, hogy hozzájárult a tanfolyami jelentkezésemhez.

Miért tartod különösen fontosnak a képzést a jövőben?

A takarítónőket, ill. a szobalányokat mindenképpen képezni kell, mert csak így tudunk megfelelni a 2002. január 1.-e után bevezetendő HACCP elvárásainak, továbbá az EU követelményrendszerének is.

Hány emberrel dolgozol jelenleg?

A törzslétszám 20 fő, de ebből GYES-en ill. táppénzen van 3 dolgozó (huzamosabb ideig kiesnek a munkából), így pl. 52 szabadnap hiánnyal zártam a hónapot.

Milyen a forgalmatok?

Elmondhatom, hogy 87%-os volt a szeptember, és most is teljes telt házzal megyek. Munka van bőven hála Istennek.

Hogyan oldjátok meg a nagytakarítást?

Sose érünk a nagytakarítás végére. Márciusban már korán megindul a szezon a Tavaszi Fesztivállal, így elmarad az összes szoba egyszerre történő nagytakarítása, mert elsősorban a bevétel a fontos, a takarítás háttérbe szorulhat.

Mennyire vigyáznak a vendégek a szálloda berendezésére?

Ahány vendég, annyi ember, nem mindenki vigyáz a környezetére a speciális foltok eltávolításához sokszor későn érkezünk.

Milyen szervezést igényel a feladat ellátása?

Minden reggel átbeszéljük a napi teendőket (csoportok, vagy egyéni vendégek érkeznek-e?), a recepcióval egyeztetve történik a takarítás megszervezése. Természetesen az előre tervezett programot felboríthatják a vendég egyéni kérései…

Hogyan éritek mégis utol magatokat?

Van egy 30-40 pontos listám, és ebből minden napra egyet kiválasztunk, a szemünket arra összpontosítjuk, hogy jobban észre vegyük a hibákat, így egy hónap alatt végigvihetjük a szoba aprólékos takarítását is. (Pl. az utcai frontszobákban márvány fürdőszoba van, ott radiátorokat meg a rózsákat alul fogkefével meg kell tisztítani, vagy a villanykapcsolókat, telefonokat.)

Mennyi idő alatt ellenőrzöl egy szobát?

A napi feladatok mellett 3-4 percem van arra, hogy egy szobát átvegyek, ez nagyon kevés, igazából 10 perc kellene egy utazó szobára. Nagy rutin kell hozzá, hogy ilyen rövid idő alatt meglássam a hibákat.

Milyen nehézségek vannak az ellenőrzésnél?

Én a végterméket tudom ellenőrizni, a takarítás egészét nem, ez bizalmi kérdés is, pl. a kész ágyazást már nem akarom szétszedni.

A matracokat hogyan tisztítjátok?

Magyarországon a matrac tisztításra nincs speciális cég, remélem, hogy a jövőben az új szállodák nyitásával párhuzamosan egy vállalkozó szellemű ember lát majd ebben fantáziát.

A vendégeitek nagy része külföldi?
Igen, üzletemberek, nagyon sok német, amerikai, osztrák, angol, spanyol vendégünk van, a külföldi cégek alkalmazottai.

Mennyire szolgáljátok ki a vendégeket, van-e határ?

Tudjuk, hogy ki mikor dolgozik és a takarítást abban az időben oldjuk meg. Teljesen alkalmazkodunk a vendég igényéhez. Van antiallergiás ágyneműnk, amerikai ágyazást is elkészítünk kérésre. Egyébként paplannal ágyazunk, nincs ágytakarónk. Nem megoldható, hogy minden vendég után az ágytakarót kitisztítsuk, és nehéz is az ágytakaró, az amúgy is leterhelt szobalányok fizikai terhelését nem akarjuk tovább növelni. Nagyon szép, hófehér ágyunk van.

Könnyen találsz munkaerőt, ha szükséges?

Nehéz minőségi szobalányt kapni. A magánszféra, a bejárónői fizetés óriási konkurenciát jelent, nehéz túlszárnyalni. Egy bejárónő keres minimum százezer forintot nettóban havonta és senki nem áll a sarkában, hogy ellenőrizze. Előszeretettel veszek föl vidéki (inárcsi, dabasi, érdi) asszonyokat, ők megbecsülik az állást. Bármikor bejönnek dolgozni, a szabadnapjukat is akár visszaadják, örülnek a munkalehetőségnek. A mai fiatalság, a 20-25 évesek igazából a fizetéseket szeretik, és a könnyű munkát, egy-két kivétellel, ami kellemes csalódás.

A képzés hol történik?

Házon belül oldjuk meg. Először együtt dolgozik egy pár napig egy régi szobalánnyal az új, utána én foglalkozom vele, folyamatosan minden nap. Nekem az lenne a legjobb, ha képzett lenne a szobalány és csak a helyi specialitásokat kellene vagy három napig elmondanom.

Remélem, így lesz. További jó munkát kívánok nektek!


Megjelent: 2001-11-05

Szerző: Tamásné Szabó Zsuzsanna

Tagek: szállodatakarítás interjú novák éva napi takarítás nagytakarítás 2001 november

Share

<< 0 1 2 3 4 >>

Megjelent a legújabb, a 2019-es téli TTT-magazin!

Kattintson, és máris olvashatja a TTT-pdf-magazin téli számát!



Tovább

A TTT magazin korábbi számai

– Itt megnézheti, mi jelent meg eddig. Lapozzon bele!

Mit tud az online TTT?
A/4-es méretű, minden oldala színes, lehet zenés, videós, animált a megjelenő tartalom, a hirdetésekben ott vannak a linkek, élő a tartalomjegyzék (oda lapoz, ahova kattint).
Okostelefonon is kiválóan olvasható.
És mivel a papírt és a szállítást kiiktattuk, környezetbarát is.

A slusszpoén, hogy minden cégvezető, takarító, vagy épületüzemeltető asztalán ott lehet, hiszen bárki megtalálhatja az oldalon, és elolvashatja. És aki ragaszkodik a papírhoz, az ki is nyomtathatja! :-)

Fizessen elő és máris olvashatja lejjebb a TTT korábbi számait!

Tovább

Digitális takarítási terv

– Megkönnyíti a takarítók és a vezetők munkáját is.

Újdonság a „digitális takarítási terv” nevű takarításirányítási szoftvermegoldás, amely a fejlesztők állítása szerint egyrészt megkönnyíti a takarítók munkáját, másrészt képessé teszi az épületüzemeltetési vezetőket, hogy jobb visszajelzéseket kapjanak és fejlettebb vezetési stílust alkalmazzanak.



Tovább

Érdemes változtatni a takarításon

– Bizonyítottan csökkent a kórházi fertőzések száma.

Tanulságos kísérletet végeztek 11 ausztrál kórházban – azt tesztelték, hogy testre szabott takarítási újításokkal csökkenthető-e a kórházi fertőzések száma. Az eredmény elég meggyőző lett.

A multiközpontú, véletlenszerű kísérlettanulmány azt vizsgálta, hogy egy környezetbarát takarítási csomag alkalmazása hogyan hathat az egészségügyi gondozással összefüggő kórházi fertőzések előfordulására. Az eredményeket eredetileg a The Lancet Infectious Diseases szakfolyóiratban közölték, majd az Inclean folyóiratban szintén.




Tovább

Kartondobozból szalvéta

– Európai tisztítási és higiéniai díjat nyert fejlesztés.

A körkörös papírgazdaság elvét követő modellel már a hároméves próbaidőszaka alatt 105 tonna kartondobozt hasznosítottak újra.

A professzionális tisztítóipart legjobban népszerűsítő európai projekt díját érdemelte ki a Lucart: a European Cleaning Journal által szervezett 2019-es európai tisztítási és higiéniai díjat a Municipal-Material-Cycle® projekt nyerte el októberben. A higiéniai papírtermékeket gyártó vállalat célja egy olyan körkörös gazdasági rendszer létrehozása volt, amely tartós, sokszorozható és aktívan bevonja a helyi közösségeket, hogy használt italos kartonok újrahasznosításával új higiéniai és tisztasági papírtermékek készüljenek.




Tovább

A benti levegő kétszer szennyezettebb lehet, mint az utcai

– Gyerekekre is idősekre különösen veszélyes lehet.

Napjaink 85-90 százalékát beltérben töltjük, ezért nagyon nem mindegy, hogy milyen minőségű levegő vesz minket körül. A rossz hír az, hogy a beltéri levegő akár kétszer olyan szennyezett lehet, mint a kültéri, és mivel a fűtési- és influenzaszezonban a szellőztetés sokszor nehezen megvalósítható, előtérbe kerülhetnek azok a légtisztító megoldások, melyeket például a korszerű klímaberendezések kínálhatnak.

Első hallásra talán meglepően hangzik, de egyes ártalmas légszennyező anyagok a belső terekben magasabb koncentrációban lehetnek jelen, mint odakint, vagyis egy átlagos forgalmú városi utca levegője adott esetben akár tisztább lehet, mint a nappalinkban belélegzett levegő.




Tovább

Drágám, a WC-ülőke! Szívem, a fogkrém!

– Fürdőszobai válóok, vagy sok hűhó semmiért?

Fény derül a mellékhelyiségek cseppet sem mellékes kérdéseire. Kiderül többek között, hogy a le nem hajtott WC-deszkán és a középen nyomott fogkrémes tubuson tényleg házasságok múlhatnak-e.

Valóban válóok a WC-ülőke le (nem) hajtása, vagy ez teljesen hidegen hagyja a nőket? Képesek a férfiak ülve végezni a kisdolgukat? Van olyan ember, aki soha nem használ nyilvános WC-t? A RAVAK tabudöntögető felmérése számos olyan kérdést tisztáz, amit mindig is tudni akartunk, de nem mertünk feltenni. Eljött az igazság pillanata; lerántják a leplet a mellékhelyiségek nem mellékes kérdéseiről.




Tovább

Tisztítószerek újrafelhasználható dobozban

– Eladják, ha kiürült összegyűjtik, kitisztítják, újratöltik és így tovább.

Az USA területén ismert Cascade és Tide háztartásitisztítószer-márkák gyártói csatlakoztak legutóbb a Loop körkörös beszerzési rendszerhez. Lényege, hogy a vásárlók már újrafelhasználható tárolóedényekben is megvásárolhatják a tisztítószereket, amelyeket ha kiürültek visszavesznek, összegyűjtenek, kitisztítanak, újratöltenek, hogy aztán újra meg lehessen azokat venni.



Tovább

Védeni kell a takarítókat

– Megszívlelendő javaslatok a takarítók biztonságáért.

A takarítóvállalatoknak többet kell tenniük, hogy csökkentsék azokat a dolgozókat fenyegető kockázatokat, amelyek abból fakadnak, hogy munkájuk során rendre veszélyes hatóanyagokkal kell dolgozniuk. Ezt sürgeti a munkahelyi biztonság és egészség európai ügynöksége (European Agency for Safety and Health at Work, EU-OHSA).

A takarítóvállalatoknál mintegy négy millió ember van alkalmazásban egész Európában, akik közül naponta sokan kerülnek közvetlen érintkezésbe veszélyes hatóanyagokkal.




Tovább

Sokat hiányoztak a takarítók

– Jelentősen megnőttek a takarítócégek költségei.

A spanyol takarítási szektorban drasztikusan emelkedett a hiányzások száma.

Az Aspel nevű szövetség szerint a spanyolországi takarítócégeknél az elmúlt öt évben több mint 91 százalékkal emelkedett a munkahelyi hiányzások száma. Ez azt jelenti, hogy míg 2013-ban 14.136 dolgozó hiányzott, addig 2018-ban már 27.107 fő. Ez akkora növekedés, amit a szövetség „aránytalan” jelzővel ír le. Főleg összevetve a többi szektor átlagával.




Tovább

Semmi közük a WC-nk tisztaságához

– A TASZ rendet tesz a helyi rendeletekben.

Öt megye 125 településén kezdeményezte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) az emberek magánéletébe beavatkozó önkormányzati rendeletek eltörlését, a kifogásolt rendelkezések csaknem felét már hatályon kívül is helyezték.

Baktalórántházán jogsértésnek számít, ha egy anya a homokozóban várat épít a gyermekével, a tarpai temetőben pedig nem lehet padot kitenni, hogy valaki a szeretteinek sírjánál üldögélhessen. Sok település önkormányzata ennél tovább merészkedik, és a magánlakások falai közt is szabályokat ír elő. Ilyen, a magánszférát sértő, jogellenes rendelkezéseket talált a TASZ 2018 végén, amikor Borsod-Abaúj-Zemplén, Győr-Moson-Sopron, Heves, Nógrád és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye valamennyi közösségi együttélési rendeletét megvizsgálta.




Tovább

A takarításnak számos pozitív mellékhatása van

– Testünknek, lelkünknek is jól esik.

Egyes szakértők arra a következtetésre jutottak, hogy otthonunk, különösen a konyhánk kitakarítása annyi adrenalint termel a szervezetünknek, mint egy versenyautó vezetése.

Amikor otthonunk takarítására gondolunk, a legutolsó, ami eszünkbe jut, hogy egy szórakoztató, adrenalin-fröccsöt okozó tevékenységhez hasonlítsuk.




Tovább

Legnagyobb termelőüzemét nyitotta meg a Nilfisk

– Nagykanizsán ők a harmadik legnagyobb munkáltató.

Nagykanizsán nyitotta meg nemzetközi szinten legnagyobb gyártóüzemét az ipari professzionális tisztítógépeket gyártó dán Nilfisk, amely mára a város három legnagyobb munkaadója közé tartozik.



Tovább

Összeomlás szélén a venezuelai egészségügyi rendszer

– Az ENSZ figyelmeztetést adott ki.

Összeomlás szélén áll a történetének legsúlyosabb gazdasági válságát átélő Venezuela egészségügyi rendszere – figyelmeztetett november 7-i caracasi látogatása végén az ENSZ humanitárius ügyekért felelős főtitkárhelyettese, Mark Lowcock.



Tovább

2507 forint a javasolt takarítási óradíj 2020-ra

– Itt az új szakmai ajánlás a MATISZ-tól.

A takarítási óradíjra vonatkozó ajánlást a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) a munkaerő minőségére, a munkabérekre befolyással bíró gazdasági tényezők és hatások, a kormányzat által bejelentett várható minimálbér- és garantáltbérminimum-emelés, és a takarítóipart sújtó óriási munkaerőhiány figyelembe vételével készítette el.

A tisztítástechnológia nélkülözhetetlen tiszta és biztonságos környezetünk megteremtésében, fenntartásában. A társadalom és gazdaság minden szereplője kiemelten fontosnak tartja az egészséges és higiénikus feltételek megteremtését és fenntartását, különösen a gyógyító-, kereskedelmi-, közigazgatási- és oktatási intézményekben, illetve az ipar különösen magas hozzáadott értékű termelési területein (pl. autóipar, gyógyszeripar, tiszta tér technológiák).




Tovább

Közreműködőket keres a NAV

– Takarítócégek jelentkezését is várják.

A NAV megbízásából kellene elvégezni speciális szakértelemhez, hatósági engedélyhez kötött feladatokat, például takarítást, bontást, hulladékelszállítást.

A vállalkozások és a kereskedők egy egyszerű regisztrációval bekerülhetnek abba a nyilvántartásba, ahonnan a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kiválasztja a végrehajtási eljárásaiban közreműködő szervezeteket, kereskedőket – írta november 21-i közleményében a NAV.




Tovább

A legkiválóbb kettős a kiváló köszörüléshez és maráshoz #hirdetés


<< 0 1 2 3 4 >>

2507 forint a javasolt takarítási óradíj 2020-ra

– Itt az új szakmai ajánlás a MATISZ-tól.

A takarítási óradíjra vonatkozó ajánlást a Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) a munkaerő minőségére, a munkabérekre befolyással bíró gazdasági tényezők és hatások, a kormányzat által bejelentett várható minimálbér- és garantáltbérminimum-emelés, és a takarítóipart sújtó óriási munkaerőhiány figyelembe vételével készítette el.

A tisztítástechnológia nélkülözhetetlen tiszta és biztonságos környezetünk megteremtésében, fenntartásában. A társadalom és gazdaság minden szereplője kiemelten fontosnak tartja az egészséges és higiénikus feltételek megteremtését és fenntartását, különösen a gyógyító-, kereskedelmi-, közigazgatási- és oktatási intézményekben, illetve az ipar különösen magas hozzáadott értékű termelési területein (pl. autóipar, gyógyszeripar, tiszta tér technológiák).




Tovább a cikkhez

Budapest Cleaning Show 2020

– Jövő októberben újra takarítóipari szakkiállítás.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) 2020. október 14-15-én ismét takarítóipari szakkiállítást szervez, Budapest Cleaning Show 2020 néven.

A magyarországi tisztítástechnológiai szolgáltató, gyártó- és forgalmazócégek hosszabb szünet után először 2016-ban, a TisztaShow-n mutatkoztak be újra, majd 2018-ban a megújult nevű Budapest Cleaning Show Szakkiállításon, ahol 3500 négyzetméteren 51 kiállító jelent meg. Az eseményre 1500 szakmai látogató volt kíváncsi.




Tovább a cikkhez

Lapozható pdf (pl.: céges katalógus, magazin, stb.)

Ár: 2000 Ft

Leírás: Vállaljuk lapozható pdf-ek elkészítését. Ha már maga a pdf kész, akkor oldalanként 2000 Ft az átalakítás. Ha magukat a pdf-eket is el kell készíteni, akkor kérjen külön ajánlatot. Vállaljuk a megtervezést, logótervezést, kisarculat-tervezést, kiadványtervezést.

TTT-online-magazin előfizetés

Ár: 3000 Ft

Leírás:



Az összes jelszóval védett tartalmat olvashatja a www.tisztatertechnologia.hu-n, már azelőtt is, hogy a TTT-pdf-magazin megjelenne.

Tartalom: szakmai hírek, újdonságok, vélemények, interjúk, riportok, esettanulmányok, takarítási problémák és megoldásaik, stb.

Az online előfizetés megrendelhető a kiadónál (Tamásné szabó Zsuzsanna e.v.).

TTT-pdf-magazin regisztráció

Ár: ingyenes

Leírás:

Csak regisztrálnia kell, és onnantól kezdve önt is értesítjük e-mailben, amikor megjelent a következő TTT-pdf-magazin. Kérjük, jelölje meg, takarítással, forgalmazással foglalkozik-e, ha pedig valamilyen létesítmény képviselője, akkor azt írja meg, milyen típusú épületről van szó.

Apróhirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: 5000 Ft

Leírás:

Ha takarítógépeket, eszközöket, egyéb takarításhoz szükséges dolgokat vásárolna, vagy eladna, akkor azt az Apróhirdetés rovatban közölheti. A hirdetés díja egy hónapra vonatkozik. A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Álláshirdetés a www.tisztatertechnologia.hu oldalon

Ár: ingyenes

Leírás:

Állást keresők és állást kínálók hirdetéseit díjmentesen jelentetjük meg az oldalon, az Álláshirdetés rovatban! A megrendelés fülre kattintva a megjegyzés rovatba írja be, milyen szöveggel szeretné megjelentetni a hirdetését!

Tisztítás-technológia c. könyv

Ár: 6000 Ft

Leírás:

Bogdán Tibor, Csordás Tamás és Pataki László: Tisztítás-technológia 2014

Könyvünk a tisztítás-technológiai szakma elméleti és gyakorlati képzéséhez nyújt szakmai és módszertani útmutatót, és ajánljuk szakembereknek is hivatásuk gyakorlásához. Azokat az alapvető matematikai, fizikai, kémiai és szakmai törvényszerűségeket ismertetjük benne, melyek a szakma magas szintű gyakorlásához szükségesek. Több évtizedes gyakorlati és elméleti tapasztalatainkat összegyűjtve, elemezve és szakmai elhivatottságtól vezérelve tesszük közkinccsé a könyvben.
Ajánljuk mindenkinek, aki a tisztítás-technológiai vagy létesítmény-gazdálkodási iparban tevékenykedik, azért, hogy eredményesebb és sikeresebb legyen. A könyv nyelvezete szakmailag kifogásolhatatlan, de közérthető, vagyis tanuló- és olvasóbarát.
A könyv írása közben törekedtünk megfogalmazni az épített és természeti környezet megóvásának fontosságát. Ezért minden esetben hangsúlyoztuk a kezelőszerek helyes használatának illetve a technológiai fegyelem betartásának jelentőségét.
A könyv három részből áll. Az elsőben a tisztítás-technológiai szakmában előforduló kockázatokkal, tisztasági szintekkel, a tisztítás-technológiai törvényszerűségeivel, hatásmechanizmusaival, a technológiai fegyelemmel és a piktogramokkal foglalkozunk. A második részben a tisztítás-technológiához szükséges háttérismereteket foglaljuk össze. S a könyv harmadik részében szót ejtünk a környezettudatosságról, a normákról, az ergonómiáról továbbá az alkalmazástechnikai módszereket mutatjuk be. Az olvasó számos ábrát, rajzot, piktogramot, táblázatot és fotót talál a könyvben, melyek mind a jobb megértést segítik. Második, bővített kiadás, 345 oldal. ISBN: 9789630838672
Postázási költség: Kb. 1320 Ft.

2017-től a könyvet Bogdán Tibortól kérje. Tel: +3630/921-7089 e-mail: bogdantibor2@gmail.com

Durbák Ildikó: Haristum c. könyv

Ár: 1490 Ft

Leírás:

"Egyre gyakrabban lobbannak fel a lángok Budapesten. Mintha a tűz tudatos lény lenne. Vagy netán valaki irányítja? A fiatal tűzoltónak, Áronnak rémálmai vannak, megmagyarázhatatlan dolgok történnek vele. Eddig két lábbal állt a földön, de egyre inkább meginog a materializmusa, a természetfeletti betör az életébe. Lesz-e elég ereje, hogy megbirkózzon azzal, amit megtud magáról és a világról? Megtalálhatja a boldogságot és a szerelmet? Megtörténhet valaha, hogy a fekete fehérré válik, és a gonosz megpróbál jót tenni? És vajon bocsánatot nyerhetnek a múlt bűnei?"

Könnyed olvasmány, tökéletes ajándék! Lepje meg szeretteit egy izgalmas, lebilincselő regénnyel.

A postaköltséget a megrendelő fizeti.
ISBN: 978-963-12-1070-5

Cégnév:

Számlázási cím:

Postázási cím:

E-mail:

Telefonszám:

Ügyintező neve:

Megjegyzés:



Külföldön is rendet tesz a magyar start-up

– Közép-Európában terjeszkedik az ország legnagyobb online takarítószolgálata

Nemzetközi vizekre evezve terjeszkedik az ország egyik legdinamikusabban fejlődő start-upja, a Rendi.hu. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő növekedési befektetési programján keresztül 800.000 euró (247 millió forint) tőkével járul a Rendi nemzetközi terjeszkedéséhez. A 2018-as év nagyszabású tervei között kiemelt szerepet kap a nemzetközi terjeszkedés, első lépésként a közép-kelet-európai régióra fókuszál a vállalat.
- Az itthon jól bevált, kapacitás megosztáson alapuló sharing economy üzleti modellt fogjuk alkalmazni a V4-ek térségében: Lengyelországban, Szlovákiában és Csehországban. Terveink ambiciózusak, célunk 2020 végére a négy országban együttvéve a havi 35 ezer megrendelés elérése – mondta el Csillik Timur, a cég ügyvezető igazgatója. A támogatás fennmaradó részét a start-up hazai és nemzetközi versenyképességének növelésére fordítja.


Tovább

Év Vállalkozója 2016

- három takarítócég-vezető is van a kitüntetettek között

Megvannak az Év Vállalkozója díj 2016-os kitüntetettjei, akik között a takarítóipar is képviseltette magát.

A Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség (MATISZ) ajánlására nyerte el a díjat a A Porminus Kft. ügyvezető igazgatója, Kovács Béla.

A Somogy megyei VOSZ ajánlásával pedig a Kristály-Mix Kft. vezérigazgatója , illetve tulajdonosa, Antal Mihályné, és Samu Attila.

Mindhárman évtizedek óta a szakmában dolgoznak.

A Tiszta Tér Technológia magazin gratulál a díjakhoz!

Tovább

Jelentős cégfelvásárlás a magyar piacon

Az olasz cégcsoport holdingvállalatán, a Lucart Spa-n keresztül vette meg a Bokk Paper Kft-t.

Tovább

Megvan az első deklaráltan zölden takarító cég!

-– mérföldkő a magyar takarítóiparban

Elsőként nyerte el Magyarországon takarítócég a Környezetbarát Szolgáltatás nemzeti ökocímkét, amely igazolja, hogy takarítási tevékenységük az adott helyen környezetbarát. A Future FM Zrt. 2015. július 24-én „Irodatakarítás a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában” címen nyújtott be pályázatot a „Környezetbarát Szolgáltatás” minősítésre és a védjegyhasználati jog elnyerésére.

Tovább

Rendi lett a Helpy



Rend, rendelésre: új névvel dübörög tovább a trendi startup

Az első magyar online takarítás-közvetítő saját felmérésének eredménye alapján áprilistól új néven kínálja szolgáltatásait. A hazai alapítású, Magyarországon működő startup a könnyebb beazonosítás miatt döntött a Rendi név mellett.

Tovább

Egymilliárdos takarítási megrendelés

- ennyiért takarítja a MÁV állomásokat a Jánosik Kft. konzorciuma

A Jánosik és Társai Kft. és stratégiai partnerének konzorciuma nyerte el Délkelet-Magyarország területén és Budapest egy részén a MÁV állomások tisztán tartására és rendbetételére kiírt, évi egymilliárd forintos közbeszerzési pályázatot - közölte a takarítási üzletágban piacvezető cég tulajdonosa az MTI-vel.

Tovább

Környezetbarát takarítási szolgáltatás

- A Future FM Zrt. elsőként nyerte el az ökocímkét

A Future FM Zrt. elsőként nyerte el a környezetbarát takarítási szolgáltatás nemzeti ökocímkéjét, ami hivatott igazolni Magyarországon a termékek és szolgáltatások környezetbarát voltát. A nyertes pályázó szolgáltatása a Tata Consultancy Services Ltd. magyarországi irodájában valósult meg. A védjegyelnyerést igazoló tanúsítvány ünnepélyes átadása is itt történt.

Tovább

A Henkel teljesítette a 2014. évi pénzügyi célokat

— Jó teljesítmény egy kihívásokkal teli környezetben

Az árbevétel 0,4 százalékkal 16,428 milliárd euróra nőtt (szerves növekedés: +3,4 százalék)
Az üzemi eredmény* 2,9 százalékkal 2,588 milliárd euróra nőtt
Az árbevétel-arányos megtérülés* (EBIT-marzs) 0,4 százalékponttal 15,8 százalékra emelkedett
Az elsőbbségi részvények hozama* (EPS) 7,6 százalékkal 4,38 euróra nőtt
A javasolt osztalék 7,4 százalékkal, elsőbbségi részvényenként 1,31 euróra nőtt

Tovább

Számlázás 2015-től

- adminisztráció-csökkentés jeligére

Kedves Olvasóink! Már régóta szerettük volna, de az idén meg is léptük: átálltunk az online számlázásra.

Tovább

Ők lettek az év üzemeltetője!

- 8 kategóriában összesen 9 díjat osztottak ki az „Év Irodája” versenyen

Az Év Irodája verseny idei díjátadó gáláját a Budapest Music Centerben tartották meg február 5-én. A neves szakemberekből álló zsűri 8 kategóriában összesen 9 díjat osztott ki – írta realista.hu.

Tovább

COMFORT Burkolattechnika Szakkiállítás és Konferencia

- Ahol február 21-én középpontban a takarítás!

A budapesti Syma Rendezvényközpontban tartják 2014 február 19-21 között a Burkolattechnika Szakkiállítást. Ennek zárónapján „műsoron lesz” a takarítás is. Íme, milyen programra számíthat, aki kilátogat:

Tovább

Díjat kapott a takarítócég vezetője

- Pintér Zoltán 2013-ban az Év Vállalkozója lett

Tavaly december 6-án tizenegyedik alkalommal adták át a magyar szellemi élet kiemelkedő képviselőinek a Prima Primissima díjat, és a vállalkozói szférában az Év Vállalkozója díjakat.

Tovább

Új vezető a Tisztítás-technológiai Tudományok Intézeténél

- a cég 1500 takarítót fog kiképezni az idén, már az új OKJ szerint

A Tisztítás-technológiai Tudományok Intézet Kft. alapítója, Ritz Tibor blogján számolt be róla, hogy decemberben átalakították a céget. Hogy miért kellett alapjaiban átszervezni a vállalkozást, annak okaként egy nagy volumenű munkát jelölt meg.

Tovább

Príma-díjat kapott

- Bagosi Sándor gyulai takarítócég-vezető

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ügyvezető elnök­sége a vállalkozás területén elért kiemelkedő eredményeket és a meghatározó közéleti tevékenységet ismeri el a Príma-díjjal.

Tovább

Megnyitott a kelet-közép-európai gépfelújítási és bérlési központ!

- augusztus elsején nyitott meg a kelet-közép-európai piacot Kolozsvárról kiszolgáló takarítógép-felújítási és takarítógép-bérlési központ.

Hogy mi ebben az igazi újdonság, arról a Tennant takarítógépeket forgalmazó Tenrom ügyvezető igazgatóját, Gorbai Attilát kérdeztük.

Tovább

Nilfisk-Advance szilárd alapokon (x)

A Nilfisk-Advance több mint egy évszádos tapasztalattal szolgálja ki ügyfeleit, valamint 5000 alkalmazottat foglalkoztat világszerte.

Cégünk dániai központtal rendelkezik, és több mint 40 leányvállalattal büszkélked­het, mindezek mellett megközelítőleg 70 országban van jelen disztribúciós hálózatá­val.

Kevesen tudják, hogy a Nilfisk-Advance magyarországi jelenléte igen jelentős. Gyár­tóegységek találhatók Szigethalmon és Nagy­kanizsán is. Közel 600 főt foglalkoztatunk gyárainkban, ahol padlótisztítókat és porszí­vókat (Szigethalom), valamint magasnyomá­sú mosókat (Nagykanizsa) gyártunk a világ minden tájára.
A magyarországi Nilfisk-Advance Kereskedelmi Kft. a Nilfisk-Advance A/S 100 %-os tulaj­donú leányvállalata, több mint 20 éves tapasztalattal és töretlen dinamikával szolgálja ki a takarítási iparágat.

Tovább